חברה חדשה במשפחת פייסבוק: הרשת החברתית הודיעה אמש (יום ו') כי היא רוכשת את GIPHY, הפלטפורמה ליצירה ולשיתוף של קבצי גיף. על פי דיווחים, סכום העסקה עומד על 400 מיליון דולר על אף ששוויה של גיפי מוערך ב-600 מיליון דולר. גיפי תהיה מעתה חלק מאינסטגרם, אך ספריית הענק שלה תשולב באפליקציות נוספות מבית פייסבוק.
1 צפייה בגלריה
GIPHY
GIPHY
GIPHY
(צילום: shutterstock)
גיפי הוא אחד מאתרי הגיפים הגדולים ברשת, והוא מאפשר ליצור, לשתף ולשנות גיפים. אם שלחתם בעבר גיף לחבר באמצעות וואטסאפ, טלגרם, או שירות מסרים אחר, כנראה שגם אתם השתמשתם בו. למעשה, בפייסבוק אומרים כי כבר היום חצי מהטראפיק של גיפי מגיע מהאפליקציות השונות של פייסבוק, ובעיקר מאינסטגרם. רכישת השירות צפויה להפוך את השימוש בגיפים בסטורי ובהודעות פרטיות באינסטגרם לקל ופשוט יותר. כאמור, גם מתחרים של פייסבוק - כמו טוויטר וטלגרם - משתמשים בשירותים של גיפי ונכון לעכשיו אומרים ברשת החברתית שזה לא ישתנה: אתר גיפי יישאר באוויר, ישמור על מיתוג עצמאי וימשיך לספק שירותים לשותפים ולמשתמשים. זמן קצר אחרי ההודעה על העסקה, שורה של מחוקקים בוושינגטון כבר מתחו ביקורת על פייסבוק והביעו חשש מפגיעה בתחרות ובפרטיות. "פייסבוק מעוניינת בגיפי כדי שתוכל לאסוף עוד מידע עלינו", אמר הסנאטור הרפובליקני ג'וש האולי. "פייסבוק לא צריכה לרכוש חברות נוספות בזמן שהיא עדיין תחת חקירה בעקבות רכישות קודמות".