סוף שבוע סוער עבר על הרשת החברתית של אילון מאסק, X (לשעבר טוויטר), שכבר ידעה לא מעט שינויים מאז שרכש אותה תמורת 44 מיליארד דולר באוקטובר האחרון. מאסק הכריז כי יבטל את האפשרות לחסום משתמשים ברשת החברתית בפוסט שפרסם בפלטפורמה. הוא אמר כי "חסימה תימחק כפיצ'ר", מאחר ש"אין בה היגיון". היא תתאפשר, לדבריו, רק במסגרת הודעות פרטיות - כלומר ניתן יהיה ככל הנראה למנוע ממשתמש לשלוח הודעות פרטיות למשתמש אחר, אבל לא למנוע ממנו להגיב לפוסטים, למשל.

עוד בנושא:

חסימה נחשבת לפיצ'ר די בסיסי ומקובל מאוד ברשתות חברתיות, והיא מאפשרת למשתמשים ניטור עצמי והימנעות ממשתמשים שהם לא רוצים להיחשף אליהם. ההמנעות ממשתמשים אחרים יכולה לנבוע ממניעים אישיים, וגם במקרים של משתמשים שמטרידים אותם או מפיצים ספאם בפוסטים שלהם.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו של X
(עיבוד תמונה. צילום: X, Gonzalo Fuentes / Reuters)
מעבר לחוסר הנוחות שביטול הפיצ'ר עלול לגרום למשתמשים, ניסיון כזה עלול להיתקל גם בקשיים מול חנויות האפליקציות של גוגל ואפל. מהכללים של גוגל פליי ואפל סטור, עולה כי שירותים צריכים להציע אפשרות לחסום מהם משתמשים. בנוסף, מאסק גם עשוי להיתקל בקשיים טכניים כשינסה להוציא לפועל שינוי כזה, שכן הסרה של הפיצ'ר מהקוד של טוויטר עלולה להביא גם לתופעת לוואי נוספות לא ידועות.
ריפרש
קורטנה מתה, יחי ה-AI החדש
29:59
מאסק ידוע בגישתו שמקדשת חופש ביטוי ללא מעצורים. למרות זאת, קשה לצפות אם ואיך שינוי כזה אכן ייצא לפועל. מאסק כבר הבטיח הבטחות שהתעכבו או לא יושמו, ובמקרים אחרים גם פעל באופן פזיז ולא צפוי - למשל כששינה את השם של הפלטפורמה ל-X. מאסק כבר התבטא בנושא החסימות בחודש יוני, כשאמר שיסיר את פיצ'ר החסימה ויחליף אותו ב"צורה עוצמתית יותר של השתקה" (mute) - פיצ'ר שמאפשר למשתמש להסתיר מעיניו פעילות של משתמש מסוים, אך להותיר אותה גלויה למשתמשים אחרים אם הוא מגיב בפוסטים שלו. מאסק גם התלונן על קמפיינים לחסימה של משתמשים שהצטרפו לשירות המנויים בתשלום "טוויטר בלו".
בתוך כך, אמש דווח כי נראה שכל התמונות שהועלו לשירות בין 2011-2014 נמחקו על ידי החברה. משתמשים שמו לב לשינוי אך לא הייתה אליו התייחסות רשמית כלשהי, ולכן לא ברור אם המחיקה נעשתה באופן מכוון או כתוצאה מתקלה. בנוסף, גם לינקים שקוצרו באמצעות השירות של הפלטפורמה הפסיקו לפעול. 2011 היא השנה בה טוויטר החלה לתמוך בהעלאת תמונות לרשת החברתית.
יש מספר ספקולציות למה שעומד מאחורי המחיקה, כמו המעבר לכתובת אינטרנט שמכילה את השם X במקום טוויטר, אך כאמור אין עדיין הסבר רשמי. מאז שמאסק רכש את טוויטר הוא פיטר אלפי עובדים, שינה את מדיניות ניטור התוכן של הפלטפורמה וביצע שינויים נוספים. לאחרונה, כיכב בכותרות הרצון שלו ושל מארק צוקרברג לקיים קרב היאבקות ביניהם, אך לאחרונה נראה כי הקרב לא ייצא לפועל.