כמעט כל יצרניות הסמארטפונים והשעונים מייצרות סדרות של שעונים חכמים. אבל רק מיעוטן בינתיים – גוגל, סמסונג, OnePlus ועכשיו גם שיאומי – מבססות את השעונים שלהן על מערכת ההפעלה הייחודית של גוגל למכשירים לבישים, WearOS. כמו אנדרואיד אחותה, מערכת ההפעלה הזו מאפשרת להוריד ולהתקין על השעון גרסאות סטנדרטיות ממוזערות של אפליקציות מחנות Play של גוגל, כמו ארנק גוגל (השעון כולל שבב NFC), מפות גוגל, ספוטיפיי, יוטיוב, וואטסאפ ועוד.
2 צפייה בגלריה
שעון חכם שיאומי Watch 2
שעון חכם שיאומי Watch 2
שעון חכם שיאומי Watch 2 לסוגיו
(צילום: אתר שיאומי)
Watch 2 מגיע בגרסת בלוטות' בלבד (כלומר עם קישור לטלפון). המכשיר מבוסס על WearOS בגרסה 3.5 (לא ברור למה לא 4.0): שעון חכם מעוצב היטב, פשוט, קל משקל (37 גרם בלבד), מהנה לשימוש, שמספק את רוב הצרכים של משתמש ממוצע. דגם Pro שנמכר במקביל אמנם משובח ממנו, עם פחות פשרות, וכולל גם טבעת מסתובבת, אך יקר ביותר מ-300 שקל. בשניהם המעבד המתקדם הוא גרסת סנפדראגון למכשירים לבישים: W5 Gen 1.
המארז קצת מזכיר את שעוני סמסונג – עשוי אלומיניום מעודן, עם שני לחצנים שטוחים הרחוקים זה מזה. רצועת הסיליקון הסופר-גמישה (TPU) ניתנת להחלפה מהירה, גם ברצועת עור. תצוגת המסך הגדול, בקוטר 46 מ"מ, מצוינת - AMOLED עם רזולוציה של 466 על 466 פיקסלים ובהירות מרבית של 600 ניט. אבל היא לא נמתחת ממש מקצה לקצה, אלא עד למסגרת עבה למדי. המסך בהיר מספיק באור יום, וכולל מצב בהירות אוטומטי המשתנה בהתאם לסביבה.
הממשק של שיאומי הגיוני, נעים לעין וידידותי, כמו גם האפליקציה הנלווית אליו, Mi Fitness. החברה גם מספקת מבחר גדול, חינמי ברובו, של רקעים לצג. יש אופציה ל"תצוגה תמידית", שבה המסך אינו כבה לעולם (אבל מרוקן את הסוללה), אפשר לענות לשיחות קוליות רגילות, וגם קבלת הודעות הטקסט עובדת נהדר: התרגום לעברית מוקפד, ויש אפשרות להגיב מתוך השעון – הן באימוג'י, הן בהודעה קולית והן בהקלדת מסר בעזרת מקלדת מלאה, זעירה. ה-GPS בשעון הוא בעל שני ערוצי תדרים – יתרון חשוב לאצנים ולרוכבים - כדי לספק דיוק מעקב בטווח של עד מטר. בכלל, החיישנים עדכניים לגמרי – מד הדופק האופטי, למשל, הוא מן הסוג המשופר והמדויק יותר: 12 ערוצים (PPG). המכשיר גם עמיד למים, עד 50 מטר.
2 צפייה בגלריה
yk13906691
yk13906691
(צילום: יח"צ)
חוץ מהיכולת (הסטנדרטית כבר) לזהות ולנטר כ-160 מצבי ספורט, כולל ריקוד ואומנויות לחימה, עם תוכניות אימונים מובנות, מעקב השינה ב-2 Watch מפורט למדי. הוא מנטר את שלושת מחזורי השינה, מנתח אם השינה העמוקה מספיקה, ואם השינה הקלה או העירות מוגזמות. יש גם מעקב אחר המחזור החודשי לנשים, ניטור חמצן בדם, ומדריך לתרגילי נשימה בסיסיים. "מרכז המידע" מציג סטטיסטיקה וניתוח נתונים יומיומי.
שיאומי טוענת, כי הסוללה אמורה להספיק ל-65 שעות של פעילות ממוצעת. הביצועים אצלנו היו נמוכים בהרבה – בקושי יום עבודה בשימוש מתון מאוד; מפתיע לרעה בהתייחס ליכולות המפורסמות של הסינים בתחום, וקשור כנראה למערכת ההפעלה. יותר מזה – לפחות פעמיים השעון שבק חיים כליל במפתיע, בעיצומו של יום, בלי הודעה מוקדמת. נראה ששיאומי זקוקה לעדכון תוכנה דחוף כדי להתגבר על הבעיה.
המחיר: 980 שקל. מוגזם. את גלקסי Watch 6 האחרון של סמסונג, המוצלח יותר, אפשר כבר להשיג ב-1,100 שקל.
הטוב: עיצוב נאה, ממשק ידידותי, מסך מעולה.
הרע: המחיר, אורך חיי הסוללה.