אם אתם ישראלים ויצא לכם במקרה לטייל בשכונת סוהו המפונפנת בניו יורק, אולי נתקלתם במקרה בבניין אחד שמשך את תשומת לבכם. זה לא רק יופיו של המבנה שהוקם ב-1878 ונבחר רק השנה לבניין המשופץ המרהיב בעיר, אלא בעיקר השלטים שתלויים עליו בחגיגיות. על כולם מתנוסס שם אחד שיצלצל מוכר למרבית הישראלים: מרגלית, אראל מרגלית. שנתיים אחרי שניסה לכבוש את מפלגת העבודה, יוצא מרגלית לכבוש את עולם הסייבר הפעם בתפוח הגדול, וכמו תמיד אצל אראל, זה קשור לישראל.
מרגלית חונך את מרכז הסייבר בניו יורק
״אני גאה לפתוח את מרכז הסייבר הבינלאומי של העיר ניו יורק ולהוביל יחד את המרכז הטכנולוגי של העיר עם טובי היזמים מישראל, ארה"ב ומדינות שונות בעולם", הכריז אמש מרגלית בהתרגשות בפתיחה החגיגית בניו יורק, "התחלנו בירושלים, בבאר שבע ובגליל והיום אנחנו מחברים אותן לניו יורק - המרכז העסקי של העולם״. האורחת המיוחדת באירוע הייתה השחקנית גווינת' פאלטרו, שבמסגרת האירוע קיימה עם מרגלית שיחה פומבית על יזמות וחדשנות.
מרגלית שגם בתקופתו בפוליטיקה השקיע רבות בתחום הסייבר בזירה הלאומית מספר בריאיון על עידן שבו הטכנולוגיה נכנסת לשווקים חדשים וממציאה אותם מחדש. “ענפים כמו פיננסים, מזון, בריאות, חקלאות, רכב תעופה כולם עוברים שינויים מהותיים. כאן נכנסת החשיבות של אבטחת הסייבר״, טוען מרגלית, "אנשים צריכים להבין שכניסת הטכנולוגיה חושפת אותנו לסכנות חדשות. הדרך שבה יאבטחו את הכסף שלנו, את האוכל, את התרופות, את המידע. באירופה הייתה כמעט מגיפת סייבר כשהאקרים ניסו והצליחו לשנות נוסחה של תרופה און ליין, אנחנו רואים התקפות מרובות על גופים פיננסיים ברחבי העולם, על גופים ממשלתיים, ניסיונות בלתי פוסקים לגנוב מידע, כולם הרבה יותר חשופים היום למתקפות סייבר, בטח הפרטיות האישית של כל אחד מאיתנו״.
3 צפייה בגלריה
אראל מרגלית
אראל מרגלית
השקת מרכז הסייבר בניו יורק
(צילום: שחר עזרן)
כשעיריית ניו יורק בחרה בקרן JVP מירושלים, בראשה עומד מרגלית, להקים בלב מנהטן את מרכז הסייבר הבינלאומי של ניו יורק, היא ביקשה בעצם לרתום את מצוינות הסייבר הישראלית כדי לפתח להפוך את ניו יורק לבירת הסייבר העולמית.

להתחרות בעמק הסיליקון

"לפני שנתיים הגענו לכנס סייבר בתל אביב, ראינו איך זה עובד בישראל וכשחזרנו לארה״ב ההרגשה הייתה שהעירייה חייבת להשקיע בזה", מספר וילסון לין, ראש מחלקת הסייבר בעיריית ניו יורק, "המטרה שלנו היא למשוך חברות סטראט אפ שעוסקות בסייבר לעיר ולפתח אותם אצלנו. ראינו את הדרך שבה JVP מטפחת חברות וזה בדיוק מה שרצינו להשיג בניו יורק. אנחנו רוצים להדמות לערים מובילות בחדשנות בעולם כמו תל אביב, בוסטון וכמובן להתחרות בסיליקון ואלי ולמשוך את הסטארטאפים לתפוח הגדול".
3 צפייה בגלריה
אראל מרגלית וגווינת' פאלטרו
אראל מרגלית וגווינת' פאלטרו
אראל מרגלית וגווינת' פאלטרו
(צילום: שחר עזרן)
המרכז הוקם בשיתוף הזרוע הכלכלית של עיריית ניו יורק NYC/EDC, יחד עם ארבע האוניברסיטאות המובילות בעיר - קולומביה, קורנל, NYU ו-CUNY - ושורה של שותפים אסטרטגיים.
"יש דרישה אדירה למומחי סייבר בכל התחומים, רק באזור ניו יורק רבתי חסרים בערך 15,000 עובדים בתחום, ואנחנו מחפשים גם את המוחות שידם לא משגת לשלם שכר לימוד יקר באונברסיטאות מובילות"
"יש מחסור עצום בעובדים בענף הסייבר שרק הולך וגדל", מספר לין, "בשנים האחרונות פתחנו בניו יורק מסלול מיוחד להכשרת עובדים שלא דרך האונברסיטאות. יש דרישה אדירה למומחי סייבר בכל התחומים, רק באזור ניו יורק רבתי חסרים בערך 15,000 עובדים בתחום, ואנחנו מחפשים גם את המוחות שידם לא משגת לשלם שכר לימוד יקר באונברסיטאות מובילות".
ואי אפשר להתחמק כמובן מהקשר הישראלי, כבר היום פועלות במרכז הסייבר בניו יורק 28 חברות מישראל, ארה"ב ורחבי העולם, שמפתחות טכנולוגיות פורצות דרך.
"ניו יורק בחרה בנו בזכות הניסיון וההצלחה שבנינו בישראל כדי להפוך למרכז סייבר עולמי וזאת הזדמנות אדירה לסטארט-אפ ניישן", מספר אראל בגאווה, "יחד נייצר את המעטפת שתגן לא רק על התשתיות והמערכת הפיננסית אלא גם על האינפורמציה שמזינה את התקשורת ברשתות החברתיות, הדמוקרטיה שנמצאת תחת התקפה וזכויותו של כל אדם".
3 צפייה בגלריה
אראל מרגלית
אראל מרגלית
אראל מרגלית
(צילום: שחר עזרן)
אחת מהחברות הישראליות שכבר התמקמו במרכז הסייבר היא Coro.net שמבקשת לעזור גם לארגונים קטנים ובינונים שלא פעם מותקפים ונשארים חסרי הגנה.
"עיקר בעיית הסייבר היום, קשורה לחברות קטנות ובינונית, שאין להם שום יכולת לקנות הגנה״, אומר גיא מושקוביץ׳ מנכ״ל החברה, ״קחו לדוגמה את סיפור פייבוקס מהשבוע שעבר. טעויות קורות זה נכון, אבל פייבוקס בעצם הודיעה ללקוחות שלה ששום מידע פיננסי לא דלף, העניין הוא שמה שכן דלף זה הפרטיים האישיים של הלקוחות, אלו ישמשו האקרים לתקוף עסקים קטנים ובינוניים מחוסרי הגנה. לכן במקום מערכות מורכבות שדורשות תפעול של הרבה אנשים, הקמנו בחברה מערכת אחת בענן שמאפשרת לעסקים כאלו להינות מאבטחה ברמה של בנק גדול והכל בעלות זניחה וללא צורך בתפעול".
הבחירה בניו יורק אינה מקרית; היא הלב הפועם של ענף הפיננסים והמדיה העולמי, ומלבד הבורסות בוול-סטריט ואולפני הטלוויזיה היא מאחרת את המטה של 45 מתוך 500 החברות הגדולות בעולם. בעיר פועלים כ-100 מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר מהמובילים בעולם וכמה מענקיות הטכנולוגיה הרב-לאומיות המפורסמות בעולם.
אחת המטרות של מרכז הסייבר החדש היא לטפח את הקהילה התוססת של יזמים וסטארטאפים צעירים בעיר, ולהבטיח שהם יקימו בה את החברות שיהיו השמות הגדולים בטכנולוגיה בשנים הבאות.

הבירה הטכנולוגית

"החזון שלנו להפוך את ניו יורק לבירת הסייבר העולמית, ,יחד עם הניסיון של קרן JVP בהובלת שינוי באמצעות חדשנות, יוצר שותפות יוצאת דופן שתקדם את הגל הבא של חברות סטרטאפ מצליחות בתחום הסייבר", אמר ג'יימס פאטצ'ט, מנכ"ל ונשיא NYC/EDC – הזרוע הכלכלית של עיריית ניו יורק. "פתיחת מרכז הסייבר החדש תחבר בין ערים וחברות אחרות ברחבי העולם ובין קהילת יזמי הסייבר התוססת של ניו יורק וצפויה לייצר משרות איכותיות ופתרונות חדשניים בתחום הפורח הזה".
המרכז גם יהיה מקום המפגש בין חברות לבין שותפים אסטרטגיים ומשקיעים פוטנציאליים; החברות יקבלו בו לליווי עסקי ולמנטורינג ובסיס איתן לפעילות בלב בירת העסקים והפיננסים החשובה בעולם.
"הרבה יזמים יודעים לפתח מוצר מדהים", אומר מרגלית, "אבל מגיע הרגע שצריך למכור ולשווק אותו, דווקא שם חלק גדול מהחברות נופלות, אנחנו יכולים בכלים שלנו להפוך אותן לחברות בינלאומיות מובילות. במקום שסטארטאפים ישראלים וגם כאלה משאר העולם שמגיעים לארה״ב יתמקמו באופן מיידי בחוף המערבי, אנחנו נמשוך אותם לניו יורק, בקרוב לא רק הבירה הכלכלית של העולם, אלא גם הבירה הטכנולוגית". הכותב היה אורח קרן JVP בניו יורק