נמשך המאבק המשפטי בין פייסבוק לחברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO כששתי החברות מפציצות את בית המשפט בקליפורניה בדרישות סותרות. כעת דורשת NSO מבית המשפט להטיל על פייסבוק קנס בגובה 16,994.25 דולר בגין שקר לבית המשפט.
בין שתי החברות מתנהל דו קרב של טענות עוד לפני שהמשפט כלל נפתח. פייסבוק לא הצליחה למסור את כתב התביעה לידי NSO כנדרש על פי כללי הדין הבינלאומי. כפי שנכתב ב-ynet טענה NSO כי פייסבוק שיקרה לבית המשפט כשטענה שמסרה את המסמכים. בתשובתה לבית המשפט אתמול טוענת פייסבוק כי לא חלה חובה למסור על פי הדין הבינלאומי ולכן אמרה אמת.
2 צפייה בגלריה
משרדי NSO ופייסבוק
משרדי NSO ופייסבוק
משרדי NSO ופייסבוק
(צילום: אוראל כהן, shutterstock)
הסכסוך בין שתי החברות החל במאי 2019, כשנחשפה פרצת אבטחה באפליקציית וואטסאפ של פייסבוק, שאפשרה לפי החשד לשתול אפליקציות ריגול בטלפונים. לפני כחמישה חודשים הודיעה פייסבוק, שהגישה תביעה כנגד NSO לאחר שחקירה שניהלה העלתה, שמדובר בתוכנת פגאסוס של החברה הישראלית. לפי טענת וואטסאפ, הפרצה איפשרה לחדור לטלפונים של 1,400 משתמשים, בהם 100 פעילי זכויות אדם והיא מהווה הפרה של החוק האמריקאי. ב-NSO הכחישו את ההאשמות.
מאז שהוגשה התביעה לא הצליחה פייסבוק למסור את כתב התביעה לידי NSO ופתיחת המשפט התמהמהה. החלטתה של פייסבוק להצהיר כי המסירה בוצעה, שקר או לא, תצליח להביא להתנעת התהליך. NSO דורשת לקבל פסק דחייה של ארבעה חודשים להגשת כתב ההגנה וכמו כן להטיל כאמור קנס על פייסבוק בגין שקר לבית המשפט. פייסבוק לעומתה מוותרת על הבקשה לקיים את הדיון בהיעדר הגנה, אבל טוענת כי כתב התביעה נמסר בדרך סבירה ולכן אין לאפשר ל-NSO עיכוב נוסף בהליכים.
2 צפייה בגלריה
שלו חוליו, מייסד ומנכ״ל NSO
שלו חוליו, מייסד ומנכ״ל NSO
שלו חוליו, מייסד משותף ומנכ״ל NSO
(צילום: אביטל פלג)
כעת נותר להמתין ולראות מה יחליט בית המשפט בכל מסכת הטענות זו, שאין בה דבר וחצי דבר בעניין הפרשה עצמה. ניתן להעריך מהמסמכים שהעבירה NSO לבית המשפט, שטענתה העיקרית תהיה שלבית המשפט אין סמכות לדון בפרשה, וכמו כן שתוכנת הריגול פגאסוס אינה יכולה לפעול על אדמת ארה"ב ולכן לא קרתה הפרה של החוק האמריקאי.