בין חוק ההסמכה לאיכוני השב"כ, הטלת ההגבלות המבלבלת והייאוש הכללי - נדמה שבחודשים האחרונים לא חסרות סיבות להביע מחאה ציבורית. עכשיו, מערכת מקוונת חדשה תאפשר לאזרחים להשמיע קול מול נבחרי הציבור - ישירות אל תוך הוואטסאפ שלהם. "תשמעו אותנו", מיזם של התנועה לזכויות דיגיטליות בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי, מאפשר מעתה לכל אחד ואחת, ארגונים ויחידים, להרים קמפיין מחאה דיגיטלי ולהדהד אותו בוואטסאפ, במייל ובחשבונות הטוויטר של חברי הכנסת ושרי הממשלה - בלחיצת כפתור.
2 צפייה בגלריה
אתר תשמעו אותנו
אתר תשמעו אותנו
מערכת "תשמעו אותנו"
(צילום מסך)
השימוש במערכת מצריך רישום ראשוני פשוט - הכולל הזנת כתובת מייל, ומשם אפשר להתחיל לפעול. אפשר להקים קמפיין חדש או להשתתף בקמפיין קיים. בוחרים את חברי הכנסת הרלוונטיים ומקבלים גישה בקליק לשליחת הודעות וואטסאפ, ציוצים או דואר אלקטרוני - מידע שנגיש בדרך כלל ללוביסטים וקבוצות כוח, והופך עתה זמין לכולם. הרעיון שעומד בבסיס המיזם - שימוש בכלים דיגיטליים, בכוח של האינטרנט - כדי להעניק קול לאזרחים ולהשפיע ישירות על מקבלי ההחלטות.
"כל מי שאי פעם עבד בלשכה של חבר כנסת או שר יודע שאין בעיה להשיג בטלפון או במייל כל אחד", אמר ניר הירשמן מהתנועה לזכויות דיגיטליות. "הבעיה היא, שמדובר בסוד גלוי. לא לכולם יש את הטלפונים, ואיש לא מעדכן את המיילים. המטרה של 'תשמעו אותנו' היא להסיר את המחסום הזה ולהנגיש גם את אמצעי ההתקשרות עם חברי הכנסת, אבל גם את המסרים שניתן להעביר".
2 צפייה בגלריה
אתר תשמעו אותנו
אתר תשמעו אותנו
קו ישיר לנבחרי הציבור
(צילום מסך)
מי-טל גרייבר שוורץ, סמנכ"לית קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי, הוסיפה כי "המיזם עושה שימוש באינטרנט להעצמת הדמוקרטיה והעצמת אזרחי ותושבי ישראל, ומאפשר לכל אחד וכל אחת מאיתנו להשמיע את קולו מול חברי הכנסת. הפרויקט, שהינו א-פוליטי, נתמך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, כחלק מפעילותו למינוף ותמיכה במיזמים שונים של החברה האזרחית בישראל, השומרים ומעצבים את פני האינטרנט הישראלי, כדמוקרטי ופתוח".
בתנאי השימוש של "תשמעו אותנו" מובהר כי הקמפיינים המוקמים במערכת עוברים ניטור מסוים, שאינו מושפע מבחינה פוליטית. קמפיינים שלא יעלו לאוויר הם כאלה שנוגדים לחלוטין את עקרונות התנועה לזכויות דיגיטליות. מעבר להנגשה של תקשורת ישירה מול נבחרי ציבור, המיזם מסייע גם לארגונים בניהול קמפיינים שלא באמצעות מערכות מסורתיות - כך שהודעות ומסרים בתפוצה המונית לא ייחסמו, ויגיעו ליעדם.
לכניסה למערכת "תשמעו אותנו" - לחצו כאן