באירוע השקה מקוון אפל הציגה הערב (יום ג') שורה של מוצרים חדשים: איירטג (Airtag), תגית מעקב שמאפשרת לאתר חפצים, מחשב נייח מדגם איימק (iMac) המבוסס על שבב M1 החדש של אפל, טאבלט אייפד פרו (iPad Pro) המבוסס גם הוא על השבב החדש, סטרימר אפל TV 4K עם שלט סירי חדש ועוד מספר מכשירים, שמעוררים התרגשות בקרב חסידי אפל.
באירוע, שכונה Spring Loaded, משחק מילים שמשלב את האביב עם קפיץ דרוך, צולם מנכ"ל אפל טים קוק על רקע פינות שונות בגן המקיף את משרדי אפל בקופרטינו, קליפורניה. בדבריו הוא נתן דגש רב לאסטרטגיית ה"אפל סיליקון" – המעבר לייצור מחשבים המבוססים על שבבי עיבוד מפיתוחה של אפל עצמה, זאת בניגוד לדגמים קודמים שהשבבים שלהם יוצרו על ידי אינטל וחברות אחרות. לדבריו, שבב ה-M1 החדש מאפשר לחברה לייצר את המחשבים המהירים והחזקים ביותר שלה אי פעם.
5 צפייה בגלריה
אירוע אפל אפריל 2021
אירוע אפל אפריל 2021
קבלו את האיירטג
(צילום: Apple)
תגיות איירטג, שגודלן כגודל מטבע גדול, מוצעות כיחידות עצמאיות או משולבות במחזיקי מפתחות, וניתן להצמיד אותן לכל חפץ מבוקש – תיק, ארנק, מזוודה וכו'. אפליקציית Find My תאפשר מעתה איתור של התגיות ולא רק של מכשירי אייפון או אייפד. באפל הדגישו כי התגים נועדו לאתר חפצים, לא אנשים, וכי הטכנולוגיה מבטיחה את פרטיותם של המשתמשים. מחירו של תג יהיה 29 דולר.
5 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
טים קוק מארח את אירוע האביב של אפל
(צילום: אפל)
מחשב האיימק החדש בנוי כמסך גדול (24 אינץ') ודק, שמקנה לו מראה של טאבלט גדול. הוא מוצע עם שבעה צבעים חדשים של גב המחשב. אפל חוזרת כאן להציע מחשבי איימק צבעוניים, דבר שעשתה בעבר והפסיקה לאחר מכן, והוויכוח אודותיו פרנס טורי פרשנות וביקורת רבים. במחשב משולבת מצלמה חזיתית עם איכות 1080p לשיחות וידאו ומערך בן ששה רמקולים זעירים ובעלי עוצמה. שבב ה-M1 שמותקן בו אפשר להקטין את מערך העיבוד ואת המאווררים הנדרשים לקירורו, ולדברי החברה הוא כמעט ואינו משמיע רחש. אפל הציגה תקע חשמל מגנטי חדש לחיבור המחשב לחשמל, שכולל בתוכו גם חיבור לאינטרנט. לוח המקשים החדש של אפל תואם בצבעיו למחשב, והוא מכיל מקשים חדשים כמו מקש אמוג'י וגם מקש לזיהוי טביעת אצבע.
מחיר האיימק החדש: 1,299 דולר לדגם הרגיל ו-1,499 לדגם החזק. המחשבים יגיעו לחנויות לקראת סוף מאי.
5 צפייה בגלריה
אירוע אפל אפריל 2021
אירוע אפל אפריל 2021
אייפד פרו עם מקלדת המשמשת גם ככיסוי
(צילום: Apple)
טאבלט האייפד פרו עם מסך ה-12.9 אינץ' הגדול מבוסס גם הוא על ה-M1 ופאנל התצוגה שלו תוכנן מהיסוד על בסיס טכנולוגיית מיני LED חדשה שמשפרת משמעותית את איכות התצוגה. במכשיר משובצת מצלמת חזית 12 מגה פיקסל שמאפשרת צילומי סלפי ושיחות וידאו תוך שהיא עוקבת אחרי הדובר גם אם הוא נע במהלך השיחה. האייפד פרו החדש מכיל זיכרון בנפח עד 2 טרה בייט, תקשורת מהירה מהדור החמישי (5G) והוא מיועד למשתמשים מקצועיים בעיקר בעולמות העיצוב, המוזיקה והצילום.
מחיר אייפד פרו עם מסך 11 אינץ' הוא 799 דולר. מחיר אייפד פרו עם מסך 12.9 אינץ' הוא 1,099 דולר. המכשירים יגיעו לשוק במהלך חודש מאי.
5 צפייה בגלריה
אירוע אפל אפריל 2021
אירוע אפל אפריל 2021
מחשב איימק החדש, בשבעה צבעים
(צילום: Apple)
בנוסף לכל אלה הציג טים קוק גם כרטיס אשראי חדש של אפל – אפל קרדיט – שכולל אפשרות לתוכנית אשראי לכל המשפחה, החל מגיל 13. כמו כן, הוצג שירות פודקאסטים בתשלום במסגרת הגרסה החדשה של אפליקציית אפל פודקאסטס, מהלך שניתן לראותו כהכרזת מלחמה על ספוטיפיי. ואיך אפשר בלי צבע חדש, סגול ואביבי, לאייפון 12. כמו כן, הודיעה אפל כי הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה שלה, iOS 14.5, תגיע למשתמשים בשבוע הבא. הגרסה החדשה כולל את פיצ'ר הפרטיות החדש של אפל, שדורש את הסכמת המשתמשים למעקב אחרי הפעילות שלהם - מהלך שעורר את זעמה של פייסבוק, שמסתמכת על המעקב הזה על מנת להציג פרסומות ממוקדות.
5 צפייה בגלריה
אירוע אפל אפריל 2021
אירוע אפל אפריל 2021
אייפון 12 בצבע סגול אביבי
(צילום: Apple)
מה לא הוצג? אוזניות איירפודס 3, שככל הנראה יוצגו באירוע של אפל בספטמבר הקרוב; טאבלט אייפד מיני, שהיו שצפו שיושק דגם מעודכן שלו עם מסך גדול יותר; והאכזבה הגדולה מכולן - אפל שוב לא הציגה את משקפי המציאות הרבודה, שכל כך הרבה שמועות נפוצו לגביהן. אם זה היה קורה, העולם הערב היה שונה לגמרי מהעולם שהיה עד כה. בינתיים, הכל נותר כמו שהיה.