סונוס נכנסת לעולם הפקות התוכן, ובדרך מנסה לשדרג את הביצועים של הרמקולים החכמים שלה כמקלטי רדיו מודרניים. יצרנית ציוד האודיו האמריקאית משיקה היום (ג') את Sonos Radio - אזור חדש באפליקציה שלה שמטרתו לחבר את המשתמשים לתחנות רדיו מרחבי העולם, וכן להציג תכנים בלעדיים שלה. העדכון לרמקולים ולאפליקציה יהיה זמין ביממה הקרובה, ויכלול את כל המכשירים של סונוס אשר זמינים כיום.
2 צפייה בגלריה
סונוס רדיו
סונוס רדיו
סונוס רדיו
(צילום: יח"צ)
השדרוג מבחינת התוכן הקיים מגיע בדמות אזור ייעודי לתכני רדיו, המבוסס על שיתופי פעולה קיימים של סונוס על כמה ספקי רדיו מקוונים, ובראשם TuneIn. הממשק החדש יאפשר למצוא בקלות רבה יותר תחנות רדיו מרחבי העולם (כולל ישראל), תוך התבססות לא רק על מיקום התחנה אלא הז'אנרים שלה וההעדפות המוזיקליות של המשתמש עצמו. בעצם, סונוס בונה כאן שכבה מעל שירותי רדיו מקוונים, שמטרתה להנגיש תחנות ולהמליץ למשתמשים על תוכן.
התוכן החדש, שלא יהיה זמין בשלב ראשון בישראל, הוא תחנות רדיו מקוריות, שכוללות תכנים מוזיקליים אשר נבחרו על ידי עורכים מקצועיים לצד הקלטות של אמנים בולטים וראיונות עמם. האמנים אף ייצרו המלצות משלהם, אשר תשודרנה במסגרת השירות.
זו הפעם הראשונה שבה יצרנית הציוד, שעד כה התמקדה בתמיכה בשירותי צד-שלישי וכן בהשמעת קבצים דרך הרשת הביתית, נכנסת לעולם יצירת התוכן. השאיפות שלה אמנם מוגבלות נכון לעכשיו - סונוס לא מתחרה כאן בספוטיפיי או באפל מיוזיק - אך מדובר באחת הדרכים הבטוחות ביותר לייצר בידול בינה לבין שאר הרמקולים החכמים שמציפים את השוק.
2 צפייה בגלריה
Sonos Move
Sonos Move
Sonos Move
(צילום: סונוס)
החברה עשוייה להידרש ליתרונות כאלה לאור המאבקים אותם היא מנהלת כיום, בראשם מאבק משפטי מול גוגל וחילופי האשמות עם אמזון. את גוגל סונוס תבעה בינואר השנה על הפרת פטנטים, בטענה שזו גנבה חלק מהטכנולוגיה שלה לאחר שקיבלה גישה אליה כחלק מהסכם שיתוף פעולה. עם אמזון, נגדה העלתה סונוס האשמה דומה, הסיפור לא הגיע לבית המשפט עדיין - לטענת סונוס פשוט כי אין לה משאבים כדי להילחם בשתי הענקיות בו זמנית.
התהייה בחודשים האחרונים היא האם המאבקים האלה יפריעו לשיתופי הפעולה של סונוס עם גוגל ואמזון. נכון לעכשיו, נראה כי שיתוף הפעולה הטכנולוגי לא נפגע מההליך המשפטי - רק לאחרונה נוספה לגוגל אסיסטנט האפשרות להשתמש ברמקולי סונוס כברירת מחדל.
בו בזמן, סונוס בבירור מתכוננת ליום שבו לא תוכל לסמוך עוד על חברות שכרגע מספקות חלק ניכר הערך של מוצריה שלה עבור הצרכן הפשוט. בנוסף למנגנון הרדיו החדש וכניסה לעולם הפקות המקור, סונוס רכשה בנובמבר אשתקד את Snips, יצרנית של עוזר קולי, שאולי יחליף בבוא היום את אלה של גוגל ואמזון במכשירי החברה.