ענקית התוכנה אורקל מצטרפת למרוץ לרכישת טיקטוק: לפי דיווח של הפייננשיאל טיימס, בימים האחרונים התחממו המגעים בין נציגי אורקל לבייטדאנס הסינית שטיקטוק נמצאת בבעלותה. אורקל מציבה כרגע את התחרות המשמעותית ביותר למיקרוסופט שמנהלת משא ומתן על הרכישה כבר יותר מחודש. לפני כשבועיים דווח כי גם טוויטר עושה מאמצים לקראת הסכם רכישה, אולם היא נחשבת למתמודדת הפחות רלוונטית במרוץ.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
גם אורקל רוצה. אפליקציית טיקטוק
(צילום: EPA)
דוברים מטעם טיקטוק ואורקל סרבו להגיב לידיעה, אולם על פי הדיווח אורקל כבר פועלת מול משקיעים בעלי אחזקות בטיקטוק כדי לקדם את העסקה המתגבשת לרכישת הפעילות של טיקטוק בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. לארי אליסון, המייסד השותף של אורקל, הביע בעבר תמיכה פומבית בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ - מה שיכול להקל על קיום העסקה. במקביל, ידוע כי מיקרוסופט עובדת בצמוד לממשל ארה"ב בסוגיית הרכישה של טיקטוק.
עוד כתבות בנושא:
הדד-ליין הסופי לסגירת עסקת הרכישה עומד על 12 בנובמבר, לאחר שנחתם צו נשיאותי חדש עם דרישות מחמירות, ולפיו נאסר על חברות אמריקאיות לקיים שיתוף פעולה עסקי עם טיקטוק והפלטפורמה תצטרך להיפטר מכל פיסת מידע על משתמשים אמריקאים. למרות שעתידה בארה"ב לא ברור, טיקטוק הכריזה בימים האחרונים על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הפצת המוזיקה האמריקאית United Masters - שתסייע ליוצרים אמריקאים להפיץ את המוזיקה שלהם בפלטפורמות דיגיטליות ישירות מטיקטוק. בנוסף הכריזה הפלטפורמה על הקמת קרן בשווי 200 מיליון דולר לתמיכה ביוצרים אמריקאים ברשת החברתית.
במקביל השיקה פייסבוק בארה"ב את Instagram Reels - שיבוט של טיקטוק שבנוי אל תוך אינסטגרם הפופולרית, בניסיון להעביר את משתמשי ויוצרי טיקטוק אל הפלטפורמה שלה על רקע העתיד המעורפל של טיקטוק במדינה. בנוסף, דווח כי פייסבוק מנסה להעביר יוצרי טיקטוק בולטים אל הפלטפורמה שלה באמצעות תשלום.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
מלחמת החורמה של טראמפ על הרשת החברתית הפופולרית לסרטונים קצרצרים באורך 15 שניות החלה כבר לפני מספר חודשים, והיא שואבת מהנחת הבסיס שלפיה פלטפורמות דיגיטליות בעלות שורשים סיניים מהוות סכנה לביטחון הלאומי בארה"ב. על רקע משבר הקורונה טיקטוק צמחה לממדי ענק, והיא צברה כבר יותר מ-2 מיליארד הורדות ברחבי העולם. המותג הלוהט מוערך כיום ביותר מ-50 מיליארד דולר, וטראמפ הציב כתנאי לעסקת הרכישה העברת "נתח משמעותי" מהסכום לקופת האוצר האמריקאי. במיקרוסופט, המתמודדת המובילה לרכישת טיקטוק, לא כולם תומכים במהלך. המייסד ביל גייטס כינה את הרכישה המתהווה "כוס תרעלה", ועובדים הביעו מורת רוח מהאפשרות של פגיעה תדמיתית קשה בחברה.