בצל משבר הקורונה, שמכה קשות גם בחברות הטכנולוגיה, חשפו הערב (יום ד') סוני ומיקרוסופט פרטים על הקונסולות החדשות שלהן. מחירים או תאריכי השקה עדיין אין - ההכרזות היו טכניות במהותן, ותוכננו להתקיים במסגרת כנס מפתחי המשחקים GDC שהיה אמור להתקיים השבוע ונדחה בגלל הנגיף. עם זאת, ההערכה היא ששתי הקונסולות יגיעו למדפים לקראת סוף 2020.
2 צפייה בגלריה
Xbox Series X
Xbox Series X
Xbox Series X
(צילום: מיקרוסופט)
מיקרוסופט הייתה הראשונה לחשוף פרטים אודות הקונסולה הבאה שלה - Xbox Series X (נכון לעכשיו השם לא יתורגם לעברית). החלק הצרכני ביותר במצגת שלה היה ההתמקדות בזמני טעינה, שאמורים להיות קצרים הרבה יותר מאשר בקונסולות הנוכחיות; ביכולת להפסיק מספר משחקים באמצע ולחזור אל הרגע ממנו הפסקתם אותם, גם אם הקונסולה הייתה כבויה לגמרי; ובתמיכה האחורית הכמעט-מלאה שלה לדורות קודמים של משחקי אקס-בוקס.
בחלק הטכני, חלק מהפרטים היו כבר ידועים (תמיכה ב-8K וב-120fps, אך לא במקביל, ותמיכה במעקב קרניים). החדשות הן בחשיפת המפרט הטכני המלא של הקונסולה החדשה: ערכת השבבים כוללת מעבד 8 ליבות במהירות 3.8 גיגה הרץ ומעבד גרפי עם יכולת עיבוד של 12 טרה-פלופים. יהיו שם גם 16 גיגה בייט של זיכרון GDDR6, טרה בייט שטח אחסון מובנה וכונן בלו-ריי.
מעבר למפרט המלא של הקונסולה החדשה, חשפה מיקרוסופט כי ה-Series X תתמוך בכרטיסי הרחבת שטח אחסון מיוחדים. הסיבה לכך היא שהאקס-בוקס החדשה עובדת עם טכנולוגיית אחסון מיוחדת, שתאפשר לה לגשת לתכנים במהירות הגבוהה מזו שמתאפשרת עם חיבור סטנדרטי. הקונסולה כן תתמוך גם בכוננים קשיחים באמצעות חיבור USB 3.2, אך הכרטיסים הייעודיים הראשונים יגיעו מבית סיגייט עם קיבולת של טרה בייט. מחירם טרם מחשף.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של פלייסטיישן 5
הדמיה של פלייסטיישן 5
כך תיראה פלייסטיישן 5? הדמיה
(צילום: letsgodigital)
כאמור, גם סוני חשפה היום פרטים טכניים על פלייסטיישן 5. בשידור וידיאו מוקלט, מעצב החומרה הראשי של הקונסולה מארק צ'רני דיבר ארוכות על הקונסולה הבאה ועל הפוטנציאל שלה. דגש מעניין במצגת של צ'רני היה אודיו - פלייסטיישן 5 תכלול יחידת עיבוד אודיו ייעודית שמטרתה לספק צליל תלת-ממדי, ותיתמך בתחילת הדרך על-ידי שימוש באוזניות. המטרה שלה היא לייצר תחושה שהצליל מגיע מאחת מאלפי נקודות סביב השחקן, ולאו דווקא מהאוזנייה. כעת עובדת סוני על יישום של הטכנולוגיה לרמקולים.
(צפו באירוע של סוני)
כמו האקס-בוקס הבאה, גם פלייסטיישן 5 תכלול שימוש באחסון מהיר מאוד, שמטרתו להעלים זמני טעינה ולאפשר למפתחים לטעון את מה שהשחקן רואה בצורה דינמית. סוני מדברת על טעינת 2 גיגה בייט של מידע בתוך 0.27 שניות, זאת בניגוד לפלייסטיישן 4 שטוענת גיגה בייט אחד בעשרים שניות. באשר לתמיכה אחורה, בסוני מבטיחים כי חלק ניכר מהמשחקים הפופולריים של פלייסטיישן 4 יעבדו גם על פלייסטיישן 5.
מבחינת שאר המפרט, יש כאן מעבד במהירות 3.5 גיגה הרץ, יחידת עיבוד גרפי עם כוח עיבוד של 10.28 טרה-פלופים, כמו גם 16 גיגה בייט של זיכרון ו-825 גיגה בייט של שטח אחסון. בניגוד למיקרוסופט, סוני טוענת כי תתמוך בהרחבת שטח אחסון באמצעות כונני SSD עם חיבור M2 סטנדרטי, אך רק כאלה שיעמדו בדרישות המהירות והגודל שלה - ואלה טרם הגיעו לשוק. סוני צפויה לפרסם רשימה של כוננים נתמכים כאשר אלה יתחילו להיות זמינים בחנויות.