ניתוק סביבתי, היצמדות למסכים ושקיעה מוחלטת בעצמך? אם שואלים את מארק צוקרברג, לטכנולוגיית מציאות רבודה (AR) יש יתרונות משמעותיים שעולים על החסרונות. בריאיון למגזין The Information תיאר מנכ"ל ומייסד פייסבוק - שמושקעת אסטרטגית בתחום המציאות המדומה והרבודה - בין היתר באמצעות מוצר האוקולוס קווסט הפופולרי שלה, את העתיד הלא רחוק בכלל.
2 צפייה בגלריה
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
אוקולוס קווסט 2 של פייסבוק
(צילום: פייסבוק)
לדברי צוקרברג, פייסבוק - בהיותה תאגיד ששם לו למטרה פיתוח חוויות חברתיות, מוכרחה לשים דגש על כל סוג של חוויה חברתית - בין אם מדובר בשליחת הודעה פרטית ובין אם מדובר בתקשורת חברתית בתוך סביבה וירטואלית. עוד טען כי עד שנת 2030 אנשים יוכלו "לשגר" עצמם לכל מקום בעולם באמצעות משקפיים חכמים מבוססי טכנולוגיית מציאות רבודה, לנהל שיחות, מפגשים חברתיים ופגישות עבודה ממש כאילו הם עומדים באותו חדר.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ומשקפי תלת מימד
מארק צוקרברג ומשקפי תלת מימד
מארק צוקרברג
(צילום: GettyImages)
"מובן שעדיין יהיו מכוניות ומטוסים וכל זה", אמר צוקרברג, "אבל ככל שנוכל לשגר עצמנו למקומות שונים בסביבה - לא רק שנבטל את הסיפור של נסיעות שיכול להיות מאוד מבאס, זה גם יהיה טוב יותר עבורנו כחברה ועבור הסביבה שלנו". הוא תיאר כי בעתיד הלא רחוק אנשים יחזיקו משקפיים רגילים למראה, המצויידים ביכולת עיבוד מוכחת ובטכנולוגיית מציאות רבודה, שיציגו על גבי עדשות שקופות גם שכבת מידע נוספת - למשל, מעין הולוגרמה של אדם אחר.
זו כמובן רק דוגמה אחת לשימושיות הגבוהה של הטכנולוגיה, ולפי צוקרברג דוגמאות כאלה ואחרות הן שימשכו בסופו של דבר גם את הצרכנים בהמוניהם. במסגרת מעבדת המציאות של פייסבוק משקפיים כאלה כבר נמצאים בשלבי פיתוח, ואילו משקפי המציאות המדומה - האוקולוס קווסט, הופכים יותר ויותר נגישים ופופולריים לצריכה המונית.
ענקיות טכנולוגיה נוספות מושקעות בתחום: לפי הדו"ח האחרון של האנליסט מינג-צ'י קו, חברת אפל תשיק כבר בשנה הבאה משקפי מציאות מעורבת ראשונים, ובין 2030-2040 אף תשיק עדשות-מגע חכמות שיציגו את שכבת המידע הדיגיטלי ממש בתוך העין האנושית. גם מיקרוסופט עם משקפי ההולולנס שלה - המיועדים לתאגידים וארגונים עסקיים ולא לשימוש צרכני - פועלת בכיוון.