נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) עם היזם היהודי-אמריקאי, מנכ"ל ושותף מייסד של חברת OpenAI, סם אלטמן המבקר בישראל בימים אלה. השניים שוחחו על היתרונות והסכנות בשימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית. הפגישה נערכה במסגרת סבב עולמי של פגישות עם מנהיגים שעורך אלטמן בימים אלה ושנועד להסביר את הטכנולוגיה שעוררה עניין ציבורי רב, בזכות פריצות הדרך הרבות שנחשפו בשנה האחרונה בתחום. הפגישה עם נשיא המדינה התנהלה גם בצל הדיווח אמש (ראשון) על כך שגם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסו ליזום פגישה עם אלטמן שלא יצאה לפועל. גורמים המעורים בנושא אמרו שאלטמן סירב להיפגש בשל המהפכה המשפטית.
2 צפייה בגלריה
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
OpenAI היא אחת מהחברות המוכרות ביותר בעולם כיום בתחום, ושני מוצריה המפורסמים ביותר הם ChatGPT - כלי בינה מלאכותית המספק ממשק צ'ט המאפשר למשתמש לשאול שאלות ולקבל תשובות בשפה טבעית ובמהירות, ו-DALL-E - כלי היוצר תמונות מקוריות מתיאורים טקסטואליים שהמשתמש מזין לו.

עוד בנושא:

עם זאת, העניין הרב גם עורר חששות בקרב מומחים ויזמים שאף מיהרו לפרסם אזהרות על הסכנות הפוטנציאליות של שימוש לרעה ביכולות המתקדמות האלה. OpenAI, בה השקיעה מיקרוסופט כמיליארד דולר ושצפויה לקבל ממנה מימון של 10 מיליארד דולר נוספים בשנים הקרובות, נמצאת בעין הסערה בהקשר הזה. בנוסף נחשף שמנועי בינה מלאכותית מסוגלים לייצר עובדות שקריות לשאילתות שמוזנות אליהם.
"כתבתי לעצמי נקודות לקראת הפגישה שלנו, ולאחר מכן גם שאלתי את ChatGPT על מה כדאי לי לדבר עם סם אלטמן, והתוכנה המליצה לי לדבר על מוסר, אתיקה ופיתוח השותפות עם ישראל - וזה זהה בדיוק לנקודות שכתבתי. אז אני חושב שהיא בהחלט חכמה ומתוחכמת. בוא נעשה תיקון עולם משותף", כך אמר נשיא המדינה לסם אלטמן.
2 צפייה בגלריה
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
סם אלטמן מנכ''ל OpenAI משוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
הנשיא גם התייחס לנושא הסכנות והבעיות האתיות שבשימוש בטכנולוגיה. "אני מברך אותך על המכתב הפתוח בדבר סכנות הבינה המלאכותית שהוצאת עם אנשי התעשייה. לצד ההזדמנויות הנהדרות שבטכנולוגיה ישנם איומים רבים לאנושות, על עצמאות בני האדם. צריך לוודא שהפיתוח הזה נוצר לטובת האנושות. שאלות מוסר, חדשות כזב, וערכים יהיו בסכנה ואני מאוד מסכים איתך שזה כמו לפתח נשק גרעיני ולכן צריך להיות איגוד בין לאומי להתמודדות עם האתגר", כך לדברי הנשיא הרצוג.
סם אלטמן הודה לנשיא ואמר: ״מיוחד מאד עבורי לבקר בישראל ברמה האישית. קהילת הטכנולוגיה והסטארטאפים בישראל מדהימה. חשוב כמובן לאזן את היתרונות והחסרונות כמו שציינת. אני שמח לעשות את הסיבוב הזה מסביב לעולם ולהיפגש עם מנהיגים עולמיים ולדון בזה. המחשבה, המיקוד והדחיפות בהבנה שצריך לדעת איך מנווטים את הסיכונים הגדולים שבטכנולוגיה לצורך הנאה מהיתרונות שלה, היא המטרה של כולם. אני בטוח שישראל תשחק תפקיד חשוב בכך. קהילת הטכנולוגיה כאן מדהימה״.
עוד השתתפו בפגישה: שותף מייסד בחברה והמדען הראשי איליה סוצקבר, סמנכ"ל התפעול, בראד לייטקאפ וסמנכ"לית מדיניות ציבורית, אנה מקאנג'ו. מטעם נשיא המדינה לקחו חלק בפגישה ראשת הסגל של נשיא המדינה, דיקלה כהן שינפלד, מנהלת לשכת הנשיא עדיה ליבוביץ ויועץ הנשיא לתחום האקלים והטכנולוגיה, טל גלברט.