תכנון ותפעול של קווי תחבורה ציבורית הוא כאב ראש לא קטן: כיצד מחליטים באילו רחובות הקו צריך לעבור? איך מבררים איזו אוכלוסייה אמורה להשתמש בו? כיצד קובעים את התדירות הרצויה? ואיך מוודאים שהנהגים יעצרו בכל התחנות בזמן? עד לא מזמן, בחברות רבות ברחבי העולם השתמשו בדף ועט כדי לנהל את המערכת המורכבת הזאת, אבל בשנים האחרונות נכנסה לתמונה שחקנית חדשה - בינה מלאכותית.
השבוע בריפרש אנחנו מארחים את עמוס חג'אג', מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ אופטיבס, שפיתח פלטפורמה מבוססת AI לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית ופועל בכ-2,000 ערים ברחבי העולם. שוחחנו עם עמוס על השינויים שצריכים לקרות בשביל לשכנע את הנהגים בישראל לוותר על המכוניות הפרטיות שלהם, על הקו האדום של הרכבת הקלה שייפתח סוף-סוף בשבוע הבא וגם על ההשפעה הצפויה של המכונית האוטונומית על התנועה בכבישים. האזנה נעימה.
הפרקים הקודמים של ריפרש:
בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו.