חובבי המחשבים של אפל המטיילים בימים אלה ברחבי העולם או גולשים באתרי המכירות הגדולים מופתעים לגלות מבצעי הנחות גדולים על מבחר גדול של מחשבי מק-בוק, בשיעור של עד 250 דולר (כ-945 שקל) למחשב, בעוד שאותם מחשבים ממשיכים להימכר בישראל במחירים יקרים משמעותית.
1 צפייה בגלריה
אפל מק מקבוק פרו הכרזה 2023 M3
אפל מק מקבוק פרו הכרזה 2023 M3
אפל מק מקבוק פרו הכרזה 2023 M3
(צילום: אפל)
כך, למשל, מחשב מקבוק אייר M3 עם מסך 13 אינץ' הפופולרי, הנמכר בימים אלו באמזון ובחנות הניו־יורקית B&H בכ־1,450 דולר (כ-5,470 שקל), עם אחריות ל-3 שנים ואחרי הנחות של יותר מ-200 דולר, עולה בישראל, ברשת איידיגיטל, באותה תצורה ועם 3 שנות אחריות, 7,400 שקל. ברשת KSP הוא עולה 6,690 שקל, עם אחריות בסיסית של שנה.
בירור קצר מעלה, כי אפל מקיימת מבצעים שונים מדי שנה במדינות שונות, עם תחילת שנת הלימודים באוניברסיטאות. המבצעים חלים בזמנים שונים בשל הבדלים במועדי פתיחת שנת הלימודים — חודשי הקיץ בארה"ב, קנדה, הודו ואירופה, וחודשי החורף באוסטרליה, ניו זילנד, ברזיל ודרום קוריאה. סוגי המבצעים — הנחות, שוברי זיכוי ומתנות — משתנים לפי המדינות והמוצרים. המבצעים הללו מצטרפים להנחות משמעותיות קבועות שמספקת אפל בארה"ב ובקנדה בחנויות מקוונות ייעודיות לתלמידים ולמוסדות חינוך.
בישראל פועלות כמה יבואניות רשמיות של אפל, שמפיצות את מוצרי החברה ברשתות ובחנויות השונות (חוץ מארבע מפעילות הסלולר הגדולות, המייבאות לארץ את האייפון). היבואניות רוכשות את המלאים מאפל במחירים הנקבעים על ידה, ומוכרות או משווקות אותן ברווח מסוים, כך שמבצעים והנחות בסדר גודל משמעותי יכולים לבוא מאפל בלבד, ורק משיקוליה. דוגמה טובה לכך היא הורדת המחיר הדרמטית של האייפונים השנה על-ידי אפל עצמה בשלוש פעימות שונות, ככל הנראה כתגובה להשקת מכשירי הגלקסי S24 של סמסונג.
מאפל לא נמסרה עד אמש תגובה רשמית, אולם גורמים המעורים בשיקולי החברה הסבירו, כי אפל בעיקרון לא נוהגת להזיל דגמים באופן גורף בכל העולם, אלא להתאים ספציפית מבצעים שונים באזורים מסוימים לדגמים שונים. בארץ, הוסיפו, מבצעים לסטודנטים מתקיימים באוקטובר, לקראת תחילת שנת הלימודים האקדמאית.