נינטנדו הודיעה הלילה (ד') כי 300,000 אלף חשבונות NNID של השירות המקוון Nintendo Network נפרצו בניסיון שהחל בחודש אפריל האחרון, זאת לאחר שבדיווח הראשוני בסוף אפריל טענה כי המספר עמד על 160 אלף. בחברה טוענים כי הפורצים לא השיגו את פרטי הגישה לחשבונות מנינטנדו עצמה, אך גם לא הצביעו על מקור הדליפה.
1 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
הסיסמאות אופסו. קונסולת נינטנדו סוויץ'
(צילום: shutterstock)
נינטנדו איפסה את הסיסמה בחשבונות שנפגעו, והיא מפצירה בבעליהם לבדוק את פירוט עסקאות האשראי שלהם מהחודשים האחרונים אם הם קישרו אי פעם את האשראי לחשבון ה-NNID שלהם. פרטי האשראי עצמם אמנם לא נחשפו, אך התגלו מקרים שבהם הפורצים השתמשו בחשבון כדי לרכוש משחקים מהשירות.
Nintendo Network הוא שירות מקוון ישן של נינטנדו, שהיה פעיל בתקופת ה-3DS וה-Wii U. כאשר קונסולת הסוויץ' הושקה לפני כשלוש שנים, היא אפשרה לקשר את החשבון הישן לשירות המקוון העדכני שלה, תוך שיתוף של רכישות ואמצעי תשלום ביניהם.
בנוסף לאיפוס הסיסמאות בחשבונות שנפגעו, ממליצה נינטנדו לכל בעלי הסוויץ' להפעיל את האימות הדו-שלבי בקונסולה. זה אומר שבכל פעם שתנסו להתחבר לחשבון, בנוסף לסיסמה תידרשו להקיש גם קוד חד-פעמי. את הקוד אפשר לקבל במייל, או מאפליקציית אימות דוגמת Authy או Google Authenticator.