מתקפת סייבר של האקרים פרו-פלסטינים על אתרי אינטרנט ישראל מצטרפת למתקפה הכוללת על ישראל. מאות אתרים ישראלים נפרצו הלילה, ולתוכם הושתלו דפים עם מסרים קיצוניים נגד ישראל. במרבית המקרים מדובר באתרים פרטיים ובאתרים של מועצות מקומיות ובתי ספר, בהם אתר אוניברסיטת בן גוריון, אתר צוותא, אתר מוזיאוני ההגנה והפלמ"ח ועוד. אין כל עדות להצלחת מתקפה על אתרי ממשלה, למרות טענת התוקפים כי הצליחו בכך. כמו כן, נחשפו רשימות ארוכות של פרטי משתמשים ישראלים: כתובות מייל וסיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי, חשבונות פייפאל ואפילו חשבונות נטפליקס.
לפי ההערכות, מקור המתקפה הוא באינזודנזיה. מדובר בהתקפות מהסוג שראינו בעבר תחת השם OP-ISRAEL, שעיקרן השחתה (defacement) של דפי הבית של אתרים, והדלפה פומבית של נתוני משתמשים ישראליים. בחודש שעבר התריע מערך הסייבר מפני מתקפה כזו ואולם היא לא התרחשה במועד שנצפה אלא דווקא כעת, אולי לרגל יום הנכבה.
3 צפייה בגלריה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
פרסום בפייסבוק של ההאקרים האינדונזיים
(צילום מסך)
באחד מהמסרים, שהועלה לאתרים ישראלים רבים, נכתב בערבית: "בדיוק כפי שהבטחנו לכם יותר ויותר, והשבח לאל, היום כמה אתרי ממשל ציוני בעלי חשיבות רבה היו נתונים להתקפות הרסניות, שהובילו לשיבוש הגישה אליהם והוצאתם מהשירות וגם אתרי שגרירויות של הישות הציונית בכמה מדינות הושמדו. כמו כן נפרצו אתרי האינטרנט של חברות וארגונים פרטיים... מה שיגרום לישות הציונית לסבול מהפסדים כספיים וכלכליים כבדים. מתקפות ההאקרים עדיין נמשכות בתמיכה באל-אקצה ובפלסטין האהובה אינשאללה".
3 צפייה בגלריה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
מסך שמופיע באתרים ישראלים
(צילום מסך)
התוקפים מעבירים ביניהם מידע רב בקבוצות טלגרם תחת שמות כמו Dark Wolf ו-Fighter Crew. בקבוצות אלה נכתבו מסרים תוקפניים רבים כנגד ישראל באנגלית ובערבית והועלו סרטונים שצולמו בערים מעורבות בישראל. כמו כן, שותפו מסמכים המדריכים האקרים כיצד לפרוץ לאתרים ישראלים.
בחלק מהמקרים המסרים המאיימים הוספו לדפים פנימיים באתר, אולי כדי שמנהלי האתרים לא יבחינו בפריצה. במקרים אלה דף הבית של הארגון נותר ללא שינוי. כמה עשרות אתרים של מועצות מקומיות ובתי ספר נפרצו ככל הנראה באמצעות חדירה למחשבי חברת אלכסור מנצרת, שמתמחה לפי האתר שלה ב"תכנון וניהול מערך המחשוב ומערכות המידע ברשות המקומית ובתי ספר".
3 צפייה בגלריה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
מתקפת אופ ישראל אינדונזיה
אחד המסרים שהושתלו באתרים ישראלים
(צילום מסך)
עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בחברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, אומר: "כמו בהרבה מבצעים בעבר- קבוצות האקרים מנצלות את המצב כדי לתקוף חולשות ישנות או ידועות כדי לייצר 'הישג מהיר' בדמות השחתה של אתר הבית והעברת מסרים אידיאולוגיים. כך, הם סורקים את הרשת לאתרים עם סיומת ישראלית co.il ומאתרים את החולשות הידועות. מחזיקי אתרים צריכים לוודא שהם משתמשים בתוכנות מעודכנות בכדי לוודא שלא מנצלים חולשות קיימות שתוקפות אותם וכן לעבות את כלי ההגנה שלהם, במיוחד בתקופות מעין אלו".
במערך הסייבר הלאומי מסרו כי הבחינו במספר אתרים פרטיים שהושחתו ופנו אליהם.