החל מהשנה הבאה: פרסומות גם בוואטסאפ
למרות ההבטחות, אפליקציית המסרים הפופולרית תעבור למודל שמייצר הכנסות באמצעות פרסומות. איך זה יקרה ומה מחכה לנו?
לאורך השנים הבטיחה וואטסאפ כי לעולם לא תציג פרסומות: "פרסומות גורמות לנו לרדוף אחרי מכוניות ובגדים, ולעבוד בעבודות שאנו שונאים כדי שנוכל לקנות חרא שאנחנו לא צריכים", ציטט מייסד אפליקציית המסרים הפופולרית, יאן קום, מתוך הסרט "מועדון קרב". הציטוט הופיע בפוסט שבו הביע קום התנגדות אידיאולוגית חריפה לפרסומות, ולגישה הרואה במשתמשים משאבים כלכליים. אתמול (ד') הודיעה פייסבוק, שוואטסאפ נמצאת בבעלותה, כי היא מתכננת להציג לראשונה מודעות פרסום על גבי אפליקציית המסרים.
המודעות לא יופיעו בצ'אטים עצמם, אלא בפיצ'ר ה"סטטוס" של וואטסאפ, המאפשר לפרסם תמונות שנעלמות אחרי 24 שעות - בדומה לסטוריז באינסטגרם ובסנאפצ'ט. פיצ'ר הסטטוס אינו מאוד פופולרי בארץ, אך ברחבי העולם יש לו 450 מיליון משתמשים יומיים. החברה לא הוסיפה פרטים, אך אמרה כי הפרסומות יתחילו להופיע במהלך 2019.
בנוסף להודעה על מודעות הפרסום, וואטסאפ הודיעה על השקת כלים חדשים המיועדים לעסקים, שבין השאר יאפשרו לה להתחיל לרשום הכנסות. אפליקציית המסרים כבר השיקה גרסה ייעודית לעסקים, כדי לאפשר להם לתקשר עם לקוחות דרך וואטסאפ. כאמצעי לעידוד תגובות מהירות של עסקים, פייסבוק הודיעה כי תגבה כסף על "איחור" במתן תגובה למשתמשים, במקרים שבהם התגובה מגיעה אחרי 24 שעות.
כניסתם של עסקים לאפליקציית המסרים תאפשר למשתמשים לתת מספר טלפון נייד לעסק כלשהו, וכך לקבל ממנו מידע בוואטסאפ כמו אישורי משלוח, כרטיסים לאירועים או כרטיס עלייה למטוס. זו בעצם חלופה לקבלת מידע כזה במייל.
שנית, עסקים יתחילו לשלב לחצני שיחה באתרי האינטרנט או במודעות פייסבוק שלהם. אם תלחצו על הכפתור הזה, תוכלו להגיע מיד לשיחת וואטסאפ עם בית העסק. עסקים יוכלו לספק תמיכה ושירות לקוחות בזמן אמת דרך וואטסאפ.
בפייסבוק מבטיחים שלמשתמשים תהיה שליטה מלאה על ההודעות שמתקבלות מבתי העסק: רק אם פניתם בעצמכם תוכלו לקבל הודעות בחזרה. בנוסף, הצ'אטים עדיין מוצפנים מקצה-לקצה, ויהיה אפשר לחסום בתי עסק מלשלוח לכם הודעות.
אחרי שפייסבוק רכשה את וואטאסאפ ב-19 מיליארד דולר ב-2014, היה ברור שהיא תצטרך בסופו של דבר לייצר ממנה גם הכנסות. על רקע זה עזב מייסד אפליקציית המסרים יאן קום את החברה לאחרונה, בין השאר בגלל שלא הסכים לשאוב מידע ממשתמשים כדי לבנות פרופילים עבור מפרסמים.