חברת גוגל חושפת לראשונה נתונים על היקף פעילות המיפוי שלה. לפי דיווח של אתר Cnet האמריקאי, החברה מדווחת כי בשירות הצפייה ברחובות Street View צולמו עד כה 16 מיליון ק"מ של רחובות ונופים פתוחים. מדובר במרחק המקביל ל-400 הקפות של כדור הארץ לאורך קו המשווה.
בשירות המפות Google Maps מופו עד כה 93 מיליון קמ"ר של שטחי כדור הארץ, אשר לדברי גוגל מהווים 98 אחוזים מהשטחים המיושבים על פני כדור הארץ. מהמפה (ראו בהמשך) אפשר להתרשם, כי שטחים נרחבים על פני כדור הארץ ממופים בדלילות, בעיקר אוקיינוסים ומדבריות.
מאז החל שירות סטריט-ויו לפעול לפני 12 שנה, זו הפעם הראשונה, שגוגל חושפת את היקף הפעילות של הפרויקט. עם יותר ממיליארד משתמשים בחודש, זהו אחד הכלים הפופולריים ביותר של ענקית החיפוש. הרעיון למפות את רחובות העולם נולד במוחו של לארי פייג’, אחד משני מייסדי גוגל, אי שם בשנת 2004. המטרה היתה ליצור מפה ב-360 מעלות של כל נקודה על פני כדור הארץ, כולל רחובות, כיכרות, כבישים מהירים ושבילי עזים.
הטכנולוגיה של גוגל עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לתפור זו לזו מיליוני תמונות וליצור תמונה רצופה וחוויית הליכה ברחוב, שאיכותה הלכה וגדלה עם השנים. גוגל נתקלה בלא-מעט בעיות חדירה לפרטיות. כך למשל היא נדרשה לטשטש חלקים מהתמונות כמו פני אדם ומספרי רישוי של מכוניות ובמקומות מסוימים גם חזיתות בתים ועוד. מכיוון שהטשטוש נעשה על ידי בינה מלאכותית התגלו לאורך השנים פספוסים משעשעים כמו אנשים בעירום, פעילויות ספק חוקיות, ובאגים מביכים כמו ראשי בני אדם צפים ללא גוף.
השירות הושק לראשונה בשנת 2007 בניסוי שכלל חמש ערים בארה”ב ושם גם באו לעולם מכוניות צילום הרחובות המפורסמות של גוגל, שהפכו מאז לאייקון תרבותי בפני עצמו. אחרי הגיע ה"טרקר" – מצלמת סטריט-ויו הנישאת בתרמיל על הגב, ולעתים על אופניים, מלים ומה לא. ב-2011 החלה גוגל לתעד את אולמות המוזיאונים ופיתחה ציוד לצילום ב-360 מעלות בתוך בניינים.
מאז נוספו יכולות צילום מתחת למים וצילום בטכנולוגיות מציאות מדומה (VR). כיום מציעה החברה לכל אדם לתעד רחובות סביבו במגוון של אמצעים, והתמונות מצטרפות למאגר הענק ואפילו מזכות את הצלם בקרדיט על גבי תמונת הרחוב.
אחד היישומים הראשונים שפותח עבור מפות גוגל היה שירות הניווט. כיום החברה מחזיקה בשני שירותי ניווט מתחרים – ווייז ומפות גוגל. לאחרונה נוסף ניווט מתחרה נוסף של גוגל: ניווט בסטריט-ויו באמצעות סמארטפון. הניווט נעשה על ידי העלאת שכבת מציאות רבודה עם חיצי הניווט על גבי תמונת הרחוב. כדי לאפשר ניווט מדויק, שלא מבוסס על GPS בלבד, החברה פיתחה טכנולוגיה, שמשווה את מראה הרחוב באמצעות עשרות מיליוני נקודות ציון בתמונות סטריט-ויו.
לא ידוע כמה כסף השקיעה גוגל בפיתוח שירות המיפוי שלה, אבל אפשר להיות בטוחים שהרווחים שלה ממנו (שגם הם אינם מדווחים) גבוהים בהרבה. הכנסותיה של גוגל מבוססות על הצגת פרסומות ממוקדות-מיקום, שבמקרים רבות רלוונטיות לגולשים ולכן מביאות הכנסות למפרסמים. כיום כוללת הפלטפורמה פרסומות למסעדות ובתי מלון שמאפשרות לבצע הזמנות מידיות, ועסקים מקומיים.