עד כמה אתם סומכים על חברות הטכנולוגיה שישמרו כיאות על פרטיות המידע שלכם? מתברר שלא במיוחד. סקר שערכה חברת אבטחת המידע קספרסקי בקרב משתמשים במדינות אירופה מצא שפייסבוק היא החברה שהציבור הכי פחות סומך עליה: רק 29% מאמינים שהפרטיות שלהם נשמרת כנדרש על ידי הרשת החברתית. אחריה באופן מפתיע חברת אפל, עם 45% שסומכים עליה. יותר משתיהן, אבל לא הרבה יותר, 47% מהציבור מאמין לממשלה שלו, שהיא שומרת על פרטיותו. על גוגל ועל אמזון הציבור סומך יותר מאשר על הממשלה. בכל המקרים מדובר ברמת אמון נמוכה מאוד כשפחות ממחצית מהציבור מאמינה לחברות או לממשלות.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
פייסבוק, אפל, אמזון וגוגל
פייסבוק, אפל, אמזון וגוגל
פייסבוק, אפל, אמזון וגוגל
(צילום: shutterstock)
מהסקר עולה שרבים בציבור באירופה מוכנים להקריב את פרטיותם כחלק מהמאבק נגד נגיף הקורונה וגם לצורך השתחררות ממגבלות הקורונה. 70% מהציבור אמרו שהם מוכנים לאפשר שימוש במידע על הבריאות שלהם, על המיקומים שלהם ועל אנשי הקשר שלהם כדי שיתאפשר להם לנוע ללא מגבלות, לטוס לחו"ל, לצאת למסעדות ולבארים, לאירועי ספורט או למרכזי קניות.
עם זאת, מהסקר של קספרסקי מתברר שהפרטיות תופסת מקום חשוב אצל המשתמשים, ו-95% מהם טענו שהשמירה על פרטיות המידע שלהם חשובה להם באופן אישי. החשש העיקרי שהביעו יותר ממחצית הציבור היה שאין להם שליטה בשימוש שעושים ארגונים במידע הפרטי שלהם. 84% מהמשיבים הביעו חשש שהמידע האישי שלהם ייפול לידיים הלא נכונות בשנתיים הקרובות, ייגנב או ייעשה בו שימוש לרעה. מתברר שצעירים ומילניאלס חשים יותר שליטה על פרטיותם מאשר מבוגרים.
2 צפייה בגלריה
על איזו חברה אתם סומכים?
על איזו חברה אתם סומכים?
על איזו חברה אתם סומכים?
(מקור: קספרסקי)
מתברר שרבים מהמשתתפים בסקר מבינים את "העסקה" הבסיסית באינטרנט וברשתות החברתיות: נתונים אישיים תמורת שירותים בחינם. 45% אמרו שהם מוכנים להעניק גישה לנתונים שלהם תמורת הנחה על מוצרים ושירותים. 58% מהמשתמשים אמרו שהם מאשרים קבלת כל העוגיות (cookies) כשהם ממהרים להיכנס לאתר. רק 31% מהמשתמשים מוכנים לוותר על פרטיות תמורת פרסומות מותאמות לתחומי העניין שלהם.
במחקר השתתפו כ-8,000 נשאלים מצרפת, גרמניה, פורטוגל, דנמרק, איטליה, ספרד, בריטניה, צ'כיה והונגריה. מחברי המחקר מציינים כי התוצאות מצביעות על כך שהמשתמשים צריכים לקבל יותר שליטה על הזהות הדיגיטלית שלהם, ולהיות מסוגלים לקבוע איזה מידע נמסר לחברות, מה השימוש שנעשה בעוגיות והכל תוך שימוש בסיסמאות חזקות וייחודיות.