עד לפני כמה שנים, סקייפ הייתה כמעט שם נרדף לשיחות וידאו. מיליוני משתמשים ברחבי העולם התמוגגו מהתוכנה שהושקה בשנת 2003 ונרכשה על-ידי מיקרוסופט בשנת 2011 תמורת לא פחות מ-8.5 מיליארד דולר. אבל בשנים האחרונות משהו השתנה: אפליקציות מסרים פופולריות כמו וואטסאפ, מסנג'ר וטלגרם הוסיפו שיחות וידאו לרשימת הפיצ'רים שלהן, אפל שכללה את אפליקציית שיחות הווידאו שלה FaceTime ופלטפורמה חדשה בשם זום כבשה את העולם. סקייפ הקשישה נותרה מאחור.

ווינדוס 11 - כתבות נוספות:

2 צפייה בגלריה
סקייפ
סקייפ
סקייפ. תוכלו למצוא אותה בחנות היישומים
(צילום: shutterstock)
בשבוע שעבר, באירוע ההכרזה על ווינדוס 11, הראתה מיקרוסופט לעולם כיצד היא רואה את העתיד של עולם המחשוב האישי: העתיד הזה כולל סביבת עבודה מותאמת לריבוי משימות, אינטגרציה נוחה יותר עם הסמארטפון, מידע חיוני שצף על-גבי המסך בעזרת ווידג'טים, תמיכה באפליקציות אנדרואיד וכמובן הרבה שיחות וידאו. אבל העתיד הזה לא כולל את סקייפ, שבניגוד לגרסאות קודמות של ווינדוס לא תגיע מותקנת מראש על גבי מערכת ההפעלה. במקומה ימצאו המשתמשים את טימס (Teams), אפליקציה לתקשורת פנים-ארגונית ושיחות וידאו, שתותקן מראש על המחשב ואפילו תוצמד לסרגל המשימות החדש.
מיקרוסופט לא מחסלת את סקייפ לחלוטין: מי שמעדיף להשתמש בה יוכל עדיין לגשת לחנות היישומים ולהוריד אותה בחינם. אבל אין ספק שהילד המועדף במשפחת מיקרוסופט הוא טימס, שירות שהחברה השיקה בשנת 2017, על מנת להתחרות בסלאק הפופולרית ולסייע לעסקים בניהול משימות ותקשורת בין-ארגונית. בתקופת הקורונה, כאשר שיחות הווידאו שברו שיאים, החליטה מיקרוסופט להציע את טימס בחינם למשתמשים ביתיים והוסיפה לה פיצ'רים חדשים בקצב מהיר.
מיקרוסופט מכריזה על ווינדוס 11

2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט טימס
מיקרוסופט טימס
מיקרוסופט טימס. הילד המועדף במשפחה
(צילום: shutterstock)
מיקרוסופט מקווה שבעזרת טימס היא תצליח לתת פייט לזום, שהפכה למעין ברירת המחדל של שיחות הווידאו בתקופת הקורונה. העובדה שטימס תגיע מותקנת מראש על המחשב ותוצמד לסרגל המשימות עשויה להפוך אותה לשירות המועדף על משתמשי ווינדוס, שיוכלו ליזום שיחות וידאו במהירות ובקלות. מתחרה אחרת שמיקרוסופט מקווה לגבור עליה בעזרת טימס היא FaceTime של אפל, שבקרוב תאפשר לצרף לשיחות וידאו גם משתמשי ווינדוס ואנדרואיד.
סקייפ, אגב, היא לא התוכנה היחידה שתצא לגמלאות עם ההשקה של ווינדוס 11: דפדפן מיקרוסופט אקספלורר לא יגיע מותקן מראש עם מערכת ההפעלה (התמיכה בו תיפסק סוף סוף בעוד שנה, ביוני 2022) והמשתמשים יתבקשו לעבור להשתמש בדפדפן אדג'; קורטנה, הסייעת האישית של מיקרוסופט שלא ממש הצליחה להתרומם, לא תוצמד יותר לסרגל המשימות; ואם תרצו להשתמש ביישום המיתולוגי צייר, תצטרכו לגשת לחנות היישומים כדי להוריד אותו.