סונוס עשו כמעט הכל נכון עם ה-Ace, האוזניות הראשונות של החברה. אבל האם זה מספיק? האם בשוק רווי שמלא במותגי ענק מבוססים כמו Bose, סוני, סנהייזר, B&W, אפל, Beats ורבים אחרים, האם יש סיבה מובהקת להעדיף את ה-Ace החדשות? יצאנו לבדוק.
4 צפייה בגלריה
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
(צילום מסך: אתר סונוס )
את התשובה, כפי שאני מבין אותה, אתן באמצעות התסריט הבא: אתם יושבים בסלון הבית מול המסך ומקרן הקול Arc (או Beam החל מעדכון שיגיע בקרוב). אך אבוי, הילדים צריכים ללכת לישון, ואילו אתם באמצע סרט אקשן ולא בא לכם להפסיק. מה עושים? לוקחים את האוזניות, ובלחיצת כפתור מעבירים את הסאונד ממקרן הקול אליהן. ולא סתם מעבירים - האוזניות מנסות לדמות צליל היקפי תוך זיהוי תנועות הראש שלכם כדי למקם את מקורות הצליל במרחב וירטואלי ולא סתם באוזן שמאל וימין. וזה עובד טוב! הסאונד אכן עובר לאוזניות בלחיצת כפתור, וסימולציית הצליל ההיקפי עושה עבודה טובה.
מזהים את עצמכם בתסריט הזה? ה-Ace כנראה צריכות להיות האוזניות הבאות שלכם. אמנם גם באוזניות של אפל, נגיד, אפשר להעביר צליל לאוזניות, אבל זה מגביל אתכם ל-AppleTV כמקור, ואילו כאן אתם יכולים לקבל צליל היקפי מהמסך, סטרימר, ואפילו קונסולת משחק. והרבה מסכים מודרניים יודעים להתחבר לאוזניות דרך בלוטות, אבל איכות החיבור של Ace גבוהה יותר ועם תמיכה בצליל היקפי.
אבל אם אתם חושבים שמדובר בתסריט שימוש סתמי, או שאין לכם בכלל מקרן קול של סונוס - הבחירה בין ה-Ace לבין המתחרים הבולטים שלו נהיית מסובכת הרבה יותר.

בלי טעויות אבל גם בלי ייחודיות

לזכותן של Ace אפשר לציין שכבר בדור הראשון של האוזניות שלה, סונוס נמנעת מלעשות טעויות צפויות. כך, בחברה שרוב הרמקולים שלה נשלטים באמצעות מגע, הבינו שבאוזניות עדיף ללכת על ממשק פיזי. הפתרון הוא הכפתורים הסטנדרטיים לכיבוי/הדלקה וביטול רעשים, יחד עם סטיק מתכתי לחיץ שגם זז למעלה ולמטה בצד האוזניה הימנית. הסטיק שולט בעוצמת הסאונד, ולחיצה עליו מאפשרת להדליק או לכבות את ההשמעה.
ה-Ace הן גם אוזניות נוחות מאוד, אפילו בסשנים ארוכים. הלחץ שהן מפעילות על הראש שלכם מינורי, והנוחות נמצאת אי שם עם האיירפודס מקס (אם כי ה-Ace קלות משמעותית) ו-B&W PX7s2. הכריות כן מספקות אטימה טובה לרעשים אך נשארות מאווררות מספיק בשביל לא לאפות לכם את האוזניים בקיץ הישראלי מהר מדי. אני לא אומר שתוכלו להימנע לגמרי מזיעה - אין כיום אוזניות קשת גדולות שיכולות להישאר יבשות לגמרי אחרי הליכה של שעתיים בקיץ בתל אביב - אבל המצב הרבה יותר טוב מאוזניות זולות.
4 צפייה בגלריה
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
(צילום מסך: אתר סונוס )
עוד נקודה חיובית היא שכשהכריות תסיימנה את תפקידן ההיסטורי, תוכלו להחליף אותן בקלות בזכות זה שהן מחוברות לאוזניה עם מגנט ונשלפות בקלות (גם את זה ראינו כבר ב-PX7 ובאיירפודס מקס אבל לא באוזניות של סוני או Bose). ואסור לשכוח גם את הסוללה שמספיקה לכ-30 שעות (או כמה שעות פחות אם אתם מרשים לאוזניות להתחבר לשני מקורות בו זמנית).
העיצוב של האוזניות, שמגיעות בשחור ובלבן, מאוד מינימליסטי ונקי - אלה לא אוזניות שמושכות הרבה תשומת לב - אך מצליח להישאר ייחודי. אם אתם מתעניינים באוזניות של אנשים סביבכם, תוכלו לזהות שמישהו מרכיב אותן על הראש בזכות הצורה המלבנית גם לפני שתזהו את הלוגו של סונוס.

סאונד מפנק

בואו נדבר רגע על הצליל שיוצא מהאוזניות האלה. מבחינת האופי שלהן, אלה אוזניות שבאות למצוא חן בעיניכם: הצליל חם, הבס לא שתלטני במיוחד, ובמת הקול - ההרגשה שהצליל מגיע ממקום מאופיין שנמצא לפניכם ולא מתוך רמקולים - רחבה.
אם אתם לא מבינים על מה אני מדבר, נסו להקשיב להקדמה של Money for Nothing של Dire Straits כשהתופים נכנסים לפעולה, או ל-Thriller של מייקל ג׳קסון. בשירים האלה, ה-Ace גם מייצרים תחושה של חלל גדול מאוד וגם מייצרים הפרדה טובה בין הקולות לכלים המוזיקליים. ואם נלך קצת קדימה בזמן, Not Like Us של קנדריק הוא שיר מסוכן עבור אוזניות עם צליל חם גם בגלל הביט וגם בגלל הקול של קנדריק, וה-Ace מצליחות להפריד את הקול מהרקע בצורה מעולה.
ואם נלך לקצה השני של הסקאלה הקולית, Reckoning Song של אסף אבידן יודע לחשוף פגמים בהתמודדות של אוזניות עם קולות גבוהים, במיוחד לקראת סוף השיר. כאן ה-Ace ממתנות את חדות הקול של אבידן אבל לא מבטלות אותה כך שהתוצאה שמתקבלת אמנם פחות דרמטית אבל טובה.
4 צפייה בגלריה
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
(צילום מסך: אתר סונוס )
אחד הדברים שמרגישים קצת מוזר על הנייר באוזניות האלה הוא התלות שלהן במכשירים אחרים שיש לכם. כדי להפעיל את אפשרות ההעברה של תוכן ממקרן קול לאוזניות, אתם צריכים אייפון כרגע (תמיכה באנדרואיד אמורה להגיע מאוחר יותר). אם, לעומת זאת, אתם רוצים את איכות הצליל הגבוהה ביותר, אתם צריכים או חיבור חוטי או מכשיר אנדרואיד שתומך בקידוד aptX Lossless. אז אלה אוזניות לאייפוניסטים או לאנשים עם מכשיר אנדרואיד? זה לא באמת מאוד משנה - קידוד AAC של אייפון עושה עבודה טובה מספיק - אבל עדיין מרגיש כמו נקודה לא סגורה.

נוחות גם בקיץ

עיצוב מינימליסטי, סאונד טוב, ורמת נוחות גבוהה זה משהו שאפשר למצוא גם אצל המתחרים. בשביל זה סונוס נכנסים לשוק הכה-רווי של אוזניות מבטלות רעשים? אפילו החיבור של אוזניות עם מקרני הקול זה דבר שקיים גם אצל Bose, אם כי מצריך שימוש באפליקציה ולא נעשה בלחיצת כפתור.
אקדים את המאוחר ואגיד שלא מצאתי נקודת בידול כזו. זה לא דבר שלילי בהכרח, ומאכזב רק אם קניתם את השמועות שהאוזניות הראשונות של סונוס תוכלנה להתחבר דרך Wifi למערכת הסונוס הביתית ולקבל סאונד כמו כל רמקול אחר. רק החיבור למקרן הקול עובד דרך Wifi, ואתם מקריבים בו קצת מאיכות הצליל אך כן מרוויחים מהירות גבוהה מספיק בשביל להפוך את הפונקציה הזו לרלוונטית גם במשחקים.
ומה עוד יש כאן? ביטול רעשים מצויין, שנותן פייט - כולל במצב הדינמי שמשנה את רמת ביטול הרעשים בהתאם לסביבה - ל-Bose Quietcomfort. בסביבה מאוד רועשת כמו תחנת רכבת כשזו מגיעה ה-Bose עדיין מנצחות, אבל במהלך הליכה ברחוב העדפתי את הדרך בה סונוס מבטלת את הרעשים המעצבנים בלי לתת תחושה שאתם בתוך בועה. כאן המתחרה הגדולה שלה היא דווקא אפל עם ה-Airpods Max, ובעיניי אין מנצחת ברורה בקרב הזה.
4 צפייה בגלריה
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
אוזניות סונוס Ace
(צילום מסך: אתר סונוס )
ויש גם זיהוי תנועות ראש כדי לדמות מקור תלת מימדי לצליל. זה עובד היטב, ומצליח לעבוד על המוח שלכם שהצליל בא מנקודה במרחב ולא משני רמקולים שצמודים לאוזניים. אגיד, אבל, שהיכולת הזו אמנם מעולה כשאתם שואבים תוכן רב ערוצי ממקרן הקול או שומעים מוזיקה שעברה מיקס סראונד, אבל יכולה לעצבן אם כל מה שאתם רוצים זה לשמוע פודקאסט, כך שמצאתי את עצמי כל הזמן מכבה ומדליק אותה דרך האפליקציה.
אם כשהזכרתי את האפליקציה של סונוס עלה לכם לחץ הדם, דעו שהמצב לא גרוע כמו לפני חודשיים כשבסונוס השיקו גרסה חדשה שלה ועל הדרך שברו חלקים נרחבים מהפונקציונליות. בחברה הבינו די מהר שפישלו ומשחררים עכשיו עדכונים תכופים שפותרים באגים ומוסיפים בחזרה את הפיצ׳רים שהועלמו. בכל הקשור לניהול האוזניות, לפחות, האפליקציה עושה עבודה טובה, כולל אקוולייזר בסיסי מהסוג שיש גם ברמקולים של סונוס (באס וטרבל, ומצב ״רועש״ שגורם לדברים להישמע בומבסטיים יותר אבל פחות מפורטים).

סיכום: טובות מאוד אבל ללא ייחוד

אז איך מדרגים את הניסיון הראשון של סונוס להיכנס לתחום האוזניות? טוב מאוד, אבל גם מבלבל בהיעדר הייחוד שלו. אם אתם רוצים את האוזניות האלה, אין לכם סיבה מהותית להימנע מקנייתן - הן עושות את כל הדברים החשובים בצורה טובה עד מצויינת. אבל אם אתם רוצים ״סתם״ אוזניות מבטלות רעשים, אין פה ייתרון תחרותי מהותי בהשוואה למתחרים הבולטים.
מחיר: 1,999 שקל