"מלחמת הטיקטוק הראשונה", יש כבר מי שקורא לעימות בין רוסיה לאוקראינה. הרשת החברתית הצעירה משחקת תפקיד משמעותי במלחמה באירופה - עוד לפני הפלישה הרוסית היא איפשרה לעקוב אחרי תנועת הכוחות וכעת היא מספקת לעולם מבט ישיר לחיי האזרחים באוקראינה המותקפת. מצד שני, היא עמוסה בסרטונים אותנטיים לכאורה שצולמו בעימותים קודמים ובמדינות אחרות, חלקם אפילו נלקחו מסרטי קולנוע וממשחקי מחשב. האם טיקטוק עושה מספיק כדי לעצור את שטף הדיסאינפורמציה בפלטפורמה?
1 צפייה בגלריה
זלנסקי, פוטין וטיקטוק
זלנסקי, פוטין וטיקטוק
מלחמת הטיקטוק הראשונה
(עיבוד תמונה. צילום: EPA, רויטרס)
יצירת עולמות וירטואליים בפקודה קולית ותרגום קולי בזמן אמת של כל שפה: מארק צוקרברג הציג בשבוע שעבר כמה פיתוחים מבוססי בינה מלאכותית שמטא עובדת עליהם עבור המטאברס, הגלגול העתידי והתיאורטי של האינטרנט. למרות שמדובר ברעיונות שאפתניים במיוחד, שהפיתוח שלהם עלול לקחת שנים ארוכות, המניה של החברה התחילה לטפס שוב למעלה אחרי שצנחה בעשרות אחוזים מתחילת השנה. נכנסתם לאמזון, מצאתם מוצר שמוצא חן בעיניכם והחלטתם לרכוש אותו לאחר שווידאתם שהביקורות עליו חיוביות. יש לנו חדשות רעות בשבילכם: מסתבר שלא תמיד אפשר לסמוך על חוות הדעת שמופיעות בעמודי המוצר. ענקית המסחר האלקטרוני הגישה לאחרונה תביעה נגד שתי חברות שתיווכו בין מוכרים לבין מאות אלפי משתמשים שכתבו ביקורות חיוביות בתמורה למוצרים בחינם או תשלום כספי. אז איך אפשר לדעת אם הביקורות שאתם קוראים אותנטיות או מזויפות? יש לנו כמה טיפים.

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט