אינטל מציגה היום את יעדי העשור שלה בתחומי המעורבות החברתית והתרומה לסביבה, אותם בכוונתה להשיג עד שנת 2030. מנכ"ל אינטל העולמית, בוב סוואן, הציג את שורת היעדים שכוללת מחשבים ללא פליטות פחמן, העדפת עסקאות עם חברות בבעלות נשים, העסקת נשים בשיעור 40 אחוזים לפחות, העסקת עובדים בעלי מוגבלות בהיקף של 10 אחוזים לפחות, הכשרת מיליוני עובדים בתחום הבינה המלאכותית ועוד.
4 צפייה בגלריה
מטה אינטל בארה"ב
מטה אינטל בארה"ב
מטה אינטל בארה"ב
(צילום: AFP)
אינטל, שרכשה לאחרונה שורה של חברות ישראליות - בהן מובילאיי, הבאנה לאבס ומוביט - מבליטה כי העיסוק המרכזי של החברה הוא בטיפול ובעיבוד בנתונים הרבים שנצברים באמצעות החברות הנרכשות. למרות זאת, ההצהרה הנוכחית של אינטל על יעדיה לעשור הקרוב אינה כוללת מחויבות ברורה לשמירה על אבטחת הנתונים ועל פרטיות בני האדם.
4 צפייה בגלריה
בוב סוואן מנכ"ל אינטל
בוב סוואן מנכ"ל אינטל
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל
(צילום: דוברות אינטל)
בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל תקשורת וחברה באינטל ישראל, אומרת בשיחה עם ynet כי אינטל לא מחזיקה בנתונים אלא מייצרת תשתיות שמאפשרות את השימוש בהם. היא מוסיפה: "אינטל מחויבת לפרטיות, וזה חלק מהאחריות שלנו להגנת הנתונים. אינטל מייצרת את שרתי נתונים בינה מלאכותית מתוך מחויבות גדולה לפרטיות".
באינטל אומרים כי הצבת היעדים נועדה להשפיע על העולם וגם לשנות את החברה מבפנים. "מדי יום אנו מבינים טוב יותר את האתגרים שעמם מתמודד העולם, הודות לאיסוף וניתוח של יותר נתונים. ואולם, ללא תגובה קולקטיבית לנתונים אלה – בין אם מדובר בשינויי האקלים או בפער הדיגיטלי העמוק בעולם וכלה במגפה הכלל העולמית ששינתה את חיינו לאחרונה, לא נשיג דבר", אמר בוב סוואן, מנכ"ל אינטל. "אנו יכולים לפתור את האתגרים האלה, אבל רק באמצעות שיתוף פעולה בין ארגונים, תעשיות ומדינות".
4 צפייה בגלריה
בלה אברהמס סמנכ"לית ממשל אינטל ישראל
בלה אברהמס סמנכ"לית ממשל אינטל ישראל
בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל אינטל ישראל
(צילום: דוברות אינטל)
באינטל מדברים על שלושה אתגרים גלובליים: בתחום הבריאות והתחבורה היא תפעל עם שותפיה כדי להאיץ את פיתוח התרופות למחלות והעלאת רמת הבטיחות של מכוניות אוטונומיות, בתחום החברתי היא תפעל להטמעה של מדד הכלה (inclusion) גלובלי שיקדם קליטת נשים ומיעוטים מסוגים שונים בתעשייה ובתחום הסביבה היא תפעל לשינוי דרך ייצור המחשבים לייצור ללא פליטות הפחמן, ללא בזבוז המים ותוך צמצום הפסולת.
מוסיפה בלה אברהמס: "אינטל לוקחת על עצמה יעדים מאוד שאפתניים לעשור הקרוב ומתחייבת עליהם. את היעדים אינטל תשיג גם בעזרת שותפויות עם לקוחות, ספקים וגופים גדולים בתחום החינוך והבריאות. המטרה של אינטל הוא לייצר השפעה חיובית על העולם באמצעות טכנולוגיה. גם אם בטווח הקצר זה דורש השקעה, בטווח הארוך זה משתלם לכולם".
אברהמס מדגישה כי יעדי אינטל בתחום ההכלה חורגים מהמדדים העולמיים. כך למשל החברה מתכוונת להגיע לשיעור של 40 אחוזים של נשים במקצועות טכנולוגיות בחברה כשהשיעור הנוכחי בעולם מגיע ל-22 אחוזים בלבד.
אינטל היתה מהחברות הראשונות שפעלה בתחומי המעורבות החברתית בישראל. רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל ישראל אומרת: "יש הרבה חברות עם אחריות תאגידית אבל אני יכולה להגיד בביטחון שלאף אחת אין את המחויבות הזאת, ואת ההיקף הזה, וגם לא את ההשפעה שיש לאינטל. בכל החומים האלה אינטל היתה החלוצה והיא הקטר שמושך את התחום קדימה".
4 צפייה בגלריה
משרדי אינטל בירושלים
משרדי אינטל בירושלים
משרדי אינטל בירושלים
(צילום: רויטרס)
יש לציין שמעבר לעניין הערכי שאותו מקדמת אינטל, יש לפעולות אלה השפעה חיובית על הערכת המשקיעים כלפי החברה, וגם על העדפת עובדים להצטרף לחברה. אינטל כבר הציגה ב-2010 יעדים גלובליים לעשור האחרון והשקיעה בקידומם מאות מיליוני דולרים. לפי נתוני החברה, היא השיגה את היעד שקבעה לעצמה לשימושי אנרגיה שנתיים לפני המועד המתוכנן. כל צריכת החשמל של אינטל בארה"ב ובאירופה, 50% מצריכת החשמל שלה בישראל ו-71% מצריכת החשמל העולמית של החברה היא ממקורות מתחדשים. בתחום הייצוג היא הציבה לעצמה יעד להגיע לייצוג מלא של נשים ומיעוטים שנמצאים בתת-ייצוג בקרב עובדי אינטל עד 2020. וכמו כן בתחילת 2019 הכריזה אינטל כי השיגה את יעד השוויון בשכר למגדרים השונים.