שבע חברות ענק הודיעו בשבוע האחרון כי לא ישתתפו ב-MWC, תערוכת המובייל הגדולה בעולם שצפויה להתקיים בברצלונה בין 24 ל-27 בפברואר - סוני, LG, אמזון, אנבידיה, אריקסון, אינטל ואמדוקס. הסיבה: חשש לבריאותם של העובדים והלקוחות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שגבה כבר את חייהם של יותר מ-900 בני אדם.
2 צפייה בגלריה
תערוכת MWC בברצלונה
תערוכת MWC בברצלונה
MWC 2019
(צילום: AFP)
תערוכת MWC מתקיימת מדי שנה בברצלונה ובשנה שעברה השתתפו בה יותר מ-100 אלף בני אדם. באופן מסורתי חלק מיצרניות הסמארטפונים נוהגות להשיק במסגרת התערוכה את המכשירים החדשים שלהן, אם כי בשנים האחרונות יותר ויותר יצרניות מעדיפות לערוך אירועים עצמאיים שבהן תשומת הלב מוקדשת אך ורק אליהן. בנוסף, זהו גם המקום שבו נוצרים קשרים ונסגרות עסקאות בין יצרניות, ספקיות תקשורת, יבואניות, סטארט-אפים וכו'.
השנה, התערוכה מעוררת יותר עניין מהרגיל, ולא מסיבות חיוביות: בימים האחרונים בזו אחר זו מודיעות חברות טכנולוגיה על ביטול השתתפותן בגלל נגיף הקורונה. "מכיוון שאנחנו מציבים בעדיפות עליונה את הבטיחות והרווחה של הלקוחות, השותפים, העיתונאים והעובדים שלנו, קיבלנו את ההחלטה הקשה לוותר על השתתפותנו ב-MWC 2020", הודיעה אתמול סוני, שהייתה אמורה להציג בתערוכה סמארטפון חדש מסדרת אקספריה. עם זאת, החברה היפנית לא ויתרה לחלוטין על ההכרזה, והיא מתכננת להעביר אותה בשידור חי ביוטיוב.
גם חברת אמזון הודיעה כי לא תשתתף בתערוכה השנה. "לאור ההתפרצות והדאגות המתמשכות סביב נגיף הקורונה, אמזון לא תציג או תשתתף בתערוכת MWC 2020", נמסר מהחברה.
2 צפייה בגלריה
MATE X של וואווי
MATE X של וואווי
מייט X של וואווי. הוצג בתערוכה בשנה שעברה
(צילום: AFP)
LG, אחת המציגות הבולטות ב-MWC, הודיעה כבר לפני שישה ימים כי היא מבטלת את השתתפותה. "ההחלטה מבטלת את הסיכון הכרוך בחשיפת מאות עובדים של LG לטיסות בינלאומיות", מסרה החברה הקוריאנית, שבשנה שעברה חשפה במסגרת הכנס את מכשיר הדגל G8. עוד נמסר כי LG תערוך אירועים נפרדים על מנת להכריז על מוצרי המובייל החדשים שלה.
ענקית הטלקום השבדית אריקסון הודיעה גם היא כי לא תשתתף ב-MWC. "בתור אחת המציגות הגדולות", נמסר מטעם החברה, "לאריקסון יש אלפי מבקרים בכל אולם שלה בכל יום, וגם אם הסיכון הנמוך, החברה לא יכולה להבטיח את בריאותם ובטיחותם של העובדים והמבקרים". ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia) הסבירה את החלטתה שלא לשלוח נציגים לתערוכה: "הדאגה הכי גדולה שלנו היא להבטיח את ביטחונם של הקולגות, השותפים והלקוחות".
כך נראתה התערוכה בשנה שעברה
אמש הצטרפה גם אמדוקס הישראלית לרשימת המבטלים. "לאור הדאגה לבריאות הציבור לנוכח וירוס הקורונה החדש, שמירה על בריאותם של עובדינו, לקוחותינו ושותפינו היא מבחינתנו בעדיפות עליונה", הודיע שוקי שפר, נשיא ומנכ"ל החברה המספקת תוכנות ושירותים לחברות תקשורת ומדיה. הבוקר נודע כי אינטל לא תשתתף ב-MWC גם היא. "הביטחון והרווחה של כל העובדים והשותפים שלנו הם בעדיפות עליונה, ולכן כמשנה זהירות ביטלנו את השתתפותנו", נמסר מטעם ענקית השבבים. בשבוע שעבר דווח כי ZTE הסינית ויתרה גם היא על השתתפות ב-MWC, אולם החברה הבהירה מאז כי יהיה לה ביתן בתערוכה. גם סמסונג, לפי דיווחים, נערכת לצמצם את נוכחות עובדיה, אך לא מבטלת את השתתפותה. חברות בולטות נוספות שאמורות להשתתף ב-MWC נכון לעכשיו הן וואווי, שיאומי, לנובו, נוקיה ואחרות.

הצוותים הרפואיים יתוגברו

GSMA, הארגון שמאחורי התערוכה, מנסה בינתיים למזער את הנזקים. בהודעה שפורסמה אתמול נמסר על שורה של צעדים שנועדו למנוע הדבקה בנגיף: מי שהגיע ממחוז חוביי בסין, מוקד ההתפרצות, לא יורשה להשתתף; מי שהיה בסין יצטרך להוכיח שיצא מהמדינה 14 ימים לפני התערוכה; בתערוכה יוצבו מכשירים למדידת חום; והמשתתפים יתבקשו להצהיר על כך שלא היו במגע עם אדם שנדבק.
עוד מסרו מארגני התערוכה כי בכוונתם להגביר את פעולות הניקיון והחיטוי בשטחי התערוכה, להגדיל את הצוותים הרפואיים, לפתוח בקמפיין מוּדעות לנגיף ולספק חומרי חיטוי למשתתפים. בנוסף, הם מציעים לוותר על לחיצות ידיים במהלך הכנס. מעבר לשיבוש התערוכה בברצלונה, נגיף הקורונה פוגע בתעשיית הטכנולוגיה בדרכים נוספות: ההתפרצות הובילה לשיתוק קווי ייצור רבים בסין, מה שצפוי לגרום לעיכובים ושיבושים באספקה וייתכן שגם לעליות מחירים בהמשך. בין המוצרים המושפעים: אייפון, אוזניות איירפודס, משקפי המציאות המדומה (VR) אוקולוס קווסט וקונסולת המשחקים נינטנדו סוויץ'.
פורסם לראשונה: 16:31, 10.02.20