ענקית הטכנולוגיה אמזון ערכה הערב (יום ה') את אירוע החומרה השנתי שלה והמטירה עלינו מבול של הכרזות על מוצרים ושירותים חדשים - שירות גיימינג בענן, מצלמת אבטחה מעופפת, רמקולים חכמים, סטרימרים ועוד. לאור מגפת הקורונה האירוע הועבר בשידור חי ברשת לקומץ עיתונאים. כל זה קורה שבועות ספורים לפני פריים דיי, חגיגת המבצעים השנתית של אמזון שתצא לדרך ב-13 באוקטובר. אלה היו ההכרזות הבולטות ביותר באירוע, אבל אל תתלהבו יותר מדי - רוב המוצרים האלה לא צפויים להגיע לישראל באופן מסודר:
6 צפייה בגלריה
אקו דוט קידס והבקר החדש
אקו דוט קידס והבקר החדש
אקו דוט קידס והבקר החדש של שירות הגיימינג
(צילום: אמזון)

שירות גיימינג בענן

אמזון תנסה להתחרות בסטאדיה של גוגל וב-xCloud של מיקרוסופט באמצעות שירות גיימינג בענן בשם לונה. בשלב הראשון יהיו זמינים בשירות כמאה משחקים, בהם Resident Evil 7, Control, Panzer Dragoon, A Plague Tale: Innocence ואחרים. אמזון מבטיחה גם להשיק ערוץ גיימינג בשיתוף עם מפתחת המשחקים יוביסופט. לצד השירות החדש, אמזון הכריזה על בקר חדש מבוסס-אלכסה, שיעלה 50 דולר.
6 צפייה בגלריה
שירות הגיימינג לונה
שירות הגיימינג לונה
שירות הגיימינג לונה. מחיר היכרות של 6 דולר
(צילום: אמזון)
עדיין לא ברור מתי ייצא לדרך השירות, שיאפשר לשחק בשני מכשירים במקביל ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשנייה. בינתיים, אמזון הכריזה על מחיר היכרות שיעמוד על 6 דולר לחודש. בארה"ב, משתמשים כבר יכולים לבקש גישה מוקדמת לשירות. לונה יהיה זמין במכשירי PC, מק, Fire TV, אייפון, אייפד ובעתיד גם אנדרואיד. כמובן שיהיה אפשר להסתנכרן עם טוויץ', הפלטפורמה של אמזון להזרמת שידורים חיים.

רמקולים חכמים

אמזון היא השחקנית הדומיננטית בשוק הרמקולים החכמים והיא רוצה להישאר במקום הראשון, לפני גוגל וכל השאר. הערב היא הציגה דור חדש של מכשירים מבוססי הסייעת הקולית אלכסה: הדור הרביעי של הרמקול החכם אקו קיבל עיצוב חדש, דמוי כדור, והוא יעלה 100 דולר. אקו דוט, הגרסה הקטנה יותר, התעגלה גם היא והיא מתחדשת בגימור בד ורמקול משופר. המחיר - 50 דולר לגרסה הרגילה, 60 דולר לגרסה עם שעון.
6 צפייה בגלריה
אמזון אקו
אמזון אקו
זה לא כדור, זה רמקול חכם. אמזון אקו
(צילום: אמזון)
6 צפייה בגלריה
אמזון אקו שואו 10
אמזון אקו שואו 10
אתם תדברו והוא יעקוב אחריכם. אמזון אקו שואו 10
(צילום: אמזון)
ויש גם מהדורה לילדים, אקו קידס, עם הדפסים חמודים של פנדה או טיגריס. הרמקול החכם יזהה את הקול של הילדים ויעבור באופן אוטומטי לפרופיל האישי שלהם, אבל הפיצ'רים שנשמעים מסקרנים יותר הם הקראת סיפור ועזרה בהכנת שיעורי בית. וכמובן שאמזון מאפשרת להורים לעקוב אחר הפעילות של הילדים ולהגביל אותה.
לצד הרמקולים הוצג גם מסך חכם, אקו שואו 10, שמגיע עם גימיק חדש: הוא עוקב אחרי התנועות של המשתמש וזז בהתאם. זה אומר, למשל, שאם אתם משתמשים בו לשיחת וידאו בזמן שאתם מבשלים במטבח, אתם לא תצאו מהפריים אם תתרחקו קצת מהמסך. ועוד חידוש: אקו שואו 10 יוכל לראשונה להזרים תכנים מנטפליקס, שירות הסטרימינג שמתחרה באופן ישיר באמזון פריים וידאו.

מצלמת אבטחה מרחפת

רינג, מותג מצלמות האבטחה שבבעלות אמזון, הציג את Always Home Cam - מצלמה שמרחפת ברחבי הבית באופן אוטונומי לפי מסלול שנקבע מראש או במקרה שזיהתה תזוזה חריגה. בסופו של הסיור היא חוזרת לתחנת העגינה שלה כדי להיטען. ועוד הכרזה מעניינת מרינג: עד סוף השנה החברה תטמיע הצפנה מקצה-לקצה בשידורי הווידאו שלה.
מצלמת האבטחה המרחפת של אמזון
6 צפייה בגלריה
Always Home Cam
Always Home Cam
מצלמת האבטחה המעופפת של אמזון
(צילום: אמזון)

שומרים על המכונית

חכו, עוד לא סיימנו עם רינג: החברה שהייתה מזוהה עד עכשיו עם מוצרי אבטחה לבית, מתרחבת לראשונה גם לתחום הרכב. המוצר הבסיסי שלה, Car Alarm, מתחבר למכונית ושולח התרעות לסמארטפון אם מישהו מנסה לפרוץ או במקרה של פגיעת מכונית אחרת. המחיר - 60 דולר. Car Cam היא מצלמה שמתעדת את מה שקורה בתוך הרכב ומחוץ לו. במקרה של תאונה היא יכולה להזעיק את כוחות ההצלה בעצמה, ואם עוצר אתכם שוטר תוכלו להגיד Alexa, I'm being pulled over כדי להפעיל את ההקלטה ולשמור את התיעוד בענן. המחיר: 200 דולר. המוצר השלישי, Ring Car Connect, מתחבר למצלמות שכבר מותקנות לכם במכונית ועושה בעיקרון את אותו הדבר. גם הוא יעלה 200 דולר.

סטרימרים

אמזון הציגה גרסה חדשה ל-Fire TV Stick, הסטרימר הקומפקטי שלה, שעולה 40 דולר. המעבד שלו חזק יותר ב-50 אחוז בהשוואה לדור הקודם, הוא צורך 50 אחוז חשמל פחות והחיבור שלו אמור להיות יציב יותר. לצדו הושקה גרסת לייט שתעלה 30 דולר. אמזון גם חידשה את ממשק המשתמש בסטרימרים במטרה לספק חוויה יותר "אינואיטיבית, פשוטה ומותאמת אישית".
6 צפייה בגלריה
Fire Stick TV
Fire Stick TV
Fire TV Stick. גרסה חדשה
(צילום: אמזון)

אלכסה משתדרגת

אמזון הכריזה על AZ1 Neural Edge, שבב חדש שפותח ביחד עם חברת השבבים מדיהטק ואמור לגרום לאלכסה להשיב מהר יותר לשאלות, באמצעות עיבוד על-גבי המכשיר. השבב הזה נמצא כבר באקו שואו 10 והוא יגיע למוצרי אקו נוספים בהמשך. לצד זאת, אמזון הציגה טכנולוגיות למידת מכונה שמאפשרות לאלכסה להבין משימות גם כאשר כמה בני אדם מדברים במקביל ולבקש הבהרות במקרה הצורך.