הוא מגיע עם כיסוי נפוח בצבעים מגניבים, יש לו סביבת הפעלה ייעודית לילדים שבה ניתן לשחק רק במשחקים מותאמים והוא זול מספיק כדי שלא יחשבו שהוא מסוגל לעשות משהו מעבר להצגה של סרטוני יוטיוב. בדקנו את הטאבלט לילדים של סמסונג ואפילו חזרנו עם כמה מסקנות.
5 צפייה בגלריה
Galaxy Tab A9 של סמסונג
Galaxy Tab A9 של סמסונג
גרסת הילדים של הטאבלט Galaxy Tab A9 של סמסונג. לטובת שלום הסמארטפון של ההורים
(יח"צ)
טאבלט לילדים מהווה לצערנו נדבך חשוב ביכולת של הורים לקבל קצת זמן איכות. בחופש כמובן שמדובר במצרך מבוקש עוד יותר, במיוחד אם הילדים דורשים גם כישורי הפקה. אבל ביום-יום אנחנו שמחים להעניק להם את זמן המסך המבוקש דרך הסמארטפון האישי תמורת זמן מנוחה או כדי שיעזבו אותנו בשקט למטלות הבית. הבעיה - עד היום לא ראיתי הורה שלא חווה לפחות פעם אחת מסך שבור אחרי שנתן לזאטוט שלו לשחק עם המכשיר.
לטובת שלום הסמארטפון ההורי, הומצאה קטגוריה שלמה של טאבלטים לילדים. הרעיון פשוט, בואו ניקח טאבלט זול ופשוט, נשדך לו מעין אפליקציית משחקי ילדים "חינוכית" ונעטוף את הכל בכיסוי מגן מסיליקון נפוח שמאפשר לזרוק את המכשיר על הרצפה מבלי שהוא יסבול משברים בגולגולת.
5 צפייה בגלריה
Galaxy Tab A9
Galaxy Tab A9
Galaxy Tab A9 גרסת המבוגרים
(סמסונג)
החלוצה של הקונספט הייתה ללא ספק אמזון, שמשווקת גרסה עטופה במיוחד של טאבלט הפייר 7 או 8 שלה. מדובר בטאבלטים פשוטים במיוחד, המסך שביר למדי גם עם הכיסוי וחבילת האפליקציות לילדים טובה רק לזאטוטי המדינות בהן היא פועלת – כלומר אין ממש משהו בעברית.

צעד אחד קדימה

סמסונג (והיא לא היחידה) ראתה כי טוב, והלכה צעד אחד רחוק יותר. במקום לקחת טאבלט נחות עם יכולות בסיסיות, היא לקחה טאבלט זול מסדרת Tab A9 שמציע יכולות קצת יותר שימושיות, כשהרעיון הוא לספק ערכה. כי הרי לקנות טאבלט, להוסיף מגן ולהתקין אפליקציות לילדים - כל אחד יכול. כאן מדובר בחבילה בה אתם מקבלים הכל – הטאבלט, הכיסוי שמגיע איתו וכמובן את האפליקציות לילדים של סמסונג, המכונות "סמסונג קידס".
זה לא בדיוק מוצר חדש, אלא יותר מבצע "הכל כלול". ואל תדאגו, זה לא מאותם מבצעים שמנסים לדחוף לכם מוצר פג תוקף, כאן באמת מדובר בטאבלט שנמכר ללקוחות גם ללא "חבילת הילדים".
5 צפייה בגלריה
אפליקציות הילדים של סמסונג
אפליקציות הילדים של סמסונג
אפליקציות הילדים של סמסונג
(יח"צ)
מדובר בטאב A9, הסדרה הבסיסית של טאבלטי סמסונג. זה לא הדגם הכי מתקדם, המעבד בן 8 הליבות בסיסי למדי, יש לו 4 גיגה-בייט זיכרון פעולה, 64 גיגה-בייט של מרחב אחסון וכמובן מסך LCD בן 8.7 אינץ' ברזולוציה FHD, שזה אגב יותר מאשר אצל המתחרים. יש כאן אפילו מצלמה אחורית סבירה (8 מגה-פיקסל) ומצלמת סלפי נורמלית (2 מגה-פיקסל) לטובת שיחות וידאו עם סבתא וסבא או אחד ההורים אם הוא נמצא במילואים או בחו''ל.

איפה הקאץ'?

הבעיה עם החבילות האלו, היא שצרכן ישראלי טוב תמיד ינסה למצוא את הקאץ', לפרק את החבילה למרכיביה הבסיסיים ולהבין אם הוא יכול להשיג אותה בזול יותר בנפרד. אז אחסוך לכם את ההתלבטות – כן, אפשר להשיג את החלקים של כל הערכה בנפרד בזול יותר.
5 צפייה בגלריה
משפחות
משפחות
ילדה עם טאבלט. עכשיו אפשר אפילו לשוחח בוידאו עם הסבים או אחד ההורים
(צילום: Shutterstock)
הטאבלט בנפרד עולה פחות, והכיסוי – ובכן תוכלו למצוא כדוגמתו באליאקספרס או Temu בלי יותר מדי מאמץ. אגב אתם לא חייבים טאבלט של סמסונג, יש כיסויים זולים כמעט לכל מותג קיים, כולל לאייפד של אפל.
עם זאת, לא בטוח שזה יהיה הכיסוי הכי איכותי שיש בשוק. בהתאם, סאני היבואנית התאמצה למצוא אחד טוב וראוי, והכיסוי שמקבלים באמת איכותי. יש לו רצועת נשיאה וזוג רגליות נפתחות כדי שניתן יהיה להעמיד את הטאבלט על השולחן.

שקט נפשי, אבל עם מחיר

עד כאן הכל טוב. אבל האם האפליקציות של סמסונג באמת מספקות את הסחורה? ובכן, לא ממש. כלומר כן, הן מתאימות לילדים החל מגיל 3 בערך ועד גילאי יסודי. אבל בינינו, הילדה בת ה-3 וחצי שבדקה אותן, לא באמת התלהבה מהן. היא העדיפה לראות אנה ואלזה בדיסני פלוס או לעשות בינג' עם בלואי.
5 צפייה בגלריה
Galaxy Tab A9 של סמסונג
Galaxy Tab A9 של סמסונג
Galaxy Tab A9 של סמסונג
(יח"צ)
אז מה בעצם מקבלים בעבור החבילה, שעולה בין 700 ל-800 שקלים (תלוי בחנות)? טאבלט חביב, כיסוי יעיל, ואפליקציות אותן תצטרכו להוריד בהתאם למה שהילד רוצה או מתחבר אליו. האם זה שווה יותר מאשר לקנות את הטאבלט בנפרד ולהזמין את המגן מאליאקספרס? זה כבר שיקול שלכם.
יש גם טאבלטים סינים שיעשו את אותה העבודה בחצי מחיר, וסביר להניח שגם להם תוכלו למצוא כיסוי עמיד לילדים. אבל כמובן שיש יתרון ברכישת מוצר מספק ישראלי, שנותן אחריות מקומית במקרה של תקלה או בעיה כלשהי. אם אתם מחפשים שקט נפשי – במקרה הזה תוכלו לקבל אותו, גם אם הוא עולה קצת יותר.
לסיכום, טאבלט טוב? כן. כיסוי טוב? כן. אפליקציות לילדים? יש מספיק מהן בחנות של גוגל אם אלה של סמסונג לא יתאימו לכם. בסופו של יום, מדובר במוצר לא רע שיתאים ככל הנראה להורים לילדים בגילאי גן עד יסודי, שנמאס להם שהילד לוקח להם את הסמארטפון בנסיעות או בזמן שממתינים בתור.
מכשיר הסקירה סופק באדיבות סאני יבואנית סמסונג בישראל