צמד דגמי 14T שמציעה שיאומי לשוק הישראלי הם עוד ניסיון מעניין לאתגר את סמסונג, הפעם בבטן הרכה שלה – מכשירי הפרימיום. בשניהם מדובר במכשירי כמעט-פרימיום המדגדגים בביצועיהם את סדרת הגלקסי של היריבה, רק במחיר משתלם יותר. ה-14T פרו הוא המשובח בין השניים, בעיקר בזכות המעבד החזק ויכולות הצילום שלו. מצד שני, אל תצפו לאפקט "וואו": אין בו שום דבר ייחודי, מפתיע או מרגש.
3 צפייה בגלריה
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
אירוע ההשקה של שיאומי 14T פרו
(ישראל וולמן)

עיצוב וחומרה

בגדול מדובר בעיצוב די משעמם. המכשיר גדול (6.67 אינץ', ביחס רוחב-גובה של 20:9) וכבד יחסית (209 גרם), עם מסגרות עבות למדי ושטוחות, בהתאם לטרנד העכשווי. בגבו ארבע עדשות המזדקרות ממשטח רבוע בולט, שאחת מהן היא הפלאש.
מסך ה־AMOLED מרהיב ומגיע ברזולוציית 2712 על 1220, עם קצב ריענון משתנה שטרם נראה בשוק – עד 144 הרץ, המאפשר גלילה חלקה מאי פעם. גם בהירות התמונה מעולה ומגיעה בשיא ל־4,000 ניט.
ביצועי ערכת השבבים החזקה מבית מדיה-טק – דיימנסיטי 9300 פלוס המקבילה לסנפדראגון האחרון מבית קוואלקום וכוללת שבב בינה מלאכותית (NPU) – מפתיעים לטובה: המעבר בין עשרות אפליקציות פתוחות ומשחקי תלת־ממד אינטנסיביים הוא מהיר וחלק והמכשיר לא מתחמם. לנפח ה־RAM הנדיב, 12 גיגה בייט, תרומה נכבדת לקלילות הזו.
3 צפייה בגלריה
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
(שיאומי)

תוכנה וצילום

הצילומים, לטעמנו, עומדים יפה בתחרות מול ביצועי האייפון והגלקסי האחרונים. העדשות – ראשית וטלפוטו 50 מגה-פיקסל, ואולטרה-רחבה 12 מגה-פיקסל – תוכננו בשיתוף "לייקה" הגרמנית, עם דגש מיוחד על צילומי לילה. סדרת התמונות שביצענו במכשיר, גם בחשיכה כמעט מוחלטת, עם ובלי מצב הלילה, מעולה. אהבנו במיוחד את מצב ה"סרט וידיאו", השואב השראה מתכונה דומה באייפון, ומאפשר מיקוד אוטומטי על האלמנט המרכזי במהלך כל סצנה.
שיאומי היא השלישית (אחרי סמסונג וגוגל) שכוללת במכשיריה את פעלולי ה־AI החדשים של גוגל לאנדרואיד, כולל "ג'מיני", סייעת הבינה המלאכותית החדשה, שניתן לשוחח עימה (באנגלית) קולית או בכתב.
3 צפייה בגלריה
שיאומי 14T פרו
שיאומי 14T פרו
מערך הצילום עומד בשורה אחת עם מכשירי הדגל של היצרניות הגדולות
(שיאומי)
ב-14T פרו תוכלו למצוא בין היתר את תכונת ה-Circle to Search, או "הקף כדי לחפש" ("מקיפים ומחפשים" בלשון שיאומי) השימושית, את "מתרגם ה-AI" שמתרגם על המסך שיחות טלפון ושיחות וידאו (לא בעברית); "כתוביות AI" שמוסיף כתוביות לווידיאו חי וחשוב במיוחד לכבדי שמיעה (לא בעברית); "הרחבת תמונות AI" להגדלה ושינוי קומפוזיציה; וגם "מחק AI פרו" להסרת אלמנטים מהתמונה.
כיאה לסמארטפון המתיימר להיחשב פרימיום, ובשונה מרוב מכשירי הביניים – 14T פרו עמיד לאבק ומים בתקן IP68. רמקולי הסטריאו חזקים מאוד, אם כי איכות הצליל פחות. הסוללה הגדולה, 5,000 מיליאמפר לשעה – מצוינת. ה-14T פרו תומך בטעינה סופר-מהירה של 120 ואט (המטען המהיר מצורף לערכה), שמאפשרת סוללה מלאה בתוך 19 דקות בלבד, ולראשונה גם בטעינה אלחוטית מהירה של 50 ואט. המכשיר תומך גם בתקן האלחוטי החדש WiFi 7. בבדיקה שערכנו מול הנתב החדש של בזק הגענו למהירות הורדה של 1,700 מגה-ביט לשנייה.
בסך הכל, למי שמתמקד יותר בביצועים ופחות בעיצוב – מדובר בעסקת חבילה משתלמת.
מחיר: 3,100 שקל (לדגם עם נפח אחסון 512 גיגה).
הטוב: מסך מעולה, צילומים מצוינים, ביצועים חלקים, חיי סוללה ארוכים, טעינה מהירה (גם אלחוטית), תכונות AI שימושיות בחלקן.
הרע: כבד, עיצוב משעמם, אפליקציות מיותרות שמותקנות במכשיר מראש.