אחרי שכמעט נמחקה לגמרי מהנוף, מפתחת משקפי המציאות הרבודה, חברת מג'יק ליפ, מכריזה על דגם חדש - עם הפנים לתעשייה: מג'יק ליפ 2 יושקו בגרסה מוקדמת כבר בסוף השנה, וישווקו בצורה רחבה ברבעון הראשון של 2022, כך סיפרה המנכ"לית פגי ג'ונסון בריאיון למגזין פרוטוקול. זאת לאחר שנה מאתגרת במיוחד, שכללה פיטורים נרחבים, סגירת משרדים, הפסדים כספיים ושינוי כיוון ממוצר מסחרי למוצר ארגוני.
2 צפייה בגלריה
הדור הבא יצליח יותר? מג'יק ליפ
הדור הבא יצליח יותר? מג'יק ליפ
הדור הבא יצליח יותר? מג'יק ליפ
(צילום: Magic Leap)
לדברי ג'ונסון, שנכנסה לתפקיד במג'יק ליפ לפני פחות משנה, אחרי ששימשה כמנהלת עסקית במיקרוסופט ואחרי יותר משני עשורים בקוואלקום, משקפי מג'יק ליפ 2 יכללו כמה שדרוגים משמעותיים מהדגם הראשון. "פיתחנו מוצר שהוא חצי מהגודל של המשקפיים הקודמים, והוא גם קל יותר בכ-20 אחוזים", סיפרה ג'ונסון, "אבל חשוב מזה - הכפלנו את שדה הראייה. זה דבר מאוד קשה לעשות, אבל יש לנו צוות מהנדסים מאוד מוכשר".
ג'ונסון הגיעה בתקופה מאתגרת במיוחד עבור מג'יק ליפ. החברה, שנוסדה ב-2011 על ידי רוני אבוביץ', בן לישראלים לשעבר, ומשכה הרבה מאוד תשומת לב - תקשורתית, ציבורית וגם פיננסית, שמה לה למטרה להביא את טכנולוגיית המציאות הרבודה כמוצר צרכני מובהק עבור ההמונים. המשקפיים הראשונים הושקו בשנת 2018 עם תג מחיר מפלצתי של כ-2,300 דולר. אלא שלמרות ההייפ הגדול סביב מג'יק ליפ, החברה הצליחה למכור רק 6,000 יחידות בחצי השנה הראשונה להשקה, מספר נמוך בהרבה מהתחזיות. במאי 2020 הודיע אבוביץ' כי הוא פורש מהחברה שאותה ייסד.
הכישלון המסחרי, בשילוב משבר הקורונה העולמי, הובילו את מג'יק ליפ להערכה מחודשת. החברה עברה טלטלה משמעותית בשנה האחרונה, והחליטה לשנות כיוון ולייצר מוצר שמכוון לתעשייה, בדומה למשקפי ההולולנס של מיקרוסופט. ג'ונסון התיישבה על כיסא המנכ"ל בדיוק בשיאה של הטלטלה הזאת, אולם בריאיון איתה היא מסבירה כי מדובר בצעד הנכון ביותר עבור החברה.
2 צפייה בגלריה
הולולנס 2
הולולנס 2
הפסידו למיקרוסופט. הולולנס 2
(צילום: מיקרוסופט)
"אני מגיעה מתעשיית המובייל, וגם טלפונים ניידים התחילו את דרכם כמוצר מוכוון תעשייה וארגונים", סיפרה ג'ונסון. "הטלפונים אז היו גדולים יותר ויקרים יותר, אבל הוכיחו שיש עבורם צורך ושימושים בתעשייה. זה דומה מאוד למצב של AR היום. המכשירים עדיין עוברים תהליך, הם עוד לא מדויקיים עבור צרכנים, אבל הם מושלמים עבור ארגונים".
לדברי ג'ונסון, שוק המציאות הרבודה צפוי לגלגל כ-36 מיליארד דולר בשנת 2024, והיא אומרת שמשבר הקורונה תרם רבות להערכות האלה. בחודשים האחרונים הפסידה מגי'ק ליפ להולולנס של מיקרוסופט במכרז שמן במיוחד על אספקת מכשירים עבור משרד ההגנה האמריקאי.
החוזה, בשווי מוערך של 22 מיליארד דולר, הוא אומנם הפסד כואב לדברי ג'ונסון, אבל גם הוכחה חותכת לעובדה שהשוק צמא למוצרים מהסוג הזה. "המכשיר הבא שלנו", היא אומרת, "כולל את כל הפיצ'רים הנכונים ופוגע בול בצרכים של חיילים, שצריכים לחבוש את המשקפיים לפרקי זמן ארוכים. הוא צריך להיות נוח גם בפנים, גם בחוץ, וגם בכל סוג של סביבה חיצונית. הצוותים שלנו עבדו קשה כדי לענות על כל הצרכים האלה".