מאז ה-7 באוקטובר ישראל מתמודדת עם מאבק קשה בזירת ההסברה הבינלאומית, בעיקר ברשתות החברתיות. משפיענים ישראלים מובילים, בהם נועה תשבי, אלה קינן, יוסף חדאד ואשלי וקסמן בקשי הפכו לכוח מרכזי בהגנה על הנרטיב הישראלי בפלטפורמות השונות.
1 צפייה בגלריה
 יוסף חדאד ואמילי שריידר
 יוסף חדאד ואמילי שריידר
יוסף חדאד ואמילי שריידר - מהקולות הבולטים בהסברה הישראלית ברשתות החברתיות
(צילום: שי פרנקו)
אבל לא רק המקומיים התגייסו – גם מפורסמים בינלאומיים, חלקם לא יהודים, מפיצים בשנה האחרונה מסרים פרו-ישראליים עם עוצמה וחשיפה שאין להן תחליף, גם כשזה עולה להם בירידה בעוקבים ואפילו איומים על חייהם. אחד המוכרים שבהם הוא השחקן נת'ניאל בוזוליץ' האוסטרלי, שהגיע לארץ בשיא המלחמה ולא הפסיק לתמוך בישראל מאז.

איך הם עושים את זה?

על פי מחקר של מכון פיו, כ-49% מהבוגרים בארצות הברית לומדים על אירועים חדשותיים דרך הרשתות החברתיות. משפיענים שבעבר התמקדו בתכנים קלילים כמו אופנה, ביוטי ואתגרי טיקטוק, הפכו להיות צינור חדשותי לקהל הרחב, ומצליחים להעביר מסרים פרו-ישראליים וציוניים לקהל שאחרת לא בהכרח היה נחשף אליהם.
לראיה, סקר שבוצע בקרב צעירים אמריקאים הראה עלייה של 15% בתמיכה בישראל לאחר חשיפה לתכנים של משפיענים פרו-ישראלים. אלו כמה מהשגרירים הלא שגרתיים שלנו שאתם חייבים להכיר ולעקוב אחריהם:

הקול החריף מהוליווד: מייקל רפפורט (Michael Rapaport)

מספר עוקבים: 2 מיליון.
תחום: שחקן, קומיקאי, מנחה פודקאסטים ויוצר תוכן אמריקאי.
פעילות: רפפורט משתמש בפלטפורמה כדי להפיץ מסרים פרו-ישראליים ולבקר את המתנגדים לישראל ולציונות. הוא התחייב לתרום דולר אחד לצה”ל על כל תגובה עם דגל פלסטין שיקבל.
הייחודיות שלו: בניגוד למשפיענים אחרים, רפפורט נוקט בגישה נוקבת וישירה ומשתמש בהומור וביקורת חדה נגד שחקני הוליווד ששותקים לגבי המצב בישראל.
ציטוט: "כל הפמיניזם 'הברבי' עם מיליארדי הדולרים, וכל השחקנים, הבמאים והאומנים שידועים בכך שהם מדברים על הכול – אף אחד מהם לא אמר מילה (על טבח אוקטובר, נ"ז)".

משפיענית האופנה שמובילה את ההסברה: אליזבת סבצקי (Elizabeth Savetsky)

מספר עוקבים: 389,000.
פעילות: סבצקי משתמשת בפלטפורמות שלה כדי להילחם באנטישמיות ולהפיץ מסרים פרו-ישראליים. היא דיברה עם מפגינים בקמפוסים והתהלכה בניו יורק בו עם בגדים סמליים ספוגי דם להגברת המודעות לחטופים.
הייחודיות שלה: שילוב בין אופנה להסברה המאפשר לה להגיע לקהלים רחבים ולהעביר את המסר בצורה יצירתית ואותנטית.
ציטוט: "אנשים נמשכים למה שהעיניים שלהם רואות. מה שלבשתי מושך תשומת לב ופותח דלת למסר עמוק יותר. תמיד השתמשתי בתמונות כדי ללכוד את עיני האנשים ואז את ליבם".

הקומיקאי שלא מפחד מביקורת: דניאל ראיין ספולדינג (Daniel Ryan Spaulding)

מספר עוקבים: 243,000.
תחום: קומיקאי בינלאומי.
פעילות: ספולדינג, גיי מוצהר, מבקר בחריפות את התמיכה בחמאס מצד קהילות הלהט”ב השונות מאז תחילת המלחמה ומשתמש בהומור שנון כדי להדגיש את האירוניה שבדבר.
הייחודיות שלו: ספולדינג מצליח להעביר מסרים מורכבים דרך הומור חד, כשהוא לא חושש לתקוף סוגיות פוליטיות קשות.
ציטוט: "אני רוצה שהאנשים האלה יידעו שכאשר החטופים ישוחררו, לעוד מישהו מחוץ לישראל היה אכפת מהם, שהוא אוהב אותם, דיבר עליהם ותמך בהם".

מנתחת הסלבריטאים שנכנסה לזירה הפוליטית: ד”ר שילה נזריאן (Dr. Sheila Nazarian)

מספר עוקבים: 851,000.
תחום: מנתחת פלסטית יהודייה-איראנית-אמריקאית.
פעילות: ד”ר נזריאן פועלת להעלאת המודעות לסכסוך הישראלי-פלסטיני וקוראת לסלבריטאים ללמוד את ההיסטוריה לפני שהם מתבטאים על הסכסוך.
הייחודיות שלה: שילוב בין קריירה רפואית מצליחה לבין הסברה נרחבת בהוליווד.
ציטוט: "כל השחקנים והשחקניות שמעולם לא הגיעו לאזור הזה, הסלבריטאים שמקשיבים למעצבי השיער שלהם, כולם מדברים עכשיו על נושאים מורכבים מהמזרח התיכון בלי לדעת כלום ומרגישים שזו זכותם להצהיר הצהרות בנושא".

כוכבת הטיקטוק שמחברת מורשת ומוזיקה: מונטנה טאקר (Montana Tucker)

מספר עוקבים: 3.2 מיליון.
תחום: זמרת, עורכת דין ורקדנית יהודייה-אמריקאית.
פעילות: טאקר משתמשת בפלטפורמות שלה כדי לקדם באופן אקטיבי מסרים על המורשת היהודית ועל המצב הביטחוני בישראל, תוך כדי שיתוף ביקוריה בישראל והופעותיה בטקסים בינלאומיים.
הייחודיות שלה: טאקר משלבת בין עולם המוזיקה והריקוד לתכנים פוליטיים וכאלו הקשורים למורשת שלה, תוך שימוש בסגנון "טיקטוקי" ייחודי להעברת מסרים.
ציטוט: "בגלל תעמולה אסלאמית, חמאס מרגיש שיש לו גיבוי. ישראל היא המיעוט, האנדרדוג. אנשים לא מבינים את זה. הלוואי שמי שמפגין יבוא לישראל לראות בעצמו. אני בטוחה שברגע שיגיעו, הם יבינו".

הלוחמת הבלתי מתפשרת: בריז’יט גבריאל (Brigitte Gabriel)

מספר עוקבים: 243,000.
תחום: עיתונאית ומרצה אמריקאית ממוצא לבנוני-נוצרי.
פעילות: גבריאל נלחמת באסלאם הקיצוני ותומכת נלהבת בישראל. היא מובילה קמפיינים להעלאת המודעות לתמיכה בישראל ולהגנה מפני אנטישמיות.
הייחודיות שלה: גבריאל משתמשת בניסיון חייה בלבנון כדי להדגיש את חשיבות ההגנה על ישראל ולחשוף את האמת על האסלאם הרדיקלי.
ציטוט: "אם תיתן להם אוכל - הם ישנאו אותך. אם תיתן להם נשק - הם ישנאו אותך פחות, אבל מה שהם רוצים באמת זה לרצוח עוד ועוד".

המפיק המוזיקלי ששם את ישראל בראש סדר היום: סקוטר בראון (Scooter Braun)

מספר עוקבים: 3.7 מיליון.
תחום: מפיק מוזיקלי ומנהל אומנים יהודי-אמריקאי.
פעילות: בראון משתמש בפלטפורמה שלו כדי להפיץ מסרים פרו-ישראלים, כולל שיתופי פעולה עם שגרירות ישראל והופעות בעוטף עזה. הוא קורא לתעשיית הבידור לפעול לשחרור החטופים ומגייס תמיכה בינלאומית לישראל.
הייחודיות שלו: בראון מחבר את תעשיית המוזיקה לתמיכה בלתי מתפשרת בישראל ומנצל את השפעתו כדי לגייס תמיכה עולמית.
ציטוט: "לדעתי זה לא בהכרח שאנשים מפחדים לתמוך בישראל, אני פשוט חושב שהם מפחדים לתמוך בכל דבר שמרגיש להם מפלג".

עורכת הדין האיראנית שמובילה קולות בעד שלום: אליקה לה-בון (Elika Le Bon)

מספר עוקבים: 270,000.
תחום: עורכת דין ממוצא בריטי-איראני.
פעילות: לה-בון משתמשת בפלטפורמות שלה כדי לקדם מסרים בעד שלום ונגד הקיצוניות האסלאמית. היא מבקרת את המשטר באיראן ומדברת על כך שהעם האיראני לא רוצה מלחמה, אלא שוויון ושלום.
הייחודיות שלה: בהיותה איראנית, היא מביאה זווית ייחודית ושואפת לקדם דו-קיום ופתרונות לקונפליקטים במזרח התיכון.
ציטוט: "העם האיראני לא רוצה מלחמה – אנחנו רוצים שלום ושוויון".

-
נטלי זהר היא חוקרת מגמות ועולמות וירטואליים, מרצה באוניברסיטת רייכמן ובעלת קהילת women ai.