לאורך כמעט עשור, ניסתה סמסונג להסביר לכם שאתם לא באמת רוצים מסך OLED. מאמצי שיווק כבירים הושקעו בניסיון להטיל דופי בטכנולוגיה הבולטת של המתחרה הגדולה שלה, LG, שהלכה ותפסה נתח שוק של מסכים יקרים. כל זה נגמר בשנה שעברה, כאשר סמסונג השיקה את מסך ה-OLED הראשון שלה. השנה, עם סדרת S95C, סמסונג כבר לא מתביישת לומר שגם מבחינתה, נכון לעכשיו לפחות, זוהי טכנולוגיית הדגל במסכי טלוויזיה ביתיים.
3 צפייה בגלריה
סמסונג  S95C
סמסונג  S95C
סמסונג S95C. מסך OLED עד הסוף
(צילום: סמסונג)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

יש לכך סיבה טובה: מדובר במסך מרהיב ומתחרה ראוי ל-G3 של LG. הבעיה המהותית ביותר של טכנולוגיית OLED - בהירות נמוכה יחסית למתחרים עם תאורה אחורית (LCD, LED, QLED, NanoCell ושלל שמות שיווקיים אחרים) - כבר מאחורינו. למעשה, הבהירות של המסך הצליחה להפתיע אותי פעם אחר פעם. במשחקי פוטבול באמצע הלילה, בעודי מנסה להתעורר ולהתמודד עם החרטות על אהדה לקבוצת ספורט אמריקאי, אפילו נאלצתי להוריד את הבהירות קמעה כי היא הייתה קצת מוגזמת לשעה שלוש וחצי בבוקר.
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
ומה עם הבעיה השנייה של OLED, צריבת תמונה? הרי זו הייתה אחת הנקודות השיווקיות המרכזיות של סמסונג נגד הטכנולוגיה. אתרים כמו RTINGS, שמחזיקים מסכים במצב דלוק על CNN במשך חודשים, מראים שאכן הפוטנציאל לצריבת תמונה ב-OLED גבוה יותר מבטכנולוגיות אחרות, וזה נכון גם לגבי מסכים של סמסונג. אבל זה רלוונטי בעיקר אם אתם משאירים את המסך דולק על אותו ערוץ עם אותו לוגו הרבה שעות ביום. אם לא, זה לא אמור להפריע לכם.

סיפורים מהקופסה

אם אתם מגיעים מעולם ה-OLED של יצרנים אחרים, הדבר הכי ייחודי במסך הזה הוא קופסת החיבורים OneConnect. בפשטות, במקום שמקורות חיצוניים - כבלי HDMI, כבל רשת, חשמל - יתחברו ישירות לטלוויזיה, הם מתחברים לקופסה חיצונית שמתחברת למסך עם כבל בודד. זו לא טכנולוגיה חדשה במיוחד, היא קיימת כבר עשור, אבל מתחרותיה של סמסונג לא ממהרות לאמץ אותה. החיבורים, אגב, הם ארבעה שקעי HDMI 2.1, שני שקעי USB, כבל רשת, כניסת אודיו אופטית וחיבור אנטנה.
עד כמה קופסה חיצונית לחיבורים היא דבר חשוב? תלוי מאוד בדרך שבה אתם ממקמים את הטלוויזיה שלכם. היא עומדת על מעמד? לא רלוונטי. הקופסה תתחבר למסך מאחור ותהיה זהה פונקציונלית לכל מסך אחר. המסך תלוי על קיר ויש תעלת כבלים לשידה? גם לא כזה משנה, אם כי מקל על חיבור מכשירים חדשים. המסך תלוי על קיר ויש 4-5 כבלים שמציקים לכם בעין? קופסת OneConnect תשפר את מצבכם בצורה ניכרת, בעיקר כי הכבל היחיד שאיתו היא מתחברת לטלוויזיה אפור ומאוד לא בולט לעין. קופסת החיבורים החיצונית גם מאפשרת לסמסונג להפוך את המסך הזה לדק יותר מאלה של מתחרותיה, אם כי זה לא מאוד קריטי.
בכל הקשור לאיכות התמונה, OLED היא עדיין הטכנולוגיה המובילה בזכות העובדה שכל נקודה במסך מאירה את עצמה, בלי צורך בתאורה אחורית, כך שהמסך יכול להציג צבע שחור "אמיתי". לא הרגשתי בהבדל מהותי בצבעוניות ותצוגת צבעים בין ה-S95C למתחרים הבולטים שלו מהשנה. גם מנגנוני החלקת התמונה איכותיים עד כמה שזה בכלל אפשרי (אני עדיין ממליץ לכבות את ההחלקה).
למעשה, ההבדל המהותי ביותר בעיניי בין סמסונג למתחרות, למעט ה-OneConnect, הוא במערכת ההפעלה. עם סמסונג הסליחה, אבל אני לא אוהב את שלהם. התפריטים מסורבלים, ניהול שטח המסך לא הגיוני (מסך הבית מרגיש ריק), אפשרויות כמו הוספת אפליקציה למסך הבית מתחבאות בתפריטים לא הגיוניים, ואפילו הדרך לדלג בין מקורות קלט שונים יותר מדי מסובכת.
3 צפייה בגלריה
סמסונג  S95C
סמסונג  S95C
הקופסה החיצונית של הטלוויזיה
(צילום: סמסונג)
3 צפייה בגלריה
סמסונג  S95C
סמסונג  S95C
מבט מהצד. סמסונג S95C
(צילום: סמסונג)
המסך גם ממש התעקש לספר לי ששינוי מצב תמונה עשוי להגדיל את צריכת החשמל. הוא סיפר לי את זה בכל פעם שהחלפתי מצב תמונה, וגם בחלק משינויי ההגדרות האחרים. באיזשהו שלב זה נהיה אבסורדי. כך, למשל, כשה-Apple TV שלי מחוברת והמסך עם הרשאה לקבוע מצבי תמונה אינטליגנטיים, בתפריט בחירת מצב התמונה היו שתי אופציות: "נוחות העיניים" ו"ממוטב". כשניסיתי לעבור מאחד לשני, קיבלתי את ההודעה ששינוי ההגדרה עשוי להגדיל את צריכת החשמל. כשחזרתי למצב הקודם, קיבלתי את אותה ההודעה שוב.

חוויית גיימינג

שתי נקודות האור במעטפת השימושיות של ה-S95C הן השלט ומצב הגיימינג. אמנם התרגלתי לשלט מבוסס-התנועה של LG, אבל השלט המינימליסטי של סמסונג חביב בעיניי - הוא קטן, עם סידור כפתורים חכם יותר ופאנל סולארי שמטעין אותו. מצב הגיימינג כולל מגוון אפשרויות לשינוי מהיר של הגדרות תמונה, מידע רלוונטי כמו האות שהמחשב או הקונסולה מוציאים, ומזעור שיהוי אוטומטי כשהמסך מזהה קונסולה. זה משהו שתמצאו גם אצל רוב המתחרים, אבל בניגוד לשאר התפריטים, כאן נראה שהחוויה מבוססת על הנגשת מה שאנשים באמת צריכים.
ה-S95C מגיע בגדלי 55, 65 ו-77 אינץ'. במסגרת מבצעי נובמבר, גרסת ה-65 אינץ' עולה כיום כ-10 אלף שקלים. המתחרה הישיר ביותר, LG G3, עדיין עולה כמה אלפי שקלים יותר, אך גם LG צפויה להוריד את מחיריה בצורה ניכרת לכמה שבועות בקרוב.
אם אתם פחות מתעניינים במערכת ההפעלה של המסך, וכן קוסמת לכם האפשרות לקופסת חיבורים חיצונית, ה-S95C הוא אפשרות טובה מאוד. בכל תסריט אחר, הקרב בינו לבין המתחרים, ובראשם ה-LG G3 שגם הוא בהיר מאוד ומותאם במיוחד לתלייה על קיר, קשה הרבה יותר.