השבוע אפל חשפה את כניסתה לתחום המציאות המעורבת (MR), עם משקפי ויז'ן פרו בעלות 3,499 דולר, במה שמנכ"ל החברה טים קוק כינה "אירוע היסטורי". ענקית הטכנולוגיה ממשיכה לעשות צעדים בתחום, ויום לאחר החשיפה, אפל אישרה דיווח לפיו רכשה סטארט-אפ בתחום קסדות ה-AR בשם Mira. הסטארט-אפ מלוס אנג'לס מייצר קסדות עבור חברות אחרות וכן עבור צבא ארה"ב.

עוד בנושא:

הסטארט-אפ Mira גייס 17 מיליון דולר עד היום, וג'וני אייב, סמנכ"ל העיצוב המיתולוגי של אפל, היה בעבר יועץ של החברה, כך לפי דיווח באתר הטכנולוגיה The Verge. לא ברור אם אפל תמשיך את הפרויקטים הצבאיים של Mira, שכוללים נכון להיום חוזה קטן עם חיל האוויר של ארה"ב, וחוזה בשווי 700 אלף דולר עם חיל הים, לפי פרסומים של ממשל ארה"ב והודעות לעיתונות שפורסמו בעבר. החוזה עם חיל האוויר נוגע לטייסים בבסיס חיל האוויר "טראוויס", שמשתמשים בקסדת Prism Pro של Mira לטובת הצגת הוראות הנוגעות לציוד למשל.
2 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
לוגו אפל מוצג בחנות אפל
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
משקפי Vision Pro
(צילום: Josh Edelson / AFP)
בנוסף לשיתוף הפעולה עם הצבא, החומרה של Mira נמצאת בשימוש גם לצרכים בידוריים - בין היתר במתקן "העגלה של מריו" בהשראת המשחק המפורסם, בפארקי השעשועים של חברת ניינטנדו הנמצאים ביפן ובלוס אנג'לס. שם, הקסדה שפיתחה החברה מציגה דמויות וירטואליות וחפצים מהמשחק תוך כדי הרכיבה על המתקן.
כחלק מהעסקה, אפל תעסיק לפחות 11 מעובדי הסטארט-אפ, לפי פוסט שפרסם מנכ"ל החברה בן טאפט באינסטגרם. "מתרגשים לקראת הפרק הבא של Mira, באפל", כתב טאפט. הוא הוסיף כי "זה היה מסע של שבע שנים מחדר המעונות ועד הרכישה".
אפל, שידועה בחשאיותה, מסרה בתגובה לפרסום ב-The Verge את ההצהרה הסטנדרטית שלה כאשר היא רוכשת חברות - "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מעת לעת, ולרוב אנו לא דנים במטרה או בתכניות סביב הרכישה".