בזמן שטובי המוחות בעולם מנסים להבין מתי מגפת הקורונה תגיע לסיומה, לבינה המלאכותית כבר יש תשובה: זה יקרה בדצמבר. כך לפחות עולה ממחקר שנערך באוניברסיטה של סינגפור לטכנולוגיה ועיצוב (SUTD) בהתבסס על מודל בשם SIR שמחשב את מספר הנדבקים, המחלימים, מקרי המוות והבדיקות שנערכו במדינות שונות.
2 צפייה בגלריה
 בדצמבר נוריד את המסכות?
 בדצמבר נוריד את המסכות?
בדצמבר נוריד את המסכות?
(צילום: AFP)
החוקרים מבהירים כי יש לקחת בזהירות את המסקנות וכי מדובר בסך הכל בהערכות. לצד זאת, הם מזהירים מפני "אופטימיות יתר", הנובעת מפרסומים על תאריכי-יעד בלתי סבירים - דבר שעלול להוביל מוקדם מדי להקלה בהגבלות על האוכלוסייה שנועדו לבלום את התפשטות הנגיף.
לפי המודל, ב-30 במאי העולם יהיה נקי ב-97 אחוז מקורונה וב-2 בדצמבר המגפה תגיע לסיומה. עם זאת, מדינות מסוימות עשויות להיות נקיות מקורונה עוד קודם לכן: בארה"ב, למשל, זה צפוי לקרות כבר ב-13 בספטמבר, ואילו בסינגפור זה יקרה ב-19 ביוני. איטליה תנשום לרווחה ב-10 באוקטובר וספרד ב-2 באוגוסט. למרבה הצער, ישראל אינה בין המדינות שפורסמה הערכה לגביהן. ההערכות מתעדכנות מדי יום, בהתאם לנתונים שממשיכים לזרום. אפשר להתעדכן כאן.
2 צפייה בגלריה
מתי המגפה תיגמר?
מתי המגפה תיגמר?
ההערכות מתעדכנות מדי יום
(צילום מסך)
כאמור, החוקרים מדגישים כי יש לקחת את המסקנות בזהירות - מדובר במצב דינמי ומורכב והנתונים עשויים להתגלות כבלתי מדוייקים. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלא כל המידע זמין - למשל המספר האמיתי של החולים ברחבי העולם. "לעולם אין ודאות לגבי העתיד", מדגישים מחברי המחקר, "עלינו לזכור זאת כאשר אנחנו עורכים או קוראים כל הערכה שהיא. איש לא חזה מראש את התפרצות נגיף COVID-19". במקום לקבל את המסקנות כפשוטן, על קובעי המדיניות להשתמש בהן כאמצעי עזר כאשר הם מתכננים צעדים חדשים, כמו הטלה או הסרה של סגר.