הבאנדל של אפל מעורר סערה: אמש (ג') באירוע ההשקה שלה, ענקית הטכנולוגיה ששווייה מוערך ביותר מ-2 טריליון (!) דולר, הציגה את תוכנית Apple One - מנויים משולבים לשירותי אפל, כולל אפל מיוזיק ואפל TV פלוס, שירות הענן iCloud, שירות הגיימינג אפל ארקייד ועוד, במחירים משתלמים במיוחד ובתוכניות משפחתיות.
החשבון פשוט: הבאנדל החדש של אפל חותך מחירים עבור המשתמשים, שנדרשו עד כה לשלם עבור כל אחד מהשירותים האלה בנפרד. עבור המתחרים לעומת זאת, הבאנדל הזה משול לסיבוב של סכין. מיד אחרי אירוע ההשקה המדובר, שחררה ענקית הסטרימינג ספוטיפיי הודעה: "שוב, אפל משתמשת במעמד הדומיננטי שלה ובפרקטיקות הבלתי הוגנות שלה כדי לפגוע בתחרות (...) אנו קוראים לרשויות התחרות לפעול בדחיפות על מנת להגביל את ההתנהגות הבלתי-תחרותית של אפל".
עוד בנושא:
הטענות של ספוטיפיי נוגעות לכך שאפל מקדמת את השירותים שלה על חשבון המתחרות. במקרה שלה, שירות אפל מיוזיק שמתחרה בצורה ישירה מול ספוטיפיי, כשהתנאים מראש לא שווים. בשנה שעברה, הגישה ספוטיפיי תביעות נגד הפעילות הבלתי-תחרותית של אפל גם בארה"ב וגם באירופה. אפל הגיבה וטענה כי היא גובה עמלה בגובה 0.5 אחוזים בלבד ממנויי ספוטיפיי.
ביוני האחרון, נציבות התחרות האירופית פתחה בחקירה כנגד חנות אפליקציות של אפל - האפסטור, בעניין העמלות שהיא גובה ממפתחים, וכן כנגד שירות התשלומים Apple Pay. אפל חוסמת את אפשרות ה-NFC במכשירים שלה, כך שבנקים ושירותי תשלום מבוססי NFC - מנועים מלהתחרות איתה.
ספוטיפיי לא לבד. בחודש שעבר פתחה ענקית הגיימינג Epic Games, מפתחת הלהיט "פורטנייט", בחזית משפטית וציבורית כנגד אפל. עדכון חדש לפורטנייט איפשר לשחקנים לבצע רכישות תוך עקיפת הקופה של אפל - ולשלם ישירות לאפיק גיימס. בתגובה, אפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות שלה, ואפיק גיימס יצאה לקרב - עם תביעה משפטית מוכנה ופרסומת שערורייתית למדי כנגד ענקית הטכונלוגיה.
בתגובה רשמית להצהרה של ספוטיפיי נמסר מאפל: "לקוחות יכולים לגלות וליהנות מאלטרנטיבות לכל אחד משירותי אפל (...) אנו נמליץ על שירות Apple One לכל לקוח על בסיס השירותים שהוא כבר מנוי עליהם. בנוסף, Apple One זמין גם למי שאין לו מכשיר של אפל".
בחודש יולי נדרש מנכ"ל אפל, טים קוק, להשיב על טענות להתנהגות מונופוליסטית ולחסימת תחרות וחדשנות - בקונגרס האמריקאי, לצד ג'ף בזוס (אמזון), סונדאר פיצ'אי (גוגל) ומארק צוקרברג (פייסבוק). הוא הבהיר כי רק 16 אחוזים מהמפתחים בפלטפורמת אפלסטור אכן נדרשים לשלם עמלה בגובה 30 אחוזים, וכי הרוב המוחלט כפוף להסכמים אחרים ומקלים יותר.
התחרות בין אפל מיוזיק לספוטיפיי מורגשת. שירות הסטרימינג המוזיקלי של אפל החל את דרכו כמעט עשור אחרי שהוקמה ספוטיפיי, וניסה להדביק את הפער מולה. לאפל מיוזיק יש, על פי הערכות, כ-68 מיליון מנויים בתשלום, ואילו לספוטיפיי יש כ-299 מיליון מנויים, מתוכם 138 מיליון מנויי פרימיום בתשלום.