להתראות אינטל, שלום "אפל סיליקון": אפל הציגה הערב (יום ג') את שלושת המחשבים הראשונים שיהיו מצוידים במעבדים מבוססי ארכיטקטורת ARM שהיא תכננה בעצמה - מקבוק פרו, מקבוק אייר ומק מיני. הלב של המחשבים החדשים הוא ערכת השבבים החדשה M1 שהוצגה על-ידי ג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר ביותר באפל ומי שאחראי על המהלך הדרמטי. סרוג'י הציג את היתרון הגדול של המעבר: ביצועים מהירים מתמיד וחיי סוללה ארוכים במיוחד.

מה חשוב לדעת על ההכרזה של אפל:

  • ענקית הטכנולוגיה הציגה שלושה מחשבים חדשים - מקבוק פרו, מקבוק אייר ומק מיני
  • המחשבים לא כוללים מעבד של אינטל כמו ב-15 השנים האחרונות, אלא ערכת שבבים שתוכננה על-ידי אפל עצמה
  • היתרונות: שיפורים עצומים בביצועים ובחיי הסוללה, תאימות ליישומי iOS ו-iPadOS
  • החשש של המשתמשים: לא כל היישומים יעבדו חלק על המחשבים החדשים
  • עד 2022 אמורה להעביר החברה את כל המחשבים שלה למעבדי "אפל סיליקון"
7 צפייה בגלריה
ג'ון טרנוס
ג'ון טרנוס
ג'ון טרנוס מציג את המחשבים החדשים
(צילום: אפל)
צפו בג'וני סרוג'י מציג את M1
"אני ממש מתרגש מהחדשות שאנחנו עומדים לחלוק איתכם", אמר מנכ"ל אפל טים קוק בפתיחת האירוע. הוא הוסיף כי למרות האתגרים העצומים השנה, הצוותים של אפל נותרו ממוקדים והמשיכו לפתח מוצרים חדשים בקצב חסר תקדים, בהם אייפון 12, שעונים חכמים בסדרת אפל ווטש, באנדל של שירותים בשם "אפל וואן" ועוד. "אבל יש עוד דבר אחד - המק".

עוד כתבות על אפל:

"המק תמיד היה מקושר לחדשנות", אמר קוק והעביר את השרביט לג'ון טרנוס, סגן נשיא בתחום החומרה. הוא הבטיח שהמק יעשה "זינוק ענק קדימה" והזכיר שאפל מתכננת מעבדים כבר שנים עבור האייפון והאייפד, וכעת היא מביאה את הידע והניסיון שצברה למחשבי המק. סרוג'י, סגן נשיא בכיר לתחום החומרה, היה מי שהציג את המאפיינים של ערכת השבבים החדשה: 8 ליבות, ארכיטקטורת 5 ננומטר ובעיקר מהירות ויעילות באנרגיה. "הביצועים מדהימים", הבטיח סרוג'י והוסיף: "מה שאתם רואים כאן נדיר ביותר".
7 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י במעבדה
(צילום: אפל)
7 צפייה בגלריה
M1
M1
ערכת השבבים החדשה M1
(צילום: אפל)
המחשב הראשון שהוצג היה מקבוק אייר עם מסך בגודל 13 אינץ'. באפל מבטיחים מהירות פי 3.5 וביצועים גרפיים מהירים פי 5 בהשוואה לדור הקודם, וטוענים כי הוא מהיר יותר מ-98% מהלפטופים שיצאו לשוק השנה. למקבוק אייר החדש יהיו חיי סוללה ארוכים יותר מתמיד והם יאפשרו לצפות בווידאו במשך 18 שעות - שש שעות יותר מבעבר. המחשב כולל מנגנון Touch ID לזיהוי טביעות אצבע ואין בתוכו מאוורר. המחיר - 999 דולר, בדיוק כמו הדור הנוכחי. לצדו הוצג גם מק מיני חדש, שיעלה 699 דולר - מאה דולר פחות מהדור הנוכחי.
המחשבים החדשים של אפל
לבסוף הגיע תורו של מקבוק פרו - המחשב הנייד המתקדם ביותר של אפל - שיקבל גרסת 13.3 אינץ' חדשה עם ערכת השבבים M1. גם כאן התגאתה אפל בביצועים יוצאי דופן: המקבוק פרו יהיה מהיר פי 3 ממחשבים ניידים מקבילים ומהיר פי 2.8 מהדור הקודם. הסוללה תאפשר 20 שעות של צפייה בווידאו. גם כאן שמרה אפל על המחיר הנוכחי - 1,299 דולר. את כל המחשבים יהיה ניתן להזמין כבר היום והם יגיעו ללקוחות בארה"ב בשבוע הבא. מהיבואנית איידיגיטל נמסר: "אנו צופים שהמחשבים החדשים יגיעו לארץ בשבועות הקרובים". כמו כן, הודיעה אפל כי החל מיום חמישי יוכלו משתמשי המק להוריד את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה - Big Sur.
7 צפייה בגלריה
אירוע אפל
אירוע אפל
אפל מציגה את המקבוק פרו, המחשב החדש של אפל
7 צפייה בגלריה
מק מיני
מק מיני
מק מיני החדש. המחיר ירד
(צילום: אפל)
אחד היתרונות הגדולים של המחשבים החדשים הוא שיהיה ניתן להריץ עליהם יישומים שפותחו עבור האייפון והאייפד. עם זאת, המשתמשים מודאגים מהתאימות של המחשבים ליישומים שפותחו עבור מעבדי אינטל. אפל ניסתה להרגיע את החשש: היא הודיעה כי כבר התאימה את כל התוכנות שלה ל-M1. יישומים חיצוניים שלא עברו התאמה יוכלו לרוץ על M1 בעזרת מנגנון בשם רוזטה 2. אפל הציגה גם סרטון שבו סיפרו מפתחים מחברות שונות כיצד התאימו בקלות את היישומים שלהם ל-M1. לפני כחצי שנה, בכנס המפתחים השנתי שלה (WWDC), הודיעה אפל על כוונתה להתנתק מאינטל אחרי 15 שנה של שיתוף פעולה ולצייד את מחשבי המק במעבדים מבוססי ארכיטקטורת ARM שהיא תכננה בעצמה. היא הבטיחה אז להציג מחשב ראשון עם מעבד "אפל סיליקון" עד סוף 2020 ולהעביר את ליין המק כולו למעבדים הללו עד 2022.
7 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
טים קוק עם מחשב של אפל
(צילום: אפל)
בשיחה עם ynet בחודש יוני אמר מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, כי המהלך של אפל הוא "דרמטי". לדבריו, "האמירה של אפל היא שקצב הגידול של אינטל בתחום הביצועים או בתחום הגרפיקה לא מספיק, ו'אנחנו כנראה יכולים לעשות את זה יותר טוב'".
7 צפייה בגלריה
טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
טים קוק באירוע ההשקה של אייפון X
(צילום: AP)
מדובר באירוע השלישי שאפל מקיימת תוך חודשיים: בספטמבר היא השיקה אייפדים ושעונים חכמים חדשים, לצד באנדל של שירותים בשם "אפל וואן", ובאוקטובר היא הציגה את סדרת אייפון 12 החדשה ולצדה רמקול חכם חדש בשם הומפוד מיני. כותרת אירוע המחשבים הייתה "עוד דבר אחד" - משפט המזוהה יותר מכל עם המייסד והמנכ"ל המנוח של החברה, סטיב ג'ובס, שנהג להשתמש בו לפני הכרזות משמעותיות. המשפט אומץ גם על-ידי טים קוק, שירש את מקומו של ג'ובס בהנהגת החברה בשנת 2011, אך הפעם האחרונה שבה הוא השתמש בו הייתה כאשר הושק אייפון X בשנת 2017.