צמד השעונים החדשים של שיאומי - Watch S1 הקלאסי ודגם ה-Active הספורטיבי - מבשרים את כניסתה של שיאומי גם לתחום זה, והיא מחליקה אליו בקלות יחסית. בשלב הזה היא נותנת פייט בעיקר בגזרת המחיר, אך היא לא מחדשת ולא פורצת דרך בכל תחום אחר. יחד עם זאת, למי מכם שמבקש חווית שעון חכם סולידית ואמינה במחיר נוח - זוהי ללא ספק הכתובת.
1 צפייה בגלריה
Xiaomi Watch S1
Xiaomi Watch S1
Xiaomi Watch S1
(צילום: שיאומי)

עוד סקירות:

Watch S1, היקר מביניהם, גדול וכבד יחסית - קוטר של 46 מ"מ, מסך 1.43 אינץ' ומשקל כולל של קצת פחות מ-70 גרם. העיצוב בסיסי אך מסוגנן: המארז עשוי פלדת אל-חלד בשחור או בכסף מבריק; שני כפתורים בצד ימין - העליון משמש לפעולת "חזור" ולפתיחת תפריט האפליקציות, השני ניתן להתאמה אישית. אין כפתור "כתר" מסתובב כמו בשעוני אפל או אמייזפיט, או מסגרת מסתובבת כמו בסמסונג.
התצוגה מעולה: זכוכית הספיר המבריקה הפגינה אפס שריטות גם אחרי שבועות של שימוש. מסך ה-AMOLED חד ומפורט, ברזולוציה מעולה של 466x466 פיקסלים ועם יכולות בהירות גבוהות. עם זאת, מערכת ההפעלה הינה ייחודית מבית שיאומי, מה שאומר שאין אופציה להתקנת אפליקציות חיצוניות, וחבל.
הניווט והתפעול קלים: החלקה ימינה או שמאלה - מעבר בין ווידג'טים של דופק, חמצן בדם (סטורציה), שינה, מזג אוויר, צעדים, בקרת מוסיקה ועוד. החלקה כלפי מטה מציגה את ההתראות שהתקבלו מהסמארטפון, וכלפי מעלה - את מסך ההגדרות המהירות, הפוך מרוב השעונים בשוק. האפליקציה הנלווית לשעון, Mi Fitness, משמשת הן לתצוגה נתוני הכושר והבריאות והן לשינוי הגדרות השעון.
כשעון כושר, Watch S1 סטנדרטי לגמרי, אמין - אבל לא משתווה ברמת הדיוק לביצועם של שיעוני הספורט הייעודיים. הוא כולל GPS, עמיד למים עד 50 מטר עומק ויודע לזהות אוטומטית התחלה של פעילות גופנית. השעון מנטר עד 117 (!) סוגי פעילות, ולנשים גם מציע מעקב אחרי המחזור ושלבי הביוץ. בהשוואת מד הדופק - הנתון החשוב ביותר לספורטאים - אל מול הביצועים של אפל ווטש ולרצועת חזה, Watch S1 נוטה לדייק במנוחה אבל מפספס בזמן פעילות. מעקב השינה האוטומטי ורמת החמצן בדם, לעומת זאת, הציגו אצלנו נתונים דומים לאלו שהתקבלו בשעונים אחרים. אין אופציה לבדיקת לחץ דם או אי-סדירות בלב, כפי שכבר מציעים שעוני אפל וסמסונג.
מעבר לכך, זהו שעון חכם ויעיל, עם ביצועים מהירים: ההתראות מוצגות בעברית (אם כי בשבירת מילים ולא ניתן להשיב להן), אפשר לקבל ולהוציא שיחות, ויש אפילו אפליקציה המאפשרת להפעיל מהשעון את מצלמות הטלפון. אפשר גם להחליף בקלות את הסמארטפון המקושר: פשוט מורידים בטלפון החדש את האפליקציה ולוחצים על "התחבר" - נדיר. הסוללה מגיעה בנפח של 470 מיליאמפר-שעה, והיא מציגה אורך-חיים מעולה - אצלנו כשבוע בשימוש בינוני. את Watch S1 אפשר לטעון בכמעט כל מטען אלחוטי סטנדרטי, כולל magSafe של אפל - וגם זה נדיר.