ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
המלחמה בעזה מתנהלת כבר כמעט חודש שלם, ושלבי הלחימה מתקדמים לקראת תמרון מאסיבי בשטח. איום המנהרות, מלכודים, לוחמה בשטח בנוי והרוס, כל אלה מצריכים תקשורת מדויקת ומיידית בין הכוחות הנעים במרחב. לא רק אנחנו: גם בחמאס צריכים מערכת תקשורת כדי לנהל את ההתקפות שלהם חזרה, אבל בסוף השבוע האחרון מישהו הפסיק את הזרם ברצועת עזה.

הפרקים קודמים של ריפרש:

החיבור לאינטרנט קרס בזמן הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל, ובמשך כמה שעות תושבי הרצועה היו מנותקים. אל דאגה - לעזרתם של הפלסטינים נחלץ מושיע בלתי צפוי. אילון מאסק.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק ומסוף של סטארלינק
אילון מאסק ומסוף של סטארלינק
אילון מאסק ומסוף של סטארלינק
(צילום: Gonzalo Fuentes / Reuters, Mike Mareen / Shutterstock)
האיש העשיר בעולם הודיע כי יאפשר לאו"ם ולארגוני הסיוע להתחבר לאינטרנט באמצעות סטארלינק, שירות האינטרנט הלווייני של חברת ספייס-אקס שבבעלותו. ההצהרה עוררה זעם מצדו של שר התקשורת הישראלי שלמה קרעי, שטען כי חמאס ינצל את השירות לפעילות טרור.
ד"ר אביב אופירד"ר אביב אופירארכיון פרטי
מאסק מצדו, טען שהוא יכול לוודא שהשירות יאפשר רק פעילות הומניטרית והטיח בקרעי: "אנחנו לא כל כך תמימים". בינתיים, חזר האינטרנט לרצועת עזה - בעקבות לחץ לא ממש מתון מצד הממשל האמריקאי - וכרגע לא ברור אם ההצעה של מאסק עדיין על השולחן.
ד"ר אביב אופיר, אסטרופיזיקאי ומדען סגל במכון ויצמן ובמכון דוידסון לחינוך מדעי, מצטרף בשביל לעזור לנו להבין עד כמה ההצעה של מאסק רצינית, איך בדיוק האינטרנט של סטארלינק עובד והאם באמת יש אפשרות למנוע מחמאס להשתמש בו? האזנה נעימה.