חווים שיבושים במכשירים של גרמין? אתם לא לבד: כמה מהשירותים של יצרנית שעוני הספורט הושבתו הלילה (יום ו'), ככל הנראה בעקבות מתקפת כופר שבמסגרתה הצפינו האקרים את הרשת הפנימית שלה ומערכות נוספות - כך מדווח אתר ZDnet. המתקפה הובילה להשבתה של שירות גרמין קונקט, שירות flyGarmin המיועד לטייסים, מוקדי השירות ואפילו כמה קווי ייצור באסיה. גם אתר החברה מושפע מהמתקפה.
בשעות האחרונות מתלוננים משתמשים בשירות גרמין קונקט כי אינם יכולים להעלות לשרתי החברה מידע על ריצות ורכיבות אופניים. טייסים אמרו לאתר ZDnet כי אינם מצליחים להוריד מ-flyGarmin, שירות התמיכה בציוד של גרמין לניווט אווירי, גרסה חדשה של מאגר המידע כפי שהם נדרשים על-ידי רשות התעופה האמריקנית. בנוסף, גם אפליקציית גרמין פיילוט שבה הם משתמשים על מנת לתכנן ולתזמן טיסות, אינה פועלת.
בחברת רונלייט, יבואנית גרמין, הפנו אותנו לאתר הרשמי של החברה שבו מופיעה ההודעה הבאה: "אנחנו חווים כרגע תקלה שמשפיע על garmin.com ועל גרמין קונקט. התקלה הזאת משפיעה על מוקדי השירות, ואנחנו לא יכולים לקבל כרגע שיחות, מיילים או צ'אטים. אנחנו פועלים כדי לפתור את הנושא בהקדם האפשרי ומתנצלים על אי הנוחות".
לדברי דביר לוי, מומחה שירות ותמיכה טכנית בחברת אבטחת המידע ESET, "כמשתמשים אין לנו הרבה מה לעשות אם שירות שאנחנו משתמשים בו נפל קורבן למתקפת כופר. אבל כדי להגן על עצמנו ככל הניתן, תמיד כדאי וחשוב להשתמש בסיסמאות שונות לשירותים שונים ולהקפיד לעדכן את גרסאות התוכנה האחרונות שקיימות כדי להיות מיושרים עם כל עדכון אבטחה שיוצא".
מתקפות כופר הפכו לאיום משמעותי על ארגונים ועסקים ברחבי העולם בשנים האחרונות. במסגרת מתקפות מסוג זה, נוהגים האקרים להצפין את המידע שעל מחשבי הקורבן עד לתשלום הכופר - שיכול להגיע למיליוני דולרים ויותר במקרה של חברה כמו גרמין. בדרך כלל, לפני ההצפנה החומר נשלח לשרת חיצוני, כך שבידי ההאקרים נותר העתיק זמין.