גם פייסבוק רוצה חתיכה מעוגת הווידאו צ'אט: הרשת החברתית הכריזה אתמול (ו') על שורה של פיצ'רים חדשים שאמורים לתת מענה טוב יותר לצורך בשיחות וידאו, על פני הפלטפורמות הפופולריות שלה - מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם. זאת לאחר שמשבר הקורונה הביא לעלייה ניכרת בשימוש בפלטפורמות וידאו צ'אט כמו זום - שהפכה ללהיט מיידי והכריזה השבוע על חציית רף 300 מיליון משתמשים, או האוספארטי שדיווחה על 50 מיליון משתמשים חדשים בחודש החולף.
בגלל הקורונה: צפו בחידושים של פייסבוק

התשובה המיידית של פייסבוק - חדרי שיחה במסנג'ר. Rooms יאפשרו שיחות וידאו של עד 50 משתתפים במקביל - גם אם אין להם חשבון פייסבוק, וללא הגבלת זמן. משתמשים יוכלו ליצור חדרים ולהגדיר מי מחבריהם מורשה להצטרף, וגם להסיר משתתפים בזמן השיחה. בנוסף, אפשר יהיה ליהנות מפילטרים מבוססי מציאות רבודה (AR) גם בחדרי השיחה, ולהוסיף רקעים ב-360 מעלות.
בשלב הראשון אפשר יהיה ליצור או להצטרף אל חדרי שיחה מפלטפורמות פייסבוק או מסנג'ר בלבד, אולם בהמשך החברה מבטיחה כי גם משתמשי וואטסאפ, אינסטגרם ופורטל - המסך החכם מבית פייסבוק, יוכלו להצטרף לחדרי השיחות ישירות מהפלטפורמות. הפיצ'ר החדש יגיע למשתמשים בישראל בשבועות הקרובים.
1 צפייה בגלריה
שיחות וידאו בפייסבוק מסנג'ר
שיחות וידאו בפייסבוק מסנג'ר
כולם מוזמנים. חדרי השיחה החדשים
(צילום: פייסבוק)
גם משתמשי וואטסאפ לא נזנחו. עד כה הציעה הפלטפורמה שיחות וידאו קבוצתיות של עד ארבעה משתתפים בלבד, וכעת המספר הזה מוכפל - ויאפשר כמות משתתפים זהה לזו שמציעה אפליקציית האוספארטי. בוואטסאפ, בניגוד למסנג'ר, שיחות הווידאו נהנות מהצפנה מקצה-לקצה, וכדאי לקחת את זה בחשבון לפני שבוחרים איפה לצ'וטט.
בנוסף, פייסבוק מרחיבה את אפשרויות צריכת הווידאו בפלטפורמה. הרשת החברתית מחזירה את פיצ'ר ה-Live With שיאפשר למשתמשים לערוך משדרים חיים בשיתוף משתמשים נוספים, וכן תאפשר ליצור אירועים ולסמן אותם כמקוונים בלבד - וכך מנהלי האירוע יוכלו לשדר לנוכחים שידורים חיים. אינסטגרם מוסיפה אפשרות לצפייה והוספת תגובות לסרטונים גם באמצעות הדפדפן, וכן תציע שמירת שידורים חיים לפלטפורמת IGTV - שם יוכלו משתמשים לראות את השידורים החיים שלכם גם בחלוף 24 השעות המוצקות לסטורי.