הפחד לצעוד לבד ברחוב בלילה, מחשש להפוך לקורבן להטרדה או תקיפה, הוא כזה שמוכר לצערנו לכל אישה. הוא עשוי לעלות בסיטואציות נוספות, כמו בליינד דייט, טיול בסביבה לא מוכרת, ואפילו התעמלות במרחב הציבורי. הסטארט-אפ הישראלי SafeUp, שהחל לפעול ב-2020 מעוניין להתמודד עם הסוגיה הזו על-ידי החזרת הכח לנשים, והקמת קהילות מבוססות מיקום שיוכלו להגיש עזרה בזמן אמת לכל אישה שחוששת להימצא לבדה.
נטע שרייבר גמליאלנטע שרייבר גמליאלצילום: יובל וייצן
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את נטע שרייבר-גמליאל, מנכ"לית ומייסדת שותפה ב-SafeUp, שהאפליקציה שלה מונה כבר 150 אלף משתמשות ב-40 מדינות שונות. דיברנו על הבחירה דווקא בכלי טכנולוגי כדי לסייע לנשים, על הקושי לשכנע משקיעים בתחילת הדרך בפוטנציאל של האפליקציה, על השאיפה למנף את האפליקציה גם למרחבים נוספים של שיתוף ותמיכה נשית, וגם על איך שהקורונה שינתה את התכניות של החברה. האזנה נעימה.
1 צפייה בגלריה
אישה עם סמארטפון
אישה עם סמארטפון
הסטארט-אפ שעוזר לנשים להפסיק לפחד מהליכה ברחוב
(צילום: shutterstock)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט