זה לא רק אתם: משתמשים ברחבי העולם, וגם בישראל, דיווחו הערב (יום ו') כי השירותים השונים של חברת פייסבוק - וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר - קרסו. סמוך לשעה 21:00 דיווחו שלוש הפלטפורמות כי חזרו לפעול כרגיל. הסיבה לתקלה אינה ידועה.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק וואטסאפ ואינסטגרם
פייסבוק וואטסאפ ואינסטגרם
פייסבוק וואטסאפ ואינסטגרם
(צילום: shutterstock)
לפי אתר Downdetector, שמנטר תקלות בשירותים שונים ברשת באמצעות דיווחים של משתמשים, הפלטפורמות השונות של פייסבוק חדלו לפעול כרגיל מעט אחרי השעה 19:00. משתמשים בוואטסאפ דיווחו כי אינם מצליחים לשלוח הודעות ותמונות, בזמן שמשתמשי אינסטגרם קיבלו הודעת Couldn't refresh feed כאשר נכנסו לאפליקציה. גם במסנג'ר לא היה ניתן לשלוח הודעות, בזמן שהאפליקציה הראשית של פייסבוק המשיכה לפעול כרגיל.
מפייסבוק נמסר מוקדם יותר: "אנחנו מודעים לכך שיש אנשים שמתקשים להתחבר לכמה שירותים במשפחת האפליקציות של פייסבוק. אנחנו עובדים כדי לחזור לשגרה בהקדם האפשרי". בשעה 20:41 פורסם בחשבון הטוויטר של וואטסאפ ציוץ המכריז כי התקלה נפתרה: "תודה על הסבלנות שלכם, אלה היו 45 דקות ארוכות, אבל חזרנו! #WhatsAppDown". בשעה 21:08 פורסם בחשבון הטוויטר של אינסטגרם: "לכמה אנשים היו בעיות בחשבונות האינסטגרם שלהם מוקדם יותר, אבל חזרנו. התקלה תוקנה ואנחנו מצטערים על הבעיות. #Instagramdown". בהמשך הודיעו גם במסנג'ר על חזרה לשגרה.
בשנה שעברה החלה פייסבוק לאחד את התשתיות של הצ'טים באפליקציות אינסטגרם ומסנג'ר, וחלק מהמשתמשים יכולים כבר לשוחח זה עם זה גם אם אינם משתמשים באותה פלטפורמה. האיחוד הזה מוביל לכך שתקלות בתשתית של פייסבוק משפיעות על כמה שירותים במקביל.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
פייסבוק, שהוקמה בשנת 2004 על-ידי מארק צוקרברג, רכשה ב-2010 את אינסטגרם, אז אפליקציה צעירה לשיתוף תמונות, תמורת מיליארד דולר. שירות המסרים המידיים וואטסאפ נרכש ארבע שנים לאחר מכן תמורת כ-19 מיליארד דולר. מסנג'ר, פלטפורמת הצ'טים של פייסבוק, הושקה לראשונה כאפליקציה נפרדת בשנת 2011.
פורסם לראשונה: 19:45, 19.03.21