איראן מנסה להשתלט על הבחירות לארגון RIPE NCC שמקצה את כתובות האינטרנט (IP) באירופה ובמזרח התיכון, כך מתריע עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. לדבריו מעורבות עוינת של האיראנים בתחום כתובות ה-IP הישראליות עלולה להביא לפגיעה בפעילות האינטרנט של ארגונים וגופים ישראלים ובמקרים קיצוניים גם לגניבת כתובות IP והעברתן למדינות זרות.
2 צפייה בגלריה
אתר אינטרנט איראני
אתר אינטרנט איראני
אתר אינטרנט איראני
כתובת IP היא כתובת מספרית, מעין תעודת זיהוי, הניתנת לכל אתר ושרת ברשת האינטרנט ורק באמצעותה ניתן לגשת לאתר או למכשיר. ארגון RIPE NCC הוא אחד מחמישה אירגוני רישום איזוריים (RIR) בעולם, והוא מקצה כתובות IP באירופה ומזרח התיכון. להנהלת הארגון נבחרים שבעה נציגים של ארגוני רישום מקומיים (LIR) במדינות אירופה והמזרח התיכון, בהם כ-130 חברות וארגונים ישראלים כמו ספקיות האינטרנט בישראל, רשמי הדומיינים, חברות הייטק ועוד.
לדברי הכהן, לבחירות הקרובות להנהלת הארגון, שיערכו בשבוע הבא, נרשמו 14 מועמדים מהם ששה איראנים. כמו כן נרשמו 139 נציגי ארגוני LIR איראניים כמי שמתכוונים להשתתף בהצבעה, יותר מכל מדינה אירופאית. בפנייה לכל ארגוני ה-LIR הישראלים קורא להם הכהן להירשם להצבעה כדי לטרפד את התוכניות האיראניות. "נראה שמתקיים בבחירות אלה ניסיון איראני להשתלט על הבחירות ולקנות השפעה באירגון, שהוא בעל חשיבות רבה לפעולתו התקינה של האינטרנט בעולם ובישראל", כותב הכהן, "הסכנה במהלך שכזה עלולה להיות הכנסת שיקולים פוליטיים, בעיקר אנטי-ישראליים, בהקצאת כתובות ומשאבי רשת קריטיים אחרים לישראל ואין צורך להרחיב על כך שהדבר עלול לשבש את הפעילות התקינה של האינטרנט בארץ".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יום הכהן מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי
עו"ד יום הכהן מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי
עו"ד יורם הכהן. "ניסיון השתלטות איראני"
(צילום: איגוד האינטרנט הישראלי)
הכהן מתריע כי קיים חשש גם לגניבת כתובות IP ישראליות, כפי שאירע בארגון המקביל האחראי לאפריקה. מתברר שכתובות מסוג IPv4 הן משאב נדיר שהולך ואוזל, ולכן הן נמכרות כיום במחיר גבוה. בארגון האפריקאי נגנב מקטע כתובות גדול מידי הבעלים שלהן, הועבר אל מחוץ למדינה ונמכר ללקוחות אחרים.
הכהן פנה לארגונים המקבילים באירופה כדי להתריע מפני ניסיון ההשתלטות האיראני וכמו כן לרשויות בישראל בהן משרד התקשורת, מערך הסייבר ומשרד החוץ. במכתבו הוא פונה לחברי הארגון הישראלים וקורא להם להירשם להצבעה בבחירות: "הצבעתך חיונית כדי למנוע השתלטות עוינת על RIPE NCC, אשר עשויה לפגוע באינטרנט הישראלי באופן משמעותי".
בעקבות הפנייה נרשמו כבר 39 ארגונים ישראלים להצבעה אך נדרשים עדיין רבים נוספים כדי למנוע את בחירת הנציגים האיראניים.