גריינדר, אפליקציית ההיכרויות הפופולרית לקהילה הגאה הוסרה מהאפסטור, חנות האפליקציות של אפל, בסין. גם בחנויות אפליקציות שמפעילות חברות מקומיות כמו וואווי וטנסנט על גבי מכשירי אנדרואיד לא ניתן למצוא את האפליקציה - כך לפי דיווח בבלומברג. חנות האפליקציות פליי סטור של גוגל אינה זמינה בסין, כמו שאר שירותי החברה.

עוד בנושא:

ההסרה מהאפסטור התרחשה כנראה לפני מספר ימים, ולא ברור מתי הוסרה האפליקציה מהחנויות הסיניות. בעוד שאפליקציית גריינדר שבבעלות אמריקאית נעלמה מהנוף הווירטואלי, מתחרים מקומיים שלה עדיין זמינים במכשירי אנדרואיד ובאייפונים בסין.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
גריינדר
(צילום: Shutterstock)
האינטרנט בסין נמצא תחת צנזורה תמידית, אך לאחרונה משקיעה המדינה מאמצים מחודשים בפיקוח על תכנים לקראת אולימפיאדת החורף שתיפתח בסוף השבוע במדינה, וכן לקראת חגיגות ראש השנה הסינית. "מנהל הסייבר הסיני" הודיע בשבוע שעבר על קמפיין של חודש שיסיר מהאינטרנט תכנים כמו שמועות, פורנוגרפיה ותכנים לא חוקיים. המטרה, לפי הצהרת המנהל היא "ליצור אווירת אונליין מתורבתת, בריאה וחגיגית עבור דעת הקהל".
נושאים ותכנים להט"בים עדיין נחשבים לטאבו בסין, והצנזורה מסירה אותם מדי פעם. בשנה שעברה, חשבונות שהשתייכו לקבוצות סטודנטים למען זכויות להט"ב נחסמו מהאפליקציה הפופולרית הסינית וויצ'אט. משתמשים של גריינדר בסין דיווחו על בעיות בחיבור ותקלות בשבועות האחרונים, כולל חוסר יכולת לקבל הודעות או לסמן לייקים.
2 צפייה בגלריה
אולימפיאדת החורף ב בייג'ינג סין אילוסטרציה
אולימפיאדת החורף ב בייג'ינג סין אילוסטרציה
השירות ככל הנראה הוסר לקראת אולימפיאדת החורף בבייג'ינג
(צילום: shutterstock)
גריינדר הייתה למעשה אפליקציה בבעלות סינית עד 2020, והפעילה אותה חברת Beijing Kunlun Tech. החברה נמכרה למשקיעים בעקבות דרישות של רגולטורים בארה"ב, שחששו שהיא עשויה לפגוע בביטחון הלאומי האמריקאי מאחר שהיא פועלת בארה"ב ואוספת מידע רגיש על משתמשים. החברה נמכרה תמורת 600 מיליון דולר.
שירותים זרים רבים הודיעו לאחרונה שיפסיקו לפעול בסין, בהם יאהו, הרשת החברתית המקצועית לינקדאין שבבעלות מיקרוסופט ומשחק הלהיט פורטנייט של חברת אפיק גיימס. זאת בשל אתגרים עסקיים ומשפטיים הולכים וגוברים להמשיך לפעול בה, כשהסביבה הרגולטורית משתנה והפיקוח על חברות טכנולוגיה מתגבר.