כך נראה יד ושם במיינקראפט
(צילום: Build Israel)
במסגרת מיזם מיוחד שייחשף ביום השואה הבינלאומי, הוקם במשחק המחשב הפופולרי מיינקראפט מודל וירטואלי של מוזיאון יד ושם ושל גן חסידי אומות העולם שבשטחו.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כבר שנים ש"מיינקראפט", עם מיליוני משתמשים – ילדים ובוגרים כאחד – הוא כבר מעבר למשחק מחשב, אלא גם סוג של כלי חינוכי. בארגון הגיימרים Build Israel כבר פועלת קהילה של כ-50 בני נוער שבאמצעות המשחק בונה הדמיה וירטואלית של מדינת ישראל, ובכך מאפשרת לכל אחד לגלות את ארץ ישראל וסיפוריה.
2 צפייה בגלריה
יד ושם במיינקראפט
יד ושם במיינקראפט
יד ושם במיינקראפט
(הדמיה באדיבות Build Israel)
2 צפייה בגלריה
יד ושם במיינקראפט
יד ושם במיינקראפט
"ביד ושם נענו לפנייתנו בזרועות פתוחות"
(הדמיה באדיבות Build Israel)
אחרי שהעיר העתיקה של ירושלים, מצוקי מצדה, כיכר רבין, רחוב דיזינגוף ואף כנסת ישראל כבר נבנו, הוחלט לבנות את מוזיאון יד ושם במטרה להנגיש את זיכרון השואה לילדים ובני נוער בישראל ומחוצה לה, בדרך שתזמין ותעניין אותם ללמוד ולחקור.
ברנרד מורדלר, סטודנט מאוניברסיטת בר-אילן, ואלכס גולד, ממובילי ארגון הגיימרים, חברו בחודשים האחרונים לקהילת גיימרים מגרמניה, לצורך בניית מודל מדויק של המוזיאון. בסיוע חברת "סימפלקס", שמתמחה במידול תלת-ממדי אוטומטי בסביבת עבודה, המיזם יצא לפועל, ובמסגרת החוויה המשחקית, ניתן יהיה לקבל חוויה מוחשית ביותר של תמונות, חפצים אישיים, יומנים וזיכרונות של הניצולים והקורבנות, ואף לעשות סיור בגן חסידי אומות העולם שבשטח המוזיאון.
"ביד ושם נענו לפנייתנו בזרועות פתוחות ודאגו להנגיש לנו חומרי לימוד, סרטונים, ואף לעשות לנו סיור מלא באתר", סיפר אלכס גולד, מנכ"ל ארגון הגיימרים. "קהילת השחקנים מגרמניה נרתמו מיד לעזרה ויחד איתם השלמנו את המשימה".
המודל החדש ייחשף ב-27 בינואר, יום השואה הבינלאומי, וכדי להפוך אותו לוויראלי תקדם אותו היוטיוברית הישראלית מאיה ראיינבואו, וכן כוכבי רשת מגרמניה ומארה"ב.