מיקרוסופט הכריזה היום (ג') על עדכון הגרסה החצי שנתי (24H2) עבור ווינדוס 11, הכולל שיפורים בניהול משאבי המחשב, ביצועים וחוויית משתמש, ומגוון תכונות חדשות - בעיקר בינה מלאכותית לסוגיה. במסגרת המאמץ של מיקרוסופט לשדרג את פלטפורמת Copilot, היא הוסיפה את Copilot Voice המאפשר לשלוט על המחשב באמצעות פקודות קוליות ו-Click to Do המציע פעולות מהירות מבוססות על התוכן המוצג על מסך המחשב, כמו עריכת טקסטים, תמונות וחיפוש.
6 צפייה בגלריה
ווינדוס 11
ווינדוס 11
ווינדוס 11. מקבל עדכון גרסה עם הרבה פיצ'רים מבוססי AI
(צילום: shutterstock)

פיתוחי הבינה המלאכותית ב-Copilot פלוס

כאמור אחת ההכרזות המרכזיות היא הרחבת היכולות של סייען הבינה המלאכותית קופיילוט. הפיצ'ר החדש מיועד לאפשר למשתמשים לשלוט על המחשב שלהם בצורה טבעית יותר, באמצעות קול, ראייה ממוחשבת ו"אינטראקציות מתקדמות".
החידוש העיקרי הוא Copilot Voice, המעניק שליטה על המחשב באמצעות פקודות קוליות, קצת כמו בסדרת מסע בין כוכבים ובדומה ליכולות של גוגל ג'מיני במכשירי אנדרואיד. במיקרוסופט אומרים שקופיילוט יסייע "לא רק בהשלמת משימות פשוטות, אלא גם בניהול עומס המידע היומיומי", כמו מתן תשובות מיידיות, טיפים ועזרה בקבלת החלטות (גם במקרה של בעיה כלשהי במערכת).
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מיקרוסופט הכרזות חדשות
Click To Do
(מיקרוסופט)
בנוסף, מיקרוסופט מציגה את Click to Do, כלי שמציע פעולות מהירות המבוססות על התוכן שעל גבי המסך. לדוגמה, אם מוצג טקסט או תמונה, קופיילוט יציע פעולות כמו סיכום, ביצוע חיפוש, עריכה חזותית או שליחה מיידית של מייל. סוג של ChatGPT על סטרואידים בתוך המחשב.
גם אפליקציית החדשות מקבלת סוג של שדרוג - דרך קופיילוט Daily, שמספק סיכום חדשות ומזג אוויר. התוכן מגיע כרגע ממספר קטן של מקורות מורשים כמו רויטרס, עיתוני המו"ל אקסל ספרינגר (ביזנס אינסיידר, פוליטיקו ובילד), ו-Financial Times הבריטי, עם תכנון להוספת מקורות נוספים בעתיד.
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מיקרוסופט הכרזות חדשות
קופיילוט Daily
(מיקרוסופט)
השירות השלישי הוא Discover, שיעזור למשתמשים "להתניע את העבודה בקלות", או במילים אחרות - כרטיסיות עם הצעות לפעולות בחלון של קופיילוט, המבוססות על היסטוריית השימוש שלכם בשירותים של מיקרוסופט. החברה ציינה שאם אתם לא משתמשים בשירותים של מיקרוסופט זה לא יעבוד, אבל ביקשנו מהם בכל אופן לומר לנו אם יש תכנון לשלב אותו עם שירותים נוספים בהמשך.
בנוסף, Copilot Labs יאפשר לכם להתנסות בתכונות ניסיוניות, עם אפשרות לספק משוב שישפיע על המשך הפיתוח של מיקרוסופט (או במילים אחרות, אתם מסייעים לחברה בתור אנשי Q&A). בין התכונות הניסיוניות ניתן למצוא את Copilot Vision, שמזהה את מה שהמשתמש רואה על המסך ומספק מידע רלוונטי בזמן אמת, ואת Think Deeper, המאפשרת התמודדות עם שאלות מורכבות באמצעות ניתוח מעמיק.
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מיקרוסופט הכרזות חדשות
Discover
(מיקרוסופט)
ענקית התוכנה הכריזה גם על חזרת כלי ה-Recall, שקיבל הרבה ביקורת כשהוצג לראשונה לפני כשלושה חודשים. למי שלא מכיר, מדובר בכלי שמטרתו לסייע במציאת תוכן שנראה בעבר על המחשב, והוא עושה זאת על ידי צילומי מסך שמתבצעים כל זמן שאתם מבצעים פעולה כלשהי על המחשב שלכם.
הבעיה במקור הייתה שהכלי הזה לא היה ניתן לביטול, מה שהוביל להתקוממות רבתי של משתמשים. נראה שמיקרוסופט הקשיבו היטב לביקורת וכעת ניתן להסירו לחלוטין מווינדוס. ריקול יכלול כעת גם הגנה על פרטיות המשתמשים באמצעות שכבות אבטחה, כולל זיהוי פנים של ווינדוס Hello.
התכונה מאפשרת לשחזר מסמכים, תמונות ותכנים נוספים שנסרקו או נצפו בעבר, תוך שמירה על מידע רגיש וחסוי באמצעות סינון אוטומטי (שכמובן יפעל על פי הגדרות מיקרוסופט או המשתמש, למי שיהיה הכוח או הרצון להגדיר אותן).
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מעכשיו תוכלו להסיר את ריקול באמצעות שינוי הגדרות פשוט
(מיקרוסופט)

בינה מלאכותית גם באפליקציות יצירת התוכן

יישום הצייר של ווינדוס זוכה כעת ב-Generative Fill ו-Generative Erase המאפשרים לערוך ולהסיר אלמנטים לא רצויים בתמונות בצורה מדויקת ויעילה. אם אתם משתמשים ביישום התמונות של ווינדוס, תוכלו כעת גם לשפר את הרזולוציה של תמונות עם תכונת Super Resolution, שתהפוך אותן תוך שניות לתמונות חדות וברורות עד לרמת 4K. עם זאת מדובר בתכונות שידרשו שימוש במחשבים בעלי תקן קופיילוט פלוס, כלומר שכוללים מעבד AI או NPU מובנה.
במבט לעתיד, הרעיון של מיקרוסופט הוא להטמיע את חוויות הבינה המלאכותית היוצרת עמוק בתוך מערכת ההפעלה. לא ברור עד כמה שירותי או אפליקציות צד שלישי יוכלו לנצל את הפיצ'רים האלה לטובתם, אבל מה שבטוח שאם הפרטיות חשובה לכם - כדאי שתבדקו איזה מידע נשלח במסגרת השימוש בפיצ'רים החדשים.
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט הכרזות חדשות
מיקרוסופט הכרזות חדשות
תכונת ה-Super Resolution ביישום הצייר
(מיקרוסופט)
יש לציין שהנטייה החדשה של חברות הטק כיום היא לנצל את הנתונים של המשתמשים לאימון של מערכות AI. מיקרוסופט נתפסה על חם רק לפני שבועיים כשהיא ניצלה את הרשת החברתית העסקית שלה לינקדין כדי לשתות את תכני המשתמשים לטובת אימוני בינה מלאכותית בלי לבקש רשות.
בכל מקרה, העדכונים החדשים כבר צפויים להגיע בקרוב למשתמשי Windows Insiders, ויגיעו לקהל הרחב יותר בחודש נובמבר הקרוב. יש לציין שבשלב הראשון התכונות לא יתמכו בעברית, אלא באנגלית בלבד, למעט ה-Click to do שיהיה זמין בעברית כבר בהכרזה. נכון לכתיבת שורות אלו אין צפי להוספה של עברית לשירותים האחרים.