CMF Buds Pro 2

אוזניות ה-CMF Buds Pro 2 האלחוטיות מהוות את החידוש המעניין של התקופה האחרונה. עבור מי שלא מכיר את מותג CMF, מדובר בסוג של תת-מותג של חברת Nothing הבריטית שמובלת בידי אחד ממייסדי וואן לשעבר. הרעיון של החברה הוא להציע טוויסט עיצובי שונה לכל מיני גאדג'טים. למשל בטלפונים של החברה יש גב שקוף עם מערך תאורה פנימי. האוזניות גם הן שקופות וכו'.
CMF מציעה עוד קצת מהעיצוב השובב של Nothing אבל במחיר נמוך יחסית. הפעם מדובר בדור שני לאוזניות, כאשר הדור הראשון לא מאוד הרשים, כאשר במקרה הנוכחי קיבלנו חוגה חכמה לשליטה מהירה, שישה מיקרופונים באיכות HD וטכנולוגיות מתקדמות להפחתת רעשי רוח.
עוד מתגאים בחברה ב"דרייברים כפולים (ה)מספקים צליל Hi-Fi עשיר, ו-ANC היברידי מבטיח חוויית האזנה חלקה. עם עד 43 שעות השמעה כוללת וטעינה מהירה. אפשרות לחיבור כפול של שני מכשירים בו זמנית, אינטגרציה עם ChatGPT ועמידות למים ואבק בתקן IP55 מבטיחות שימוש נוח ואמין בכל מצב".
אז האם החברה עומדת בהבטחות המרשימות האלה? ובכן, כן וקצת לא. הקייס עם החוגה חמוד מאוד, אבל זה לא מאוד שימושי לשלוט באוזניות מחוגה שמורכבת על הקייס. בעיקר אם יש לכם כבר סמארטפון בכיס. ביטול הרעשים (ANC) חביב אבל לא מאוד יעיל בעיקר כשיש רוח חזקה.
6 צפייה בגלריה
אוזניות CMF Buds Pro 2
אוזניות CMF Buds Pro 2
אוזניות CMF Buds Pro 2
(יח"צ)
הצליל אמנם מפתיע באיכותו, אבל הבס חזק מדי ולפעמים הדרייברים (החלק של האוזנייה שדרכו מועבר הצליל לאוזן) לא מצליחים להתמודד עימו, בעיקר במוזיקה עם בס חזק כמו רגאיי או מטאל כבד. המיקרופון עובד לא רע אבל קצת מתקשה בסינון רעשים. מנגד כחבילה מדובר באוזניות חביבות ביותר, לא מאוד יקרות, ושמספקות צליל סביר לקטגוריה.
אהבנו: עיצוב שובב עם ארבעה צבעים, הגנה מפני זיעה ואבק, סוללה לטווח ארוך.
פחות אהבנו: הצליל מוכוון בס אבל לא יודע להתמודד עם מוזיקה שכבר יש בה הרבה בס, הן לא מרגישות מאוד עמידות והחוגה היא לא יותר מגימיק.
מחיר: 329 שקלים

אנקר Soundcore Liberty 4 NC

לרובכם אנקר (Anker) אולי מוכרת כיצרנית של סוללות ניידות ומוצרים נלווים לסמארטפונים ולמחשבים, אבל החברה גם מחזיקה קו אודיו בשם Soundcore ובשנים האחרונות הציגה מספר מוצרים מאוד מעניינים שמכים גם אוזניות פרימיום שעולות פי 2.
ה-Soundcore Liberty 4 NC הן הגרסה האחרונה של אוזניות ה-TWS שלה. מדובר באוזניות דגל שאנקר כללה בהן את כל מה שאפשר, והן כוללות מנגנון סינון רעשים אקטיבי מהטובים שתוכלו למצוא, הכולל התאמה דינמית לסביבת השמע - כלומר אם אתם עוברים ליד אתר בנייה, שוק, או כביש סואן, האוזניות ידעו להתאים את סינון הרעשים בהתאם.
האוזניות תומכות בכל תקני החיבור המודרניים - בלוטות' 5.3, תקן AAC למשתמשי אייפון, תקן LDAC לחובבי אנדרואיד ו-SBC לכולם, כאשר תקן הבלוטות' המתקדם מאפשר חיבור למספר מקורות שמע במקביל (מולטיפוינט). הן אולי לא מעוצבות בצורה יוצאת דופן, אבל בגדול, הן נוחות מאוד באוזן. הן כוללות מצב שיהוי נמוך לגיימרים ולקינוח נכנסת לסיפור גם הגנה מפני מים בתקן IPX4, שזה אומר נתזים ואגלי זיעה. הקייס קצת גדול, אבל מעוצב בצורה מאוד נעימה ללא בליטות חדות, כך שהוא בקלות נכנס לכיס בלי שתרגישו אותו.
הסוללה מצליחה להחזיק בין 6 ל-9 שעות בהתאם לכמות הפיצ'רים שתפעילו במקביל, והקייס יספק לכם בקלות עוד 50 שעות שימוש (הגודל קובע במקרה הזה). כשפותחים אותו יש אפילו אור חביב שמאיר את הגומחה של כל אוזניה, מאוד שימושי להחזרה שלהן למקום בחושך. טעינה של 10 דקות בתוך הקייס מספקת לפי אנקר כ-4 שעות שימוש, אבל מבדיקה שלנו, זה לא תמיד המצב.
6 צפייה בגלריה
אוזניות אנקר Soundcore Liberty 4 NC
אוזניות אנקר Soundcore Liberty 4 NC
אוזניות אנקר Soundcore Liberty 4 NC
(אנקר)
במקביל, האוזניות יפעלו היטב רק בליווי האפליקציה המרשימה מאוד של אנקר. למעשה, מכל האפליקציות לאוזניות שיצא לנו לנסות, זו ללא ספק האחת שמספקת את כמות הפיצ'רים וההתאמות הגדולה ביותר. כך למשל תוכלו לבחור בין 22 מצבי אקוולייזר שונים (לא כולל מצב התאמה אישית), שיאפשרו לכם לשלוט על כמעט כל פרמטר אפשרי ולהדליק ולכבות כל תכונה בנפרד.
איכות הצליל מרשימה מאוד - ואנקר מוכיחה שאפשר בהחלט לספק סט אוזניות איכותיות במחיר משתלם. לצד זאת, וכמעט כמו כל האוזניות הזולות, הן לא מרשימות מאוד בשיחות טלפון - הצליל שהן מנפקות לצד השני לא איכותי במיוחד והן רגישות במיוחד לרעשי רוח.
אהבנו: איכות צליל מעולה עם הדגשה של הבס; סוללה שמחזיקה, מנגנון סינון רעשים אקטיבי מצוין לרמת המחיר הזו, הגנה מפני מים, אפליקציה נלווית מעולה ואטימה מצוינת של האוזן.
לא אהבנו: איכות מיקרופון ירודה יחסית לשאר התכונות, והצורה שעשויה לא להתאים לבעלי אוזניים קטנות יותר.
מחיר: בין 500 ל-600 שקלים

Nothing ear

מותג Nothing (נת'ינג) הבריטי ידוע באוזניות שלו, כשלמעשה זה היה המוצר הראשון שהשיקו בחברה, עוד לפני הסמארטפונים המצוינים שלהם. עברו כמה שנים ואנחנו כבר בגרסה הרביעית של האוזניות, כאשר הפעם מדובר על מוצר שמשלב את כל מה שהיה טוב בדורות הקודמים עם תוספת של שכבה חדשה. מנגד, גם חלק מהחסרונות עדיין איתנו, אבל נגיע לזה תיכף.
האוזניות מגיעות בקייס פלסטיק מעוצב לעילא, המצויד בכפתור צימוד שמאפשר לחבר את האוזניות בקלות לכל מכשיר שתרצו. הן כוללות ביטול רעשים אקטיבי של 45 דציבלים, מה שאומר שרמת הרעש תרד לזו של ספרייה, תמיכה בתקני אודיו ברזולוציה גבוהה 24 סיביות עם תמיכה בתקני ההזרמה באיכות צליל גבוהה LDAC ו-LHDC, אקולייזר מתקדם וסוללה שמחזיקה כ-40 שעות.
אם נהיה כנים, הסאונד של האוזניות האלו הוא מהטובים שנתקלנו בו ברמת המחיר הזו, ואפילו ברמות מחיר של כמה מאות שקלים מעל. הן לא זולות מאוד, אבל מספקות איכות שמע מאוד טובה. אנו מאוד ממליצים להשתמש באפליקציה הנלווית לטובת ניהול הצליל - היא מספקת פיצ'רים שמשפרים את איכות הצליל בצורה ניכרת.
למרות שהאוזניות מחזיקות היטב באוזן, המבנה שלהן עשוי לא להתאים לכל אחד. אחד הדברים שהפריע לנו היה שיטת השליטה באוזניות, שנעשית על ידי צביטה של הגדם - מה שגורם לפעמים להפעלה או לעצירה לא רצונית של השמע אם מסדרים אותן באוזן למשל. אפשר לשלוט בעוצמת הצליל על ידי החלקה של האצבע לאורך הגדם, זה עובד לא רע אבל היו פעמים שהמגע פספס קצת.
6 צפייה בגלריה
אוזניות Nothing ear
אוזניות Nothing ear
אוזניות Nothing ear
(יח"צ)
במקביל, הסוללה לא מחזיקה מספיק ולמעשה אם תשתמשו בכל הפיצ'רים במקביל, האוזניות לא ישרדו יותר משעתיים וחצי עד שלוש שעות. הקייס אמור לספק טעינה של עד 40 שעות, אבל בפועל זה יותר קרוב לשני שליש מהנתון של החברה. בנוסף, יש להן שיהוי מעט גבוה מה שהופך אותן לפחות טובות לחובבי וידאו צ'אט. ובכל הנוגע למיקרופון, הגם שהוא מספק השתקה של רעשי רקע, אינו החזק ביותר בנמצא ומעביר את הקול בצורה קצת אנמית.
אהבנו: איכות צליל ברמה של אוזניות הרבה יותר יקרות, משקל נמוך, ביטול רעשים אקטיבי יעיל (אם כי לא יוצא דופן), עיצוב, נוחות.
לא אהבנו: הסוללה קצת מתקשה לסחוב, הצליל של המיקרופון אנמי, והשיהוי הגבוה יחסית אינו מאפשר שימוש בשיחות וידאו בצורה נוחה. עם זאת, קיים פיצ'ר של גיימינג באפליקציה שמסדר קצת את העניינים, אבל כמובן במחיר של צריכת סוללה מוגברת.
מחיר: 629 שקלים

JLab Epic Lab edition

אם יש זוג אוזניות שלדעתנו מהוות את שילוב התמורה למחיר הגבוה ביותר כרגע בארץ - אלו ה-JLab Epic Lab edition. היצרנית JLab האמריקאית ידועה יותר בזכות אוזניות לצעירים וברמת מחיר נמוכה. Epic Lab edition הן הניסיון הראשון שלה להכות במוצרים של חברות מקצועיות כמו סנהייזר, JBL, Audio-Technica, AKG, סוני ו-Bose.
נקדים ונאמר שבשביל ניסיון ראשון, מדובר בחתיכת נוקאאוט. האוזניות מספקות תכונות ברמה של יצרניות פרימיום, אבל במחיר נמוך בכ-40% בממוצע. האוזניות עצמן לא מהכי קטנות שנתקלנו בהן, אבל העיצוב שלהן מאוד נוח לאוזניים גדולות. הן בנויות סביב דרייבר כפול - כלומר יש שניים בכל אוזניה, כשאחד מטפל בצלילים הנמוכים יותר ואחד בצלילים הגבוהים יותר.
יתרון נוסף הוא תקן הגנה IP55 - כלומר הגנה מפני מים ואבק. אז איך הצליל שלהן? מעולה תודה ששאלתם. האפליקציה כוללת מצב אקולייזר שנקרא Knowles Preferred והוא מבריק ברוב סוגי המוזיקה שניסינו – מרוק, דרך היפ הופ ועד מוזיקה קלאסית. במקביל יש שני מצבים נוספים - באס בוסט (הגברה של צלילי הבס) ומצב סיגנצ'ר, שמאזן בין צלילי הבס לצלילים הגבוהים.
האפליקציה מאוד קלה ונוחה לשימוש ומספקת הרבה מאוד אפשרויות להתאמה אישית, כאשר האקולייזר שולט על 10 תדרים להתאמה אישית, זאת לעומת 8 ברוב האפליקציות המתחרות. עם זאת קחו בחשבון שההתאמה מתבצעת ידנית - אין ניתוח מבנה אוזן או משהו דומה, הכל "אולד סקול".
תקני השמע מבוססים על בלוטות' 5.3, מה שאומר שיש תמיכה בחיבור למקורות שמע מרובים ותמיכה בתקן LDAC שמספק איכות שמע גבוהה במכשירי אנדרואיד (במחיר של צריכת חשמל מוגברת), כאשר משתמשי אייפון יצטרכו להסתפק ב-AAC בסיסי. בחברה הוסיפו בונוס בדמות דונגל שמיועד לחיבורים באיכות גבוהה למי שרוצה להקשיב למוזיקה שלו בתקן L3 (הטוב, אך לא האיכותי ביותר). אבל אם יש לכם כבר חיבור בלוטות' במכשיר שדרכו אתם צורכים מוזיקה - רוב הסיכויים שלא תשתמשו בו לעולם.
6 צפייה בגלריה
אוזניות JLab Epic Lab edition
אוזניות JLab Epic Lab edition
אוזניות JLab Epic Lab edition
(יח"צ)
הקייס של האוזניות עשוי להפריע קצת - הוא בנוי ממתכת ומרגיש כבד יחסית למתחרים, כך שפחות נוח להסתובב איתו בכיס. הסוללה של האוזניות טובה, ובממוצע הצלחנו לסחוט מהן בין 4 ל-8 שעות שימוש, כאשר הקייס מספק חשמל לעוד כ-30 שעות בממוצע.
בכל הנוגע לחסרונות של האוזניות (לא ציפיתם שהכל יהיה חלק נכון?) - בשיחות טלפון הן פחות טובות, והצד השני עשוי להתלונן על רחשים או רעשי רקע. בנוסף הן לא תומכות בהפעלה של עוזרת קולית, אז תשכחו מ"היי גוגל" דרכן. מנגנון ביטול הרעשים שלהן חביב, אבל ממש לא ברמה של האוזניות שהן מתיימרות להתחרות בהן - קשה לו להתמודד עם רעשים חזקיםאו עם שינויים פתאומיים בסביבת השמע, כמו למשל אם עובר לידכם אמבולנס עם סירנות פועלות.
אהבנו: איכות סאונד ברמה של אוזניות פרימיום שעולות פי שניים, קייס איכותי ועמיד, סוללה מעולה שמחזיקה הרבה מאוד זמן עם טעינה אחת.
לא אהבנו: מנגנון ביטול רעשים בינוני, איכות השיחות דרך המיקרופון לא מרשימה, אין הפעלה של עוזרת קולית.
מחיר: 649 שקלים (בהשקה המחיר עמד על 1,099 שקלים)

סנהייזר Momentum 4 Wireless ו- Accentum

מותג הפרימיום סנהייזר לפעמים נשכח בעולמות אוזניות ה-TWS וזה קצת הרבה באשמתם. מדובר בחברה שמוכרת מאוד בעולמות האודיופילים והמקצוענים, אבל קצת פחות בקרב הציבור הרחב, וחבל כי היא לא באמת מנסה לשווק את עצמה ומשאירה את השטח למתחרות, שבינינו לא תמיד מציעות דברים איכותיים יותר. החברה פעילה בתחום האוזניות האלחוטיות מזה כמה שנים והשנה הציגה שני דגמים חדשים, שהם למעשה אותה האוזנייה בשינוי פיצ'רים נלווים.
Accentum
האוזניות הושקו במקביל לאוזניות ה- Momentum 4ולא בכדי. מדובר למעשה בכמעט אותה אוזניה מבחינה טכנית, אבל עם מיקוד לספורט ופעילות בחוץ. בהתאם לכך המחיר שלהן זול יותר והן עשויות מפלסטיק - אמנם איכותי - אבל עדיין פלסטיק. היתרון - המבנה שלהן קומפקטי יותר ויכול להתאים ליותר סוגי אוזניים. הן גם קלות הרבה יותר מהאחות ה"גדולה" ונוחות יותר לשימוש לזמן ממושך.
כמו אוזניות המומנטום, גם אסנטום מצוידות בתקן הגנה מפני מים ואבק IP54. גם כאן יש תמיכה בכל תקני ההזרמה המתקדמים ביותר וגם כאן איכות השיחה היא לא מהטובות שיש. הסוללה קצת פחות חזקה והצלחנו להוציא מהן בממוצע בין 3 ל-5 שעות שימוש, כאשר 10 דקות טעינה בקייס יספקו לכם בסביבות שעה נוספת של שמע. ביטול הרעשים ומצב השקיפות שמאפשר לכם לשמוע את הסביבה עובדים היטב.
6 צפייה בגלריה
אוזניות סנהייזר Accentum
אוזניות סנהייזר Accentum
אוזניות סנהייזר Accentum
(יח"צ)
למרות שמבחינה טכנית הן מבוססות על המומנטום, אל תצפו לאותה איכות צליל. האסנטום מדגישות הרבה יותר את הבס, כיאה לאוזניות ספורט ופעילות, והתוצאה היא שהצליל קצת פחות ברור - למעשה הוא לפעמים אפילו קצת מטשטש את התדרים השונים בהתאם לסוג המוזיקה, כאשר פעמים רבות צלילי המידי נבלעים לחלוטין. אז למי הן מתאימות? בעיקר למי שרוצה אוזניות ספורט איכותיות וחובב מאוד את המותג. לצד זאת, אם אתם מוכנים להשקיע כסף, היינו ממליצים לרכוש את המומנטום, שתיכף נדבר עליהן.
אהבנו: קלות ונוחות, אטימה טובה של האוזן, קייס נוח, הגנה מפני מים ואבק, איכות צליל טובה עם דגש על צלילים נמוכים.
לא אהבנו: יקרות יחסית, איכות שיחה לא טובה, זמן שימוש בסוללה קצת קצר אם עושים שימוש בביטול הרעשים ובמצב השקיפות.
מחיר: בין 900 ל-1,000 שקלים
Momentum 4 Wireless
אם יש אוזניות שחובבי מוזיקה בדרכים חייבים להכיר אלה המומנטום. הפעם סנהייזר מציגה את הדור הרביעי של האוזניות, שהוא למרבה הצער לא שינוי גדול ביחס לדור השלישי. מדובר באוזניות גדולות, שעשויות לא להתאים לכל אוזן, והן כבדות יחסית (כ-6.5 גרם לאוזניה). מנגד, יש להן איכות בנייה גבוהה, עם משטח מגע מאלומיניום שמשמש לשליטה. בנוסף הן כוללות הגנה מפני מים ואבק בתקן IP54.
הקייס מצופה בבד איכותי' כיאה לאוזניות במחיר הזה, אך עם זאת ובהתאם לאוזניות עצמן, גם הוא לא קטן, וכנראה לא ייכנס לכם לכיס. הסוללה אינה הטובה ביותר מכולן - אבל היא מצליחה להחזיק בין 4 ל-7.5 שעות בממוצע, בהתאם לפיצ'רים שהפעלתם, ויש אפילו אופציה לטעינה מהירה.
האוזניות מגיעות עם שבב אודיו של קוואלקום שתומך בתקן AptX הן בגרסת Adaptive והן בגרסת Lossless וכמובן גם HD. מדובר בתקני הזרמת צליל המספקים סאונד איכותי במיוחד (ברמה של קומפקט דיסק או FLAC), ושומרים על איכות הצליל גם בבלוטות'. מנגד, לא כל סמארטפון תומך בכל אותם התקנים, וגם זה בדרך כלל רק במכשירי פרימיום. בנוסף אתם צריכים מנוי לשירות סטרימינג שתומך באיכות הזרמה גבוהה, ובישראל אלו רק טיידל או אמזון מיוזיק.
איכות הצליל בכל מקרה מצוינת, וביחס לאוזניות של סוני או בוז למשל, הן מספקות צליל פחות רווי בבס ויותר מיקוד בקולות. כך שאם אתם חובבי דאנס הן אולי יהיו לכם קצת פחות מתאימות, אבל אם אתם חובבי רוק, ג'אז או מוזיקה קלאסית - אתם ממש הולכים ליהנות.
6 צפייה בגלריה
אוזניות סנהייזר Momentum 4 Wireless
אוזניות סנהייזר Momentum 4 Wireless
אוזניות סנהייזר Momentum 4 Wireless
(יח"צ)
מנגנון ביטול הרעשים איכותי למדי ועובד היטב, אך מנגד איכות השיחה נוראית. בכל השיחות שהיו לנו קיבלנו תלונות על כך שאנחנו לא נשמעים טוב בצד השני. יש לקוות שזה משהו שסנהייזר תתקן בעדכון תוכנה בקרוב כי זה באמת חבל.
אהבנו: צליל פרימיום, איכות בנייה יוצאת מן הכלל, תמיכה בכל תקני הזרמת האודיו החדשים (בלוטות' LE ו-Auracast), הגנה מפני מים ואבק, סוללה טובה, מנגנון ביטול רעשים ומצב שקיפות איכותיים.
לא אהבנו: איכות שיחה לא מרשימה בכלל, קייס גדול ומגושם, משקל ומבנה של האוזניות שעשוי לא להתאים לכל אחד. האפליקציה לא רעה אבל האקולייזר מוגבל ל-5 תדרים בלבד.
מחיר רשמי: 1,299 שקלים