נלחם למען הגברת הפיקוח על התוכן וחשש מהסכם עם טראמפ: מנכ"ל הרשת החברתית פרלר, ג'ון מאצה, שפוטר בשבוע שעבר, חשף בריאיון עם "אקסיוס" מה קרה מאחורי הקלעים של הפלטפורמה שחיפשה להחליף את טוויטר ומשכה אליה בעיקר את תומכי טראמפ, אנשי ימין קיצוני וחובבי תיאוריות קונספירציה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית פרלר
אפליקציית פרלר
אפליקציית פרלר
(צילום: Getty Images)
בשבוע שעבר חשפו בבאזפיד כי פרלר ניהלה מגעים לגבי עסקה משותפת עם הארגון של טראמפ בחודשים האחרונים, לפיה הארגון יקבל אחזקות של 40 אחוזים ברשת החברתית בתמורה לכך שטראמפ יקפיד לפרסם את משנתו קודם כל בפרלר - ורק ארבע שעות לאחר מכן בכל פלטפורמה אחרת לבחירתו. עסקה כזו, אם אכן הייתה יוצאת לפועל, עלולה הייתה להיחשב כשוחד פוליטי.
"לא אהבתי את הרעיון שנעבוד בשיתוף פעולה עם טראמפ כי חששתי שהוא ינהג בבריונות כלפי העובדים של החברה כדי שיעשו מה שהוא רוצה", סיפר מאצה על העסקה שכמעט התגבשה בין הרשת החברתית לבין נשיא ארה"ב לשעבר. "בנוסף, חששתי שאם לא נחתום על העסקה הוא ינהג בנקמנות וייקח את כל העוקבים שלו לפלטפורמה אחרת".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מהומות קפיטול פריצה קונגרס תומכי דונלד טראמפ
ארה"ב מהומות קפיטול פריצה קונגרס תומכי דונלד טראמפ
המהומות בגבעת הקפיטול בחודש שעבר
(צילום: AP)
מאצה הוסיף כי הוא לא הבין למה טראמפ, שיצא בחריפות נגד טוויטר ופייסבוק - שבסופו של דבר השעו אותו לצמיתות בפלטפורמות שלהן, וקרא לעוקביו לעבור לפרלר - מעולם לא הצטרף באופן רשמי לרשת החברתית בעצמו. בשבוע שעבר סיפר מאצה במזכר פנימי כי פוטר על ידי דירקטוריון החברה, וטען כי הסיבה הלא רשמית לפיטוריו היא מאבקו על דרכי הפיקוח וניטור התוכן שמוכרחים להיעשות בפרלר - שנתקלו בכתף קרה בקרב הדירקטוריון שמבקש להשאיר את הפלטפורמה נקייה מפיקוח.
פרלר צברה פופולריות גוברת בשנה החולפת כשהפכה למעוזם של תומכי טראמפ ואנשי ימין קיצוני ברשת. המהומות בגבעת הקפיטול בחודש שעבר הובילו להסרת האפליקציה מחנויות גוגל ואפל, ולהשבתת השרתים על ידי AWS - חטיבת שירותי הרשת של אמזון. האתר הורד מהאוויר ועד כה לא ניתן לגשת אליו.