אפל הודיעה הערב (ב') על השקת סדרת האייפון 16, שעון אפל ווטש 10 חדש וכן אוזניות אייפודס אייר חדשות. ההשקה מתרחשת כרגיל באמצעות סרטון מוקלט מראש בו בכירי החברה, בהובלת המנכ"ל טים קוק, חושפים את המוצרים החדשים. מהאירוע הנוכחי לא היו ציפיות חדשות, שכן רוב הפרטים הטכניים של המוצרים דלפו כבר לפני שבועות. ואכן נראה לא היו שינויים רבים.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אייפון 16 פרו
(צילום מסך: יוטיוב)

גדול יותר, קל יותר

המוצר הראשון שזכה לעלות לבמה הוא השעון החכם אפל ווטש דור 10. בניגוד לאייפון, השעוו מגיע השנה עם עיצוב מעודכן הכולל מסך מעט גדול יותר (בכ-30% ביחס לדור 9 לדברי החברה), הוא דק יותר (9.7 מ"מ, כ-10% פחות מקודמו) ועם עיצוב מעוגל ונוח יותר לענידה.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אפל ווטש אולטרה 2 - קיבל מתיחת פנים
(צילום מסך: יוטיוב)
במקביל ועל מנת לחסוך במשקל, אפל החליפו את פלדת האל-חלד של הדגם הקודם בשילוב של אלומיניום וטיטניום, בדומה לאייפון. השעון עמיד לצלילה של 50 מטר - שמתרגם בעולם האמיתי לעמידות בסיסית בלבד, כלומר שחייה, מקלחת או צלילה לכמה מטרים בלבד. בכל הנוגע לסוללה, הדגם החדש ניתן לטעינה לכ-80% בחצי שעה, כך לטענת אפל.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אפל ווטש בגימור טיטניום
(צילום מסך: יוטיוב)
המעבד של אפל לשעונים, S10 Sip, כולל שבב נוירוני לעיבוד בינה מלאכותית - ההתייחסות הראשונה של החברה לנושא. הדגם המתקדם יותר - אולטרה - מקבל יכולות מתקדמות יותר כמובן עם מבנה מטיטניום מלא, תמיכה בתקשורת סלולרית ו-GPS ועיצוב מעט יותר קשוח המתאים לשעון שנועד לספורט אקסטרים. באפל לא ממש מתייחסים לעמידות שלו - כך שניתן להעריך שהיא גבוה מעט יותר מזו של הדגם הרגיל, אבל לא משהו מיוחד.

דור חדש לאיירפודס

המוצר הבא שבחברה הציגו הוא הדור החדש לאוזניות הפופולריות של החברה, האיירפודס דור 4. הדור מיועד להרכבה על ידי רוב המשתמשים, זאת בזכות התאמה טובה יותר לאוזניים. הדור החדש כולל חיישן המזהה מחוות באמצעות תזוזת הראש ולראשונה גם מגיע עם מנגנון לסינון רעשים אקטיבי. יחד עם זאת, נכון לעכשיו לא ברור האם בחברה יצליחו להתחרות עם השמות הגדולים בתחום, כמו בוס וסוני.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
איירפודס דור 4 - סוף סוף עם סינון רעשים אקטיבי
(צילום מסך: יוטיוב)
מבחינת עיצוב, באפל הקטינו את הקייס של האוזניות והוסיפו לו שקע USB-C, בהתאם לדרישות האיחוד האירופי וטעינה אלחוטית בפורמט. זה גם אומר שניתן יהיה מעכשיו להטעין את האוזניות עם אותו הכבל שמטעין את האייפון שלכם (בהנחה ויש לכם אייפון 15 ומעלה).
האיירפודס פרו, שכבר הפכו לנמכרות ביותר בהיצע האוזניות של אפל, מקבלות השנה יכולות שאמורות לסייע לבריאות המשתמשים. למעשה החברה הופכת אותן למכשיר עזר שמיעה קלאסי - אם כי אין לה כרגע אישורים רגולטוריים לכך (משהו שהיא מצפה לקבל בחודשים הבאים). דגם מחודש של האיירפודס מקס, המקבילה של אפל לאוזניות הקשת, הוצג גם כן באירוע, אך למעט מספר צבעים חדשים אין שינוי מהותי בדגם הזה לעומת קודמו.

אייפון 16 – עיצוב דומה עם תוספת שצלמים יאהבו

האייפון 16 הוא הכוכב של המופע. כפי שניתן לצפות, מדובר במכשיר מרשים עם עיצוב שדומה מאוד לדגם של שנה שעברה, עם שינוי קל בסידור של העדשות האחוריות כמצופה. יש לציין כי בדור החדש מראש לא הייתה ציפייה לשינויים משמעותיים, שככל הנראה נשמרים לדור הבא. כמו שההדלפות חזו, באפל הוסיפו השנה לדגם הבסיס את כפתור הפעולה שהוצג באייפון 15 פרו. מדובר בכפתור מגע שמאפשר לבצע שלל פעולות בהתאם לאפליקציות בהן משתמשים. כפתור מעניין חדש שנוסף לאייפון 16 מיועד לשליטה במצלמה, ומאפשר להפעיל את הזום או לשנות את הפוקוס.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אייפון 16 - שינוי קל בסידור העדשות ותוספת של כפתור ייעודי לצילום
(צילום מסך: יוטיוב)

מעבד חדש ועוצמתי

המעבד החדש בסדרת האייפון 16 הוא ה-A18 עם מעבד נוירוני לביצוע משימות עיבוד של בינה מלאכותית. הוא מיוצר בגודל 3 ננוטמטר, מה שצפוי לשפר את הביצועים ואת צריכת החשמל של המכשיר. לדברי החברה, מדובר במעבד שמהיר בכ-30% ביחס לדור הקודם. "הוא מסוגל להתמודד עם מעבדי PC שולחניים", טענו בחברה, עם עקיצה מכוונת למתחרים. למרות שהמפרט והביצועים של המעבד אכן נראים מרשימים – אלה יהיו שימושיים רק אם נזכה לראות אפליקציות שיוכלו לנצל אותם.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
המעבד החדש של אפל. נועד להריץ את מערכת הבינה המלאכותית של החברה
(צילום מסך: יוטיוב)
בחלק זה של האירוע באפל סוף סוף מתמקדים במערכת הבינה המלאכותית של החברה, Apple Intelligence, שכבר הספיקה לעשות לחברה לא מעט כאבי ראש – בארה״ב, המערכת לא תופעל באופן מיידי במכשירים החדשים בגלל בעיות ביצועים שונות ובאירופה החברה נתקלה בכמה וכמה בעיות רגולטוריות בנושא. אגב אותן בעיות עשויות להשפיע גם על המכשירים שיגיעו לישראל, שכן אלו מגיעים באופן מסורתי מאירופה.
בכל הנוגע ל- Apple Intelligence, באפל חזרו על דברים שכבר הוצגו באירוע המפתחים מוקדם יותר השנה, במסגרתו היא חשפה את המערכת, ולא ממש מספרים מה יהיה באייפון. תיאורטית נקבל יכולות עריכת טקסט א-לה-ChatGPT או ג'ינרוט תמונות כמו במידג'רני.
9 צפייה בגלריה
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
(צילום: אפל)
בהתאם, הוצגה יכולת עריכה וחיפוש של תמונות על בסיסי פרומפטים (לא משהו שלא ראינו בעבר בגוגל תמונות). Apple Intelligence תוכל לסכם לכם הודעות, מיילים ושלל פריטי מידע לרוחב האפליקציות השונות של אפל. כמובן שסירי תגיע מצוידת ביכולות הבנה חדשות שיאפשרו לה להבין הקשר. יחד עם זאת, כל אלה הן תכונות המוצגות כרגע בזמן עתיד - רמז דק לכך שהן ככל הנראה לא יגיעו למשתמשים עם תחילת המכירה של המכשירים.
נכון לעכשיו התכונות האלו יופעלו באנגלית בלבד ורק בגרסאות הבטא של מערכת ההפעלה - כלומר לא משהו שיגיע למשתמשים בקרוב. שפות נוספות כמו סינית ויפנית יגיעו רק בתחילת שנה הבאה ואפשר להעריך ששפות נדירות יותר לא יקבלו תמיכה בשנה שלאחר יציאת המערכת במקרה הטוב.

שינויים מינוריים עד כדי לא מורגשים

מבחינת מפרט חומרה, האייפון 16 הבסיסי מקבל מסך בן 6.1 אינטש, בעוד שהמסך של האייפון 16 הפלוס מגיע בגודל של 6.7 אינטש. שני המכשירים מגיעים עם בהירות של 2000 ניטים, בעוד שהמצלמה בת 48 מגה-פיקסל מחזירה את המרוץ לגודל התמונה. באפל אומרים שהתמונות שמצולמות בה ישמרו בגודל קטן, אבל נחכה ונראה לראות כיצד זה מתבצע בפועל. הסוללה צפויה להיות גדולה יותר, אם כי לא ברור בכמה. אפל מעולם לא סיפקו נתונים מדויקים על סוללות, והפעם זה אפילו יותר עמום מבדרך כלל. המחירים צפויים להישאר דומים בארה"ב עם 799 ו-899 דולר לרגיל ולפלוס בהתאמה.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אייפון 16 פרו - דק יותר, אבל נראה מאוד דומה לדור הקודם. גם כאן קיבלנו את כפתור הצילום החדש
(צילום מסך: יוטיוב)
דגמי האייפון 16 פרו ופרו מקס כצפוי נראים בדיוק אותו הדבר כמו הדור הקודם, כאשר ההבדל העיקרי הוא בגודל המסך. הפרו מקבל מסך בן 6.3 אינטש והפרו מקס מקבל מסך בן 6.9 אינטש שעוקף את הסמסונג גלקסי S24 אולטרה. האם נראה תשובה מצד סמסונג בחורף הקרוב? מעבר לכך אין הרבה מאוד שינויים בדגמי הפרו השנה. גם במקרה הזה הסוללה אמורה להיות הרבה יותר עמידה, אבל לא ממש ברור בכמה. גם כאן כל נושא הבינה המלאכותית חוזר על עצמו, רק במילים אחרות ממה שכבר שמענו בחלק שדיבר על האייפון 16.
המעבד של סדרת הפרו לעומת זאת מקבל קצת יותר עוצמת הפעלה, זאת כדי להוסיף מעט ״פרימיום״ בהשוואה למעבד הרגיל. ה-A18 פרו נותן כמובן יותר עוצמה וכו' אבל שוב אין כאן התייחסות למה זה אומר בפועל בעולם האמיתי, רק מספרים שנזרקים באוויר. המצלמה באייפון 16 פרו כוללת שני חיישני 48 מגה-פיקסל לתמונות רגילות וזווית רחבה וכן חיישן עם זום פי 5 ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל.
9 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
מנכ"ל אפל טים קוק באירוע ההכרזה של האייפון 16
(צילום מסך: יוטיוב)
המצלמה החדשה אמורה להיות הרבה קרובה למה שיש במצלמות DSLR אמיתיות, כמו חצי לחיצה לפוקוס, שמירה על מפתח צמצם קבוע ושינוי פוקוס של נושא התמונה במקביל. במקביל, יש גם ממשק עריכת תמונות משופר עם פד וירטואלי. אין מה לומר - האייפון פרו נחשב לסמארטפון המועדף על יוצרי תוכן ונראה שזה כנראה ימשיך להיות כך, עם תכונות כמו מנגנון מצוין של צילום סלו מושן ב-120 פריימים לשנייה ב4k למי שרוצה לשחזר סצנות מסרטי אקשן.
אם לסכם זאת - האירוע הנוכחי של אפל לא מאוד מרשים. המכשירים די חוזרים על מה שכבר ראינו בדור הקודם, למעט כפתור הפעולה החדש של המצלמה. במקביל, אפל נשארת מאוד דיסקרטית לגבי מתי ואיך יכולות ה-AI שלה ייושמו במכשירים, מה שמוסיף לחוסר ההתרשמות מהאירוע הנוכחי. בסופו של דבר, מדובר במוצר שאמור לשמש כ״חדר המתנה״ לדור ה-17 שאמור להציע חידושים אמיתיים.
אז מתי כל הטוב הזה יגיע לישראל? על פי מידע שקיבלנו מהרשתות השונות בארץ, ביניהן אידיגיטל, iStore, דינמיקה, פלאפון ומחסני חשמל, האייפון יגיע אלינו מוקדם מהצפוי ויחל להימכר בישראל כבר ב-26 בספטמבר, ככל הנראה כדי לנצל את חופשת ראש השנה שמתחילה שבוע לאחר מכן. המחירים לעומת זאת, עדיין לא ידועים.
פורסם לראשונה: 21:57, 09.09.24