צעד חשוב בדרך למערכת סופר-מהירה להסעת המונים: חברת וירג'ין הייפרלופ ערכה אתמול (יום א') לראשונה נסיעת מבחן מאויישת בכלי התחבורה שהיא מפתחת, קרון שמונע על-ידי חשמל ומרחף באוויר בתוך צינורות בתנאים של כמעט-ואקום. המבחן נערך באתר הניסויים של החברה בלאס וגאס, נבאדה, לאורך מסלול של כ-500 מטר במהירות של כ-170 קמ"ש.
החזון של וירג'ין הייפרלופ הוא לערוך נסיעות מסחריות במהירות של כאלף קמ"ש, מה שיאפשר למשל להגיע מניו יורק לוושינגטון הבירה בחצי שעה בלבד - מהר פי שניים ממטוס ופי ארבעה מרכבת. עם זאת, מערכת התחבורה הזאת נמצאת עדיין בשלב הניסויים והיא רחוקה מלהפוך למסחרית. מהחברה נמסר כי היא עובדת כעת עם ממשלות, שותפים ומשקיעים ברחבי העולם במטרה להפוך את הייפרלופ למציאות בתוך מספר שנים.
עד כה בוצעו 400 נסיעות מבחן בלתי מאויישות במערכת. שני הנוסעים הראשונים של וירג'ין הייפרלופ היו ג'וש גיגל, מייסד ומנהל הטכנולוגיה הראשי, ושרה לוצ'יאן, מנהלת חוויית הנוסעים. "ביצענו קפיצה ענקית לעבר הגשמת החלום האולטימטיבי", סיכם גיגל את הניסוי. סולטן אחמד בן סוליים, יו"ר וירג'ין הייפרלופ ו-DP World השותפה בפרויקט, הוסיף: "היה לי העונג האמיתי לראות את ההיסטוריה שנעשתה לנגד עיניי - לחזות באמצעי התחבורה הראשון להסעת המונים זה למעלה מ-100 שנה".
באירוע השתתף פרופסור שי אפרתי, מומחה לרפואה היפרבארית (טיפול באמצעות תאי לחץ) ומנהל מרכז סגול. לדבריו, מערכת הייפרלופ בטוחה יותר מטיסה: "במטוס יש שני אלמנטים פיזיולוגיים שלהם יש השפעה ביולוגית שלילית על הנוסעים - תאוצה ולחץ נמוך. שני האלמנטים הללו אינם קיימים בהייפרלופ, מכיוון שהתאוצה מבוקרת יותר מפני שאין צורך להתנתק מהקרקע או לבלום בטווח קצר (כמו תאוצת מעלית). תא הנוסעים שומר על לחץ סביבתי של 1 אטמוספירה שזו סביבת הקיום שאנו חיים בה בגובה פני הים".