זום, מאחורייך: וואטסאפ מתכננת להגדיל את מספר המשתתפים המקסימלי בשיחות הווידאו שמוגבל כעת לארבעה בלבד - כך מדווח אתר Wabetainfo שעוקב אחרי גרסאות בטא ועדכונים בקוד של אפליקציית המסרים המידיים מבית פייסבוק.
2 צפייה בגלריה
תדגיש את ההצפנה. וואטסאפ
תדגיש את ההצפנה. וואטסאפ
תדגיש את ההצפנה. וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
לא ברור מה תהיה ההגבלה החדשה על מספר המשתתפים בשיחת וידאו בוואטסאפ, אך בזום היא עומדת על 100 בחשבון רגיל. העדכון צפוי להגיע למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS, אבל לא ברור מתי. עם זאת, אם וואטסאפ רוצה לאיים על ההגמוניה החדשה של זום ולנצל את משבר הקורונה לטובתה, סביר להניח שהעדכון יתחיל להתגלגל למשתמשים בשבועות הקרובים. בנוסף לעדכון מספר המשתתפים המירבי, וואטסאפ צפויה להדגיש באמצעות כיתוב כי השיחות באפליקציה מוצפנות מקצה-לקצה.
מגפת הקורונה הפכה את פלטפורמת שיחות הווידאו זום לאחת האפליקציות הפופולריות בעולם, והמנכ"ל אריק יואן חשף כי מספר המשתמשים היומי בשירות זינק מ-10 מיליון בדצמבר ל-200 מיליון במרץ. אולם, במקביל לזינוק המטאורי של החברה, החלו להתגלות עוד ועוד ליקויי אבטחה ופרטיות שפגעו קשות בתדמית שלה.
2 צפייה בגלריה
טלפון עם אפליקציית זום
טלפון עם אפליקציית זום
זום. שורה של ליקויי אבטחה ופרטיות
(צילום: Shutterstock)
עדכון מגבלת המשתתפים בשיחות וידאו בוואטסאפ אינו הצעד הראשון של פייסבוק בניסיון להתמודד עם הפופולריות הגואה של זום. בתחילת החודש השיקה פייסבוק את אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ, על מנת לאפשר למשתתפים לקיים שיחות וידאו במחשב בקלות. בריאיון ל"ידיעות אחרונות" הבהירה שריל סנדברג, יד ימינו של מארק צוקרברג, כי פייסבוק לא מתכוונת לרכוש את זום כפי שעשתה בעבר עם מתחרות שאיימו עליה.