מיקרוסופט הודיעה אמש (יום ו') כי היא מתכוונת למכור את אחזקותיה בסטארט-אפ זיהוי הפנים הישראלי AnyVision. ענקית הטכנולוגיה השתתפה בקיץ 2019 בסבב גיוס של הסטארט-אפ מחולון שהסתכם ב-74 מיליון דולר. בנובמבר האחרון הודיעה כי צוות בראשותו של אריק הולדר, התובע הכללי של ארה"ב לשעבר, יפתח בבדיקה של התנהלות החברה.
1 צפייה בגלריה
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
(צילום: מיקרוסופט)
הסיבה לבדיקה: דיווחים בתקשורת על כך שהטכנולוגיה של החברה משמשת את ישראל למעקב נרחב אחר פלסטינים בגדה המערבית, דבר שמהווה לכאורה הפרה של העקרונות האתיים של מיקרוסופט: הגינות, שקיפות, אחריות, אי-אפליה, הודעה והסכמה ומעקב לפי חוק.
מ-Anyvision נמסר אז כי החברה "אינה מפעילה מערכת לזיהוי פנים קבוע בשטחי יהודה ושומרון מחוץ למחסומים וכל אמירה שכזו מהווה לשון הרע. החברה מפעילה מערכת לזיהוי פנים בתוך המחסומים, לצורך הצלת חיים ולזיהוי מהיר של בעלי אשרה וקיצור תורים לרווחת האוכלוסייה". החקירה של הולדר אמנם העלתה כי טכנולוגיית זיהוי הפנים לא שימשה בעבר או משמשת כעת למעקב נרחב, אלא רק במעברי גבול. ובכל זאת הודיעה מיקרוסופט כי בכוונתה למכור את אחזקותיה בחברה וכי לא תבצע בעתיד השקעות מיעוט בטכנולוגיות זיהוי פנים מצד שלישי. "באופן כללי, השקעות מהסוג הזה לא מאפשרות למיקרוסופט שליטה ופיקוח ברמה שהיא מפעילה בנוגע לטכנולוגיה שלה עצמה", נמסר מהחברה.